پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گفت و گوی پیام ما با مدیرعامل هلال احمر کرمان به بهانه جشنواره فیلم و عکس هلال ما: باید بستری فراهم کنیم که سینمای کرمان رشد کند

گفت و گوی پیام ما با مدیرعامل هلال احمر کرمان به بهانه جشنواره فیلم و عکس هلال ما: باید بستری فراهم کنیم که سینمای کرمان رشد کند





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۴۰

گفت و گوی پیام ما با مدیرعامل هلال احمر کرمان به بهانه جشنواره فیلم و عکس هلال ما:
باید بستری فراهم کنیم
که سینمای کرمان رشد کند
حدیث کریمی فر
به بهانه ی اولین جشنواره فیلم و عکس هلال ما و شکل گیری خانه هنرمندان کرمان با علی گنج کریمی به گفتگو نشستیم.
شما مدیر عامل هلال احمر هستید و ظاهرا ارتباطی به سینما و تولید فیلم ندارید. اما در طول این سال هاعلی گنج کریمی در تولید بسیاری از فیلم ها نقش موثری داشته است.این تعلق خاطر به فیلم از کجا می آید؟
من در سن 13 سالگی اولین جایزه ام را بابت فیلم تلقین از دست مدیر کل وقت ارشاد گرفتم. این علاقه از گذشته با من بوده است و بعد در جشنواره های مختلف شرکت کردم و در تئاتر هم حضور داشتم. این که در این سال ها با توجه به مشغله های کاری سینما را رها نکردم! به این دلیل است که ابزاری قدرتمند تر و تاثیر گذارتر از سینما سراغ ندارم. سینما جادویی است که همه هنرها را در بر می گیرد.
درباره جشنواره فیلم و عکس هلال که در اردیبشت ماه برگزار می شود، توضیح بفرمایید؟
برگزاری جشنواره هلال کار مشترک انجمن سینمای حرفه ای استان و جمعیت هلال احمر کرمان است که برای اولین بار در اردیبهشت ماه برگزار می شود. البته ما مایل نبودیم جشنواره را برگزار کنیم چون ساختار ادرای برای ادارات تعریف شده است (برگزاری جشنواره عشق و زمان مضاعف می خواهد) رسالت هلال احمر چیز دیگریست اما به این دلیل وارد میدان شدیم که انجمن حرفه ای استان کرمان سال اول شکل گیریش است و در صورت قوام و سامان دهی انجمن فعالیت هایی چون برگزاری جشنواره ها به عهده خود انجمن است.
انجمن سینمای حرفه ای از چه زمانی شکل گرفته است و چگونه به قوام و ساختار درست می رسد؟
در دوره ای که جناب فلاح مدیر ارشاد بودند قرار شد تشکلی با نام خانه هنرمندان استان ایجاد شود به منظور شناسایی هنرمندان که کار مشکلی بود. در همه ی رشته ها از جمله سینما به اطلاعاتی رسیدند که البته جامع نیست و همه ی سینما گران استان را در بر نمی گیرد و همه زیر این چتر نیستند. در زمان مدیر کل جدید ارشاد این مسیر ادامه پیدا کرده است.اخیرا هم جلسه ای تشکیل شد با هدف اجرایی شدن اساس نامه خانه هنرمندان به این منظور در انجمن سینمای حرفه ای استان دو نفر نماینده می خواستیم که اقای محبی کرمانی به عنوان رییس خانه هنرمندان استان انتخاب شدند. ما تابع قوانین خانه ی هنرمندان هستیم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد .
نزدیک یک سال از رای گیری انتخابات خانه هنرمندان می گذرد! هنوز دقیق نمی دانیم آیا کار انجمن سینما حمایت از فیلم ها و سینما گر است؟
انجمن تهیه کننده نیست اما تسهیل گر در تولید فیلم است. بعد از سال سخت اقتصادی اگر رونقی در مجموعه های اقتصادی کرمان است باید صرف تولید فیلم های کرمان شود نه خارج از استان ونه به فیلم ساز نماها. ما باید مدافع آن ها باشیم. سعی داریم بستری فراهم کنیم که سینمای کرمان رشد پیدا کند و فیلم ساز از فیلم ساز نما تمیز داده شود.هم چنین از قابلیت های هنرمندان به خوبی استفاده شود. ما باید صدای رسای هنرمندان و آموزشگاه های هنری و سینمایی باشیم. انجمن قرار نیست رقیب جایی باشد انجمن یک تشکل صنفی است که مدافع هنرمندان و موسسات سینمایی است.
آیا انجمن سینمایی استان از نظر فیزیکی دارای مکان شده است؟ انجمن چه خدماتی به فیلمسازان استان می دهد؟
حدود یک ماه است که در کانون هنر فضایی به انجمن اختصاص داده شده که خانه سینما گران است و می تواند مراجعه کنند و جلسات دور خوانی فیلم نامه را هم داشته باشند. البته باید سریع تر شرایط عضویت انجمن را فراخوان بدهیم تا مشخص شود به چه کسانی خدمات بدهیم. فعلا طبق لیستی که ارشاد به ما داده است،می توانند مراجعه کنند. اخیرا در کانون هنر جلساتی شکل گرفته و بررسی موضوعاتی مثل برگزاری جشن چون جشن سینما به عهده انجمن است که همه موارد در مرحله کارشناسی است . البته بحث است که در کرمان چه قدر سینما گر حرفه ای داریم! باید با معیار مشخصی سطح کار فیلم سازان درجه بندی شود .فکر میکنم اگر سینمای کرمان را با شاخه های مختلف تقسیم کنیم پرجمعیت ترین تشکل سینمایی را خواهیم داشت. همچنین به تازگی جلسه ای با آقای جوشایی داشتیم که آقای ایوبی به کرمان بیاید. وقتی نماینده ی جامع سینمایی کشور به استان بیاید وظیفه ی انجمن است که وارد مذاکره شود و از دغدغه ها و مشکلات سینماگران کرمان سخن گوید.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *