پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در جلسه موسیقی نواحی عنوان شد/ نقش موسیقی نواحی در کاهش آسیب های اجتماعی

در جلسه موسیقی نواحی عنوان شد/ نقش موسیقی نواحی در کاهش آسیب های اجتماعی





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۲۱

در جلسه موسیقی نواحی عنوان شد
نقش موسیقی نواحی
در کاهش آسیب های اجتماعی
جلسه موسیقی نواحی سه شنبه در محل دفتر استاندار برگزار شد. استاندار کرمان در این جلسه گفت: پس از توافق با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور راه اندازی دبیرخانه موسیقی نواحی در استان کرمان، سال گذشته جلساتی متعددی برگزار شد که می توان مقدمات اجرایی آن را از 25 فروردین در استان کلید زد و امیدواریم بتوانیم یکی از بهترین جشنواره ها را برگزار کنیم. علیرضا رزم حسینی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است در همین راستا دولت یازدهم بحث کاهش آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است. وی همجواری با استان های مرزی را یکی از دلایل ورود و جابجایی مواد مخدر برشمرد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پیش بینی هایی طی یکسال گذشته صورت گرفته که در این راستا طرح کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در استان کرمان با افزایش سطح نشاط و شادابی جامعه اجرا خواهد شد. وی با اشاره به اینکه اگر به غنای فرهنگی خود باز می گشتیم امروز درگیر برخی مسائل و مشکلات نبودیم، تصریح کرد: موسیقی نواحی ریشه در تاریخ فرهنگی کشور ما دارد و اگر به نحو مطلوبی به این موسیقی می پرداختیم شاید جوانان ما به موسیقی‌های غربی کمتر توجه می کردند و آسیب های کمتری را در این بخش داشتیم. رزم حسینی نیز اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره بودجه دولتی در نظر گرفته نشده و از جذب منابع مالی مردمی برای برگزاری این جشنواره استفاده خواهد شد. استادانی به جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان می آیند تا به موسیقی نواحی عمق دهند و این موسیقی اصیل ایرانی توسعه یابد. استاندار کرمان با اشاره به اینکه می توانیم موسیقی اصیل ایرانی را صادر کنیم، افزود: خواستار همکاری رسانه های استان کرمان برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی و همچنین معرفی جاذبه های استان هستیم. استاندار کرمان تصریح کرد: با برگزاری جشنواره موسیقی نواحی می توانیم گردشگران داخلی و خارجی را به استان کرمان جذب کنیم. رزم حسینی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر نشاط و شادابی تاکید کرده است، گفت: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی استان در تاریخ های 17 لغایت 21 اردیبهشت با اعیاد رجبیه و شعبانیه متقارن می باشد.
در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به حضور 165 هنرمند ارزنده موسیقی نواحی از سراسر کشور و مهمانان خارجی از انگلستان و اسکاتلند در این جشنواره و ارسال فیلم‌های جشنواره موسیقی نواحی برای جشنواره‌های اروپا اظهار داشت: ستاد اجرایی جشنواره موسیقی نواحی کشور شکل گرفته و هماهنگی با هتل‌ها و مراکز نیز انجام شده است. محمدرضا علیزاده گفت: گروه‌های موسیقی نواحی به صورت همزمان با اجرای هنرمندان در کرمان در سه شهرستان جنوبی و شش شهرستان شمالی استان کرمان برگزار می‌شود. وی در پایان اظهار داشت: در راستای جذب گردشگر بنا داریم اجرای زنده گروه‌های موسیقی نواحی را در مکان‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان از جمله باغ فتح‌آباد، باغ شاهزاده و مجموعه گنجعلیخان و اختتامیه جشنواره را در کاروانسرای وکیل برگزار کنیم.
طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: در سال جاری تعداد گروه‌های شرکت کننده در جشنواره موسیقی نواحی افزایش یافته است. این جشنواره در استان کرمان در حد یک جشنواره بزرگ ملی برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی کشور نیز برای سه سال در کرمان دایر شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *