پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سوژه های ایران

سوژه های ایران





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹

تفاهم لوزان
بدون شک مهمترین اتفاق ابتدایی سال 94 بیانیه لوزان بود. تفاهم هسته‌ای سوئیس که به تفاهم هسته‌ای لوزان نیز معروف است، بیانیه ای شامل خلاصه‌ای از مجموع راه حل‌های تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک پیرامون برنامه هسته‌ای ایران تا ضرب الاجل ۱۰ تیر ۱۳۹۴ است که پس از دو دور مذاکره در بازهٔ زمانی ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ (برابر با ۳ آوریل ۲۰۱۵) میان ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سوئیس منعقد شد و در دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی قرائت شد. یک روز پس از اعلام تفاهم هسته‌ای بین ایران و ۱+۵، مردم ایران به جشن و پایکوبی در خیابان‌ها پرداختند. مردم شهر کرمان هم با حضور در خیابان های اصلی شهر خوشحالی خود را از این اتفاق ابراز نمودند.

تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده
دو نوجوان ایرانی پس از شرکت در حج عمره و در حال بازگشت به ایران در فرودگاه جده مورد تعرض واقع شده‌اند. اگرچه منبع این خبر، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بود که ساعتی بعد خبر را تکذیب کرد و آن را خبر‌سازی رسانه‌ای عنوان کرد، اما بعدتر وزارت امور خارجه به طور رسمی خبر را تایید کرد. البته معاون وزیر امور خارجه به جای تجاوز از واژه «شبه‌تجاوز» استفاده کرد. این دو نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله هستند. به روایت قشقاوی در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مأموران متخلف مذکور به بهانه مشکوک‌شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شدند که مأموران خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند. مسئولان مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری‌اسلامی‌ ایران در جده اطلاع داده اند.

قتل عموی عضو شورای شهر تهران
عموی ۶۰ ساله «هادی ساعی»، عضوشورای شهر تهران و تکواندوکار معروف کشور پس از درگیری با پیمان‌کاران شهرداری تهران، براثر ایست قلبی جان خود را از دست داد. روز ۱۲ فروردین خبر این حادثه در باشگاه سوارکاری متعلق به هادی ساعی به پلیس گزارش شد. شهردار منطقه هنگام بازدید از این باشگاه(آریا) متوجه شد که پیمان کاران شهرداری زباله‌های این مکان را به بیرون از محوطه منتقل نمی‌کنند و مسوولان باشگاه خودشان باید این زباله‌ها را تا بیرون باشگاه حمل کنند. شهردار پس از اطلاع از این موضوع، بلافاصله با ماموران شهرداری همان منطقه تماس گرفته و از آن ها خواسته بود تا برای حمل زباله به باشگاه بیایند. وقتی پیمان‌کاران شهرداری برای انتقال زباله‌ها به این باشگاه رفته بودند، به دلیل نارضایتی با ‌هادی ساعی و عمویش درگیر شدند. باشگاه خبرنگاران گزارش داده که باشگاه سوارکاری آریا با حمایت این عضور شورای شهر مدت‌‌ها است در پارک جنگلی بزرگ غرب تهران، چیتگر، محدوده کلانتری 181 فعالیت می‌کند و مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر