پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سوژه های کرمان

سوژه های کرمان





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

اختلاس این بار در سهام عدالت
دادستان عمومی وانقلاب کرمان از اختلاس میلیاردی و برداشت‌های غیرقانونی وجوه و اموال شرکت سهامی عدالت در استان خبرداده. دادخدا سالاری گفته: با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با فساد اداری و اختلاس 13 نفر از متهمان این پرونده به اتهام دخل و تصرف در اموال و وجوه شرکت سهامی عدالت تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. وی گفته: با ارایه گزارش‌های جمع آوری شده از سوی دادستان، متهمان از سال 89 تا اوایل سال 92 اقدام به برداشت‌های غیرقانونی اموال این شرکت کرده‌اند که در کارشناسی‌های انجام شده دو تن از متهمان احضار، دستگیر و روانه زندان شدند. دادستان کرمان همچنین گفته: متهمان در مرحله اول 3 میلیارد ریال از حساب شرکت سهامی عدالت برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده‌اند. اواخر سال گذشته بود که دادستان کرمان از اختلاسی دیگر در یکی از دانشگاه های کرمان صحبت کرده بود. انگار که هر دم از این باغ بری می رسد…

تخریب زیستگاه خرس سیاه
ارتفاعات بحر آسمان در جنوب استان کرمان یکی از بکرترین و دست نخورده ترین مناطق طبیعی کشور است و به دلیل بارش های متوالی برف و باران در ارتفاعات، بحر آسمان مهمترین منبع آب جنوب استان کرمان محسوب می شود. بحر آسمان به عنوان بهشت شرق کشور یاد می شود و گونه های مختلف گیاهی و جانوری در این منطقه وجود دارد که بسیاری از آنها در معرض انقراض هستند از جمله حیوانات نادر که همچنان در این منطقه یافت می شود می توان به خرس سیاه آسیایی اشاره کرد. طی سالهای اخیر فعالیتهای معدنی در این مناطق صورت گرفته است و علیرغم منع قانونی در زمینه فعالیتهای معدنی در مناطق محافظت شده اقداماتی در زمینه فعالیتهای معدنی در بحر آسمان باعث به خطر افتادن این منطقه شده. بحر آسمان به عنوان یکی از معدود زیستگاه های خرس سیاه آسیایی حالا در خطر نابودیست و لازم است تا دیر نشده از رخ دادن اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

نرخ کرایه تاکسی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمان گفته: تاکنون هیچ گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرمان مصوب نشده و با رانندگان خاطی برخورد خواهد شد. این در حالی است که برخی رانندگان تاکسی در خطوط مختلف کرایه بیشتری را نسبت به سال گذشته از شهروندان دریافت می کنند. اگرچه که همه تاکسی ها کرایه ای اضافه بر نرخ مصوب دریافت نمی کنند اما تجربه سالیان گذشته نشان داده گران شدن کرایه تاکسی از همینجا شروع می شود. یعنی ابتدا چند راننده به دلخواه نزدیک به 50 تومان بیشتر از نرخ مصوب کرایه دریافت می کنند و سپس دیگر راننده ها هم خواستار افزایش کرایه مصوب می شوند. حالا اگر تاکسیرانی کرایه را بالا ببرد که هیچ در غیر اینصورت باید شاهد اعتصاب تاکسی ها باشیم. البته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمان گفته: در صورت افزایش غیرقانونی کرایه ها توسط رانندگان شهروندان شماره پلاک یا کد چهار رقمی پشت شیشه عقب تاکسی را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۳۳۰۰۰ ارسال کنند و به این موضوع حداکثر ظرف یک روز رسیدگی می شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *