پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۴۲

ممنوعیت اخذ کرایه اضافه قبل از تصویب نرخنامه جدید تاکسیرانی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان گفت: اخذ هر گونه کرایه اضافه قبل از تصویب نرخنامه جدید، ممنوع است و تخلف محسوب می شود. به گزارش روابط عمومی این سازمان مجید عسکری افزود: موضوع مربوط به کارشناسی و محاسبه نرخ کرایه تاکسی در سال جدید از اسفندماه سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفت و با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار، نرخ جدید کرایه تاکسی تعیین شد. وی گفت: پس از تصویب نرخنامه در شورای سازمان تاکسیرانی برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر کرمان ارسال خواهد شد که پس از تصویب این نرخنامه توسط شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری کرمان، نرخنامه جدید در سال 95 به منظور اجرا به اطلاع رانندگان تاکسی و شهروندان خواهد رسید. وی تصریح کرد: در حال حاضر اخذ هرگونه کرایه اضافه قبل از تصویب توسط شورای اسلامی شهر تخلف محسوب می شود و در صورت اعلام گزارش از سوی شهروندان و مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه از سوی واحد بازرسی سازمان تاکسیرانی با متخلفان طبق مقررات برخورد قانونی می شود.

پیش‌بینی اجرای 16 طرح بزرگ در حوزه گردشگری استان
مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کرمان گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان، برنامه های خوبی در این حوزه پیش بینی شده به طوری که 16 طرح بزرگ با 1200 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه گردشگری استان کرمان در نظر گرفته شده است. رضا سنجری، در جلسه مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: با تعریف مدل مثلث توسعه اقتصادی، ارکان حکومت در زمینه توسعه استان در همه زمینه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری متمرکز شدند. وی با بیان اینکه استراتژی توسعه استان بر مبنای این الگو، هم افزایی، همدلی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در ارکان مختلف نظام است، تصریح کرد: ساماندهی محیط کسب و کار، کارآمدسازی قوانین و دستورالعمل‌های مجلس، توسعه فرهنگ کار و سرمایه گذاری و تامین امنیت سرمایه گذاری از جمله اقدامات ارکان تشکیل دهنده مثلث توسعه اقتصادی استان در راستای تسهیل مسیر توسعه است.

پیشرفت 80 درصدی کارخانه صنایع تبدیلی رودبار
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: کارخانه صنایع تبدیلی در رودبار جنوب با گذشت هفت ماه از شروع پروژه، 80 درصد پیشرفت دارد. محمود اسکندری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه سبز اندیش سبزواران در رودبار جنوب به ایرنا گفت: عملیات اجرایی این کارخانه مهر سال گذشته آغاز شد و براساس پیش بینی ها تا 45 روز دیگر فاز نخست آن آماده بهره برداری می شود. وی تصریح کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع در حال احداث است و ساخت سوله های فاز اول در متراژ یکهزار و 500 مترمربع به پایان رسیده است. وی گفت: این طرح در دو فاز اجرا می شود که در فاز اول تولید رب گوجه فرنگی و در فاز دوم تولید کنسرو برنامه ریزی شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: تاکنون برای فاز اول تولید رب گوجه این کارخانه مبلغ 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط متقاضی انجام شده است. وی بیان کرد: این طرح برای 40 نفر به صورت مستقیم و 120 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند که ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی است.

تدوین برنامه عملیاتی دستیابی به رشد اقتصادی در کرمان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: برنامه عملیاتی لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی 8.5 درصدی در استان کرمان تدوین شده است. به گزارش ایرنا جعفر رودری روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: نرخ رشد 8.5 درصدی برای استان کرمان پیش بینی شده است که بخشی از آن باید از محل بهره وری تامین شود. وی تصریح کرد: 122 هزار میلیارد تومان برای رسیدن به اهداف تعیین شده به نرخ رشد هشت و نیم درصدی در استان کرمان نیاز است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تدوین برنامه در کرمان به شکل عملیاتی انجام و در این راستا قوانین مزاحم نیز شناسایی و در سطح ملی مطرح شده است. وی سهم استان کرمان از تولید ناخالص داخلی کشور را 3.2 درصد ذکر کرد و افزود: براساس آمار مستند مربوط به مرکز آمار ایران، نسبت درآمد سرانه استان کرمان به کشور 0.87 درصد است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *