پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بازدید مسئولان ارشد سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمان از گروه خودرویی دلیلی

بازدید مسئولان ارشد سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمان از گروه خودرویی دلیلی





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۰۷

بازدید مسئولان ارشد سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمان از گروه خودرویی دلیلی
مصطفی زریسفی معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمان از گروه خودرویی دلیلی بازدید کرد. در این بازدید سینا خسروی رئیس اداره اصناف صنعت و معدن و تجارت، محسن میرزایی رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت و معدن و تجارت و علیرضا ابوالحسنی مدیر روابط عمومی صنعت و معدن و تجارت، زریسفی را همراهی کردند. در ابتدا مهندس وحید دلیلی و مهندس امیر دلیلی، مدیران گروه خودرویی دلیلی در دفتر خود مهمان این مسئولان ارشد سازمان صنعت و معدن و تجارت بودند و درباره مسائل مختلف از جمله روند شکل گیری گروه خودرویی دلیلی و اوضاع فعلی این گروه توضیحاتی را ارائه کردند.
بعد از این جلسه یک ساعته، مسئولان سازمان صنعت و معدن و تجارت از بخش های مختلف گروه خودرویی دلیلی از جمله نمایشگاه محصولات و تعمیرگاهوخماتپسازفروشمحصولات هیوندا و نمایشگاه محصولات و تعمیرگاه و خدمات پس از فروش محصولات جیلی بازدید کردند و همچنین در جریان سرمایه گذاری ها برای ایجاد نمایندگی کیا و مرسدس بنز و میزان اشتغالزایی در پروژه های انجام شده قرار گرفتند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن و تجارتکرمان پس از بازدید از گروه خودرویی دلیلیگفت: کشور ما به اقتصاد جهانی متصل است و در آینده نه چندان دور ایران باید عضو سازمان تجارت جهانی شود. هیچوقت نمی توان درهای کشور را به روی دنیا بست. مصطفی زریسفی افزود:الان واردات، تولید و مونتاژ خودرو در اقتصاد ایران نقش زیادی دارد و در سال گذشته هم بیش از یکصدهزار خودرو به کشورمان وارد شده است.لذا گرایش مردم به سمت استفاده از ماشین های کره ای بیشتر شده است.
بخشی از این خودروها در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم مونتاژ و بخش دیگری هم از طریق واردات تامین می شود. وی تصریح کرد: کشیده شدن واردات خودرو به کرمان کار بزرگی است که توسط گروه خودرویی دلیلی انجام شده. قبلا مردم کرمان می بایست برای خرید اینگونه خودروها به تهران یا دیگر شهرهای بزرگ بروند. به همین دلیل سرمایه از کرمان خارج می شد اما با وارد شدن خودرو به کرمان گردش سرمایه در استان اتفاق می افتد و این افزایشگردشسرمایه باعثرشداقتصادی در کرمان می شود.
زریسفی ادامه داد: البته در بلند مدت در کنار واردات خودرو، کار صادرات خودرو هم توسط این گروه باید انجام شود. همانگونه که پژوی فرانسه به ایران وارد شد و امروز سمند ایران به دیگر کشورها صادر می شود و این صادرات از دل واردات محصولات پژو است. معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمان در ادامه با اشاره به کمک گروه خودرویی دلیلی به کرمان گفت: سرانه اشتغال برای هر نفر در صنایع 100 تا 150 میلیون است. این گروه بدون تحمیل این هزینه به اقتصاد دولتی، باعث اشتغال عده زیادی شده که جای تقدیر دارد. وی افزود: در حوزه های دیگر هم کرمان مشکلاتی دارد مثل بحث فرآوری خرمای بم که به عنوان یک گیاه داروییشناخته می شود. از افراد پرتوانی مثل مهندس دلیلی ها انتظار وارد شدن به قضیه را داریم تا رونق اقتصادی به دیگر حوزه های استان هم وارد شود.
زریسفی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی حوزه ها کرمان دچار عدم تعادل است و با فعالیت گروه هایی مشابه گروه خودرویی دلیلی انتظار کی رود اقتصاد کرمان پویا شود. ما هم به عنوان یک سازمان مسئول، حتما حمایت های لازم را انجام می دهیم تا استان کرمان هرچه بیشتر در مسیر توسعه قرار بگیرد. در پایان این بازدید مهندس دلیلی ضمن تشکر از حضور مسئولان سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمان تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و سرمایه گذاری های انجام شده در سال آینده هم اشتغالزایی خواهیم داشت و امیدواریم مجموعه دولت نیز از کارآفرینان حمایت های لازم را به عمل آورد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *