پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان: در کرمان مدیریت جهادی جایگزین مدیریت جناحی شده است

استاندار کرمان: در کرمان مدیریت جهادی جایگزین مدیریت جناحی شده است





۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴

استاندار کرمان:
در کرمان مدیریت جهادی جایگزین مدیریت
جناحی شده است

فاطمه پورمرادی
استاندار کرمان در جلسه مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی، شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بیان کرد : کرمان استان پهناوری است و هزینه هایی مرزدار و کنترل قاچاق و .. را علاوه بر هزینه های دیگر می پردازد.
وی افزود:ما در این دولت در حد بضاعت توسعه را از قلعه گنج اغاز کردیم و امیدواریم با حرکت های صورت گرفته توسط غیر دولت انجام میشود حتما به ثمر خواهد نشست.
وی گفت:ما امروزه به جای مدیریت جناحی مدیریت جهادی داریم و خدا روشکر همدلی و وحدت خویی در بین مسئولین استان داریم .
وی افزود : استان کرمان آماده است که سیاست های اقتصاد مقاومتی را در کرمان اجرایی کند.
وی تصریح کرد: ما کتبا دیروز اعلام کردیم که امادگی آن را داریم تا شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شویم .
وی با توجه به تحول در سیستم گمرک بیان داشت:این اتقلابی که در گمرک ایران انجام شده است واقعا کم نظیر می باشد . وی در پایان گفت: می دانیم کاستی ها زیاد است اما دولت عقل گرا است و ما در قبال کار ها کارنامه قابل سنجش را در پایان ارایه خواهیم داد.
رسانه های کرمان به دنبال ترویج ارمان ها و اهداف اقتصاد مقاومتی هستند ودیگر جناحی را بالا و جناح دیگر را پایین نمی اورند وتاکنون همیشه در کنار ما دوست و همراه بودند.
وزیر اقتصاد: کرمان از استان های غنی کشور است
علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور در جلسه مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی ،شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بیان کرد : تحولات مثبتی در جامعه ما رخ داده است که بخش خصوصی مشکلات را شناسایی می کند و پیشنهاد ارایه می دهد .
وی گفت: اقتصاد ما عمدتا متکی بر این بوده تا ثروت های خداوندی را بیرون بکشیم ،نتیجه این میراث تنبلی و کودنی می اورد همان مشکلی که تا امروز گرفتار ان بودیم.
وی خاطرنشان کرد:اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که از رونق ببرد و اقتصادی عدالت بنیان است ،یکی از نمود های عدالت، عدالت در مناطق است و نحوه توزیح این رشد در استان های مختلف بسیار مهم است ؛ در نگاه اقتصاد مقاومتی توزیع اشتعال و منافع بسیار مهم است.
.وی افزود: ما یاید پتانسیل استان های مختلف را شناسایی کنیم چه بسیار اند استان هایی که ظرفیت های خوبی هستند و چون ظرفیت ها استفاده نکردند میبینید که هنوز عقب مانده اند .
طیب نیا عنوان کرد: ما باید اختیارات خودمان را به استانداران بدهیم و اختیارات انها را افزایش دهیم ،استانداران قابلیت ها و ظرفیت ها و شناخت بیشتری دارند و انگیزه کارشان نیز بیشتر از بقیه است.
وی اذعان داشت:اقدامات گسترده انجام شده قطعا تصمیم داریم از ظرفیت شورای داخلی استانی استفاده کنیم ،من بشخصه برای شورای گفتگو اهمیت قائلم چون کاربردی است. طیب نیا تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده ما نظام بانکی است ،ما با یک نظام مالی مشکل دار مواجه بودیم و هستیم و بانک ها مطالبات گسترده ای به دولت دارند و ما حل و فصل کردن موضوع بانکی را در اولویت قرار دادیم .
وی بیان کرد:اگر نمیتوانیم بدهی ها را تسویه کنیم، تصفیه کنیم ،ایجاد بازار بدهی یعنی به جای پوا چیزهای دیگری را ارایه دهیم.
وی در خصوص مالیات اظهار داشت:همه می دانیم اقتصاد ما نفتی بوده ،کم زیان ترین روش برای رونق اقتصاد دریافت مالیات است ؛دولت خدماتی ارائه می دهد که بخش خصوصی نمیتواند انجام دهد مانند امنیت .
وی عنوان کرد:انشاءالله در حوزه مالیات انقلابی صورت خواهد گرفت که بر اساس سیستم انجام میشود تا کنون کار های زیادی را انجام دادیم نرم افزار کار شده است زیر ساخت ها صورت گرفته است ، کاردها پایانی ان را بزودی انجام خواهیم داد.
وی اذعان داشت:عده ای موسسه مالی اعتباری میزنند بدون مجوز و بدون نظارت و این سپرده ها حیف و میل میشوند وام هایی نظیر ۱۵۰ میلیارد تومان داده میشود.
موسسه ثامن الحجج دیگه همه را به ستوح اورد و ۵۳۰ شعبه ولی حساب و کتاب ندارد ،موسسات غیر مجاز باعث خسارت میشوند ،باعث پایین نیامد نرخ سود میشوند.
وی با اشاره به رسالت اصحاب رسانه تاکید کرد:به مردم بگویی از این موسسات پول نگیرند، پول نگزارند و از موسسات با مجوز استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *