سایت خبری پیام ما آنلاین | رویدادهای کرمان در سال 1393

رویدادهای کرمان در سال 1393





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۰۳

رویدادهای کرمان در سال 1393
سال 1393 هم تا چند روز دیگر خاطره می شود. سالی که گذشت پر بود از اتفاقات کوچک و بزرگ. در این صفحه نگاهی انداخته ایم به مهمترین اتفاقات سال 1393:
سقوط دردناک مس
اوایل سال 1393، تیم فوتبال مس کرمان تنها نماینده پهناورترین استان ایران و تنها تیم جنوب شرق کشور به لیگ دسته یک سقوط کرد. بعد از این سقوط همه تقصیرها به گردن ناصر شهبازی مدیرعامل سابق مس افتاد. اما کسی یادش نبود لیدرهای مس چه بر سر مربی تیم (طاهری دستیار تقوی) آوردند و همان اول فصل مس بی مربی شد. کسی یادش نبود یکی از با نفوذترین بازیکنان مس برای آمدن مربی محبوبش چه ها که نمی کرد.

توانایی کرمان برای بستن چاه های نفت
اواخر اردیبهشت ماه امسال همایشی تحت عنوان همایش هم‌اندیشی اقتصاد استان برگزار شد. فتحی پور، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این همایش با اشاره به فراوانی منابع در کرمان گفت: استانی که می‌تواند امروز چاه‌های نفت کشور را ببندد استان کرمان است با این منابع و معادنی که دارد؛ اما زیر ساخت‌ها آماده نیست. وی ادامه داد: همه شعار می‌دهیم که اقتصادمان تک محصولی است؛ چرا؟ چون اراده نداشته‌ایم. چند ماه دیگر مقام معظم رهبری از ما برای اجرای اقتصاد مقاومتی کار خواهند خواست. وی با طرح این سوال که در بسیاری از مجوزها و مسایل مالیاتی، امروز کسانی هستند که، با دلالی، هزاران میلیارد تومان پول می‌برند کدامشان مالیات می دهند؟، اظهار کرد: بیچاره تولید کشور قربانی است، کارمند ما قربانی است، اما کسانی که در زمین‌خواری، مسکن و خرید کالا دارند احتکار می‌کنند یک ریال مالیات نمی‌دهند! اگر می‌دادند با مشکل مواجه نمی‌شدیم.

برگزاری انتخابات اصناف کرمان
انتخابات اتاق اصناف کرمان همزمان و هماهنگ با سراسر کشور با حضور مدیرکل بازرسی استانداری کرمان، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت و دو نفر از روسای اتحادهای صنفی استان به عنوان هیئت اجرایی انتخابات و رؤسای اتحادیه های صنفی در سالن اجتماعات این سازمان 31 اردیبهشت 93 برگزار و 5 عضو اصلی هیئت رئیسه اتاق اصناف کرمان و دو عضو علی البدل انتخاب شدند . یوسف جعفری 55 رای، محمد مهدی عباسی 41 رأی، فتح الله مؤیدی 40 رأی، محمدعلی میرزازاده 36 رأی و مهدی ایرانمنش با 33 رای به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند و همچنین حمید فردوسی و محمد گنجعلیخانی حاکمی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند .

تکذیب واردات پسته امریکایی
در حالی که عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی از واردات پسته آمریکایی به ایران خبر داد، رییس انجمن پسته این موضوع را رد کرد: واردات پسته آمریکایی به ایران به هیچ وجه صحت ندارد و اگر وضع تولید اصلاح نشود به سمتی پیش‌ می‌رویم که پسته آمریکایی به ایران وارد شود نه اینکه در حال حاضر این واردات انجام شده باشد. خبر واردات پسته امریکایی به ایران بیش از همه برای فعالان در این محصول گران تمام می شد. اما محسن جلال پور به سرعت این خبر را تکذیب کرد.

خروج سرمایه بانک ها از کرمان و خرید برج
«داریم شرکت‌هایی که در استان، بالای ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته و در خیابان میرداماد تهران برج اداری خریده‌اند!» این صحبت های استاندار کرمان در همایش صنعت و معدن چند هفته ای در صدر خبرهای کرمان بود. چند روز بعد باز هم استاندار سخنان خود را تکرار کرد. این بار رزم حسینی در شورای برنامه ریزی استان گفت: همه‌ی شرکت‌های استان کرمان در راستای توسعه استان گام بر نمی‌دارند. تنها چند شغل ایجاد می‌کنند و بعد از آن، گردش مالی حسابشان را به تهران می‌برند. پول‌هایی که در بخش‌های کشاورزی و صنعت در اختیار مردم بوده و در داخل استان خرج نمی‌شود، باید به استان برگردد؛ اگر این سرمایه‌ها در استان بماند و پول‌های خرد مردم جمع شود، چند صد برابر بودجه‌های دولتی است.

بحران آب
از همان ابتدای سال 93 بحران آب در کرمان جدی شده بود. اوایل مرداد ماه امسال بود که این بحران به اوج خود رسید و در برخی از محله های کرمان فشار آب بسیار کم و در برخی مکان ها به طور کلی قطع می شد. در همان روزها بحث واردات آب به کرمان بالا گرفته بود. ابتدا استاندار کرمان از ابلاغ طرح انتقال آب به کرمان خبر داد و در ادامه مدیرکل آب منطقه ای کرمان مبارزه با چاه های غیرمجاز را اولویت اصلی خود دانست. در این‌باره، علی ایران‌پور، نماینده اصفهان و مبارکه و عضو کمیسیون کشاورزی تگفته بود: «خرید آب از کشورهای همسایه که علاقه‌مند به فروش آب هستند، طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای خزر با پرداخت هزینه جهت شیرین کردن آب نیز به عنوان مهم‌ترین محورهای مقابله با بحران آب مطرح می‌شود که می‌تواند به برون‌رفت از بحران آب کمک کند». وی با تاکید بر اینکه خرید آب از کشورهای دیگر کار خوبی است، اظهار کرد: «با توجه به اینکه ما به برخی از کشورها گاز صادر می‌کنیم برخی از کشورها نیز علاقه‌مند به واردات از کشور ما هستند، بنابراین می‌توانیم در قبال صادرات به این کشورها برای نیاز آب کشور دست به واردات بزنیم». ایران‌پور که ظاهرا از مخالفت دولت با واردات آب مطلع است، با مورد خطاب قرار دادن وزیر نیرو، گفت: «در حال حاضر زمانی نیست که وزارت نیرو بخواهد با حوصله و در یک برنامه‌ی طولانی‌مدت و چندین ساله، مسائل آبی کشور را دنبال کند، هم اکنون بحران آب به قدری شدید است که اگر امروز چاره‌ای برای بحران آب شود، بهتر از فردا و فردا بهتر از پس فردا است». در طول سال هم کمیته های مختلفی برای مقابله با بحران آب تشکیل شد.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان
بیست و پنجمین جشنواره‌ی تئاتر استان کرمان، از هفدهم تا بیستم شهریور ماه ۹۳، در محل کانون هنر شهر کرمان برگزار و در نهایت برگزیدگان آن اعلام شد. شانزده اثر نمایشی در این جشنواره شرکت داشت. جایزه‌ی نقدی و لوح تقدیر جشنواره‌ی تئاتر استان کرمان در بخش طراحی بروشور به جواد خواجویی؛ طراح بروشور نمایش «من جولیوس سزار هستم» از سیرجان و طراحی لباس به سیما سلطانی؛ طراح لباس نمایش «شور حرارت در خنکای آشپزخانه» از زرند و همچنین طراحی صحنه به مجتبی ملایی؛ طراح صحنه همین نمایش اهدا شد. جایزه‌ی نخست بازیگری مرد به علی‌احمد زیدآبادی؛ بازیگر نمایش «خنکای ختم خاطره» از سیرجان، جایزه دوم به صورت مشترک به مهدی ملکی برای بازی در نمایش «دودمان» از کرمان و اشکان عاشوری برای بازی در نمایش «بچه‌های اعماق» از بافت و جایزه سوم نیز به صورت مشترک به فرزاد باقری برای بازی در نمایش «دودمان» از کرمان و ابوالحسن عاشوری برای بازی در نمایش «بچه‌های اعماق» از بافت اهدا شد. در بخش بازیگری زن، جایزه‌ی نخست به نازنین پرداختیم؛ بازیگر نمایش «دودمان» از شهر کرمان رسید. آسیه سلطانی برای بازی در همین نمایش جایزه‌ی دوم را دریافت کرد و جایزه‌ی سوم بازیگری زن به مریم دیندار برای بازی در نمایش «شور حرارت در خنکای آشپزخانه» اهدا شد. سجاد منصوری رتبه‌ی نخست کارگردانی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان را برای نمایش «شور حرارت در خنکای آشپزخانه» از آن خود کرد. رتبه‌ی دوم به حمیدرضا کاشانی کارگردان نمایش «بچه‌های اعماق» از شهرستان بافت رسید و رتبه‌ی سوم هم به فرزاد باقری برای کارگردانی نمایش «دودمان» از شهر کرمان اهدا شد. نمایش‌های برگزیده بیست و پنجمین جشنواره‌ی تئاتر استان کرمان به شرح زیر معرفی شدند : نمایش «شور حرارت در خنکای آشپزخانه» از شهرستان زرند، نمایش «بچه‌های اعماق» از شهرستان بافت و نمایش «دودمان» از شهر کرمان.

تقابل گیلانی و شهردار جلسه شورا را تعطیل کرد
جلسه‌ی پاسخگویی شهردار کرمان به سوالات گیلانی که با ارایه‌ی توضیحات شهردار در خصوص دلایل تعطیلی پروژه‌ی الماس جنوب‌شرق رو به اتمام بود، ناگهان طوفانی شد. در ابتدای این جلسه؛ شهردار کرمان در خصوص پروژه‌ی سام‌اکسون و سیتی‌سنتر وکیل توضیحاتی داد. ابوالقاسم سیف‌الهی در ساعات پایانی جلسه با بیان این‌که من نمی‌خواستم در مورد الماس جنوب‌شرق صحبت کنم، گفت: «اما خود آقای گیلانی در سوالاتی که بنده به عنوان شهردار، وظیفه‌ی پاسخگویی به آن را دارم خواسته تا پرونده‌ی آن را شفاف‌سازی کنم». وی افزود: «من همواره بر حمایت از سرمایه‌گذاری در کرمان تاکید داشته و این، مشی ما در شهرداری بوده است؛ اما همان‌گونه که خود آقای گیلانی بارها گفته‌اند شهرداری باید مراقبت کند تا حق و حقوق شهرداری ضایع نشود و کلاهی بر سر شهرداری نرود». شهردار کرمان ادامه داد: «گروه سرمایه‌گذاری اباصالح‌المهدی در کرمان شروع به سرمایه‌گذاری کرد و پروژه‌ای که در ابتدا شروع کرد، کار موفقی بود». سیف‌الهی سپس در خصوص جزییات پرونده‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری اباصالح المهدی که گیلانی پیش از ورود به شورا، جزو این گروه سرمایه‌گذاری بوده است با ارایه مستندات و نامه‌ها و صورت‌جلسه‌ها پرداخت. وی همچنین نامه‌های مخالفت نظام مهندسی ساختمان، مسکن و شهرسازی کرمان و ناظرین پروژه درباره‌ی تخلفاتی که صورت گرفته را با شرح جزییات ارایه کرد. اما در میانه‌ی این توضیحات، سعید گیلانی با زیر سوال بردن اقدامات شهرداری در خصوص تعطیلی پروژه‌ی الماس جنوب شرق وی را با الفاظ تند متهم به بی‌کفایتی نمودو در ادامه این اعتراض شدید گیلانی بود که جلسه متشنج شد و لحظاتی بعد اعضای شورا جلسه را ترک کردند. حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده، علی منصوری، جواد ایرانمنش، ماه‌بانو معصوم‌زاده، مهنوش مومنی، علی‌اکبر مشرفی، یوسف جعفری، یاسین پنجعلی‌زاده، زهرا لری، مهنوش مومنی و زهرا ایرانمنش از سالن جلسه خارج شدند. حتی برخی از اعضا دلیل خروج خود را از جلسه نحوه‌ی بیان توهین آمیز گیلانی عنوان کردند منصوری در حین خروج، از فتح‌الله مویدی، رییس شورا نیز تقاضا کرد تا جلسه را ترک کند. حجت‌الاسلام ربانی‌زاده نیز در هنگام خروج خطاب به گیلانی و با بیان این‌که دارید حرمت شورا را زیر سوال می‌برید، گفت: «آقای گیلانی! شما خلاف کرده‌اید و آبروی شورا را دارید می‌برید». وی افزود: «شما خودتان در کمیسیون ماده ۱۰۰ عضو هستید رفته‌اید نامه‌ی صورت‌جلسه را امضا کرده‌اید. شما حق چنین کاری را نداشتید. خلاف کرده‌اید». فتح‌الله مویدی و شهردار کرمان آخرین افرادی بودند که جلسه را ترک کردند. سعید گیلانی اما به همراه کمال جوانمرد و صدیقه زاهدی بعد از خروج اعضا، همچنان در اتاق جلسات حضور داشتند.

تشکیل خانه مطبوعات کرمان
در حالیکه چندین بار جلسه تصویب اساسنامه و در نتیجه تشکیل خانه مطبوعات کرمان به تعویق افتاده بود، سرانجام پنج شنبه 23 آذر این خانه اعضای هیات مدیره خود را شناخت. انتخابات خانه مطبوعات کرمان درحالی اواخر آذر ماه برگزار شد که پیش از این قرار بود 15 مهرماه این اتفاق بیفتد اما با به حد نصاب ثبت نام کنندگان این انتخابات به 15 آبان ماه افتاد و بازهم به همین دلیل به 15 آذر. اما 15 آذر هم اوضاع آنطور که باید نشد تا اهالی مطبوعات کرمان نگران تر از پیش شوند . سرانجام این انتخابات 23 آذر در تالار عماد برگزار شد. در این انتخابات محمد علی فردوسی، محمد لطیف‌کار، سلمان مختاری‌مقدم، حسین شهابی و سید علی موسوی کاندیدای مدیران مسوول معرفی شدند که با انصراف موسوی، رقابت بین چهار مدیر مسوول آغاز شد. در بخش بازرسان؛ احسان جمالی‌زاده، علی مهدی خانی، منصورمیرحسینی، و مریم پویافر اعلام کاندیداتوری کردند. بتول ایزدپناه، امین شول سیرجانی، محمدرضا نژادحیدری، محبوبه فیروزآبادی، رسول محمدحسنی‌پور، مجید نعمت‌اللهی، شهلا پورامیری، سعید امیرمحمدی، صدیقه انجم شعاع، مطهره کریمی، بهروز توکلی و اسما افضلی نیز در لیست روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌ها خود را در معرض انتخاب همکاران قرار دادند. بعد از انتخابات، محمد لطیف‌کار به عنوان مدیر خانه مطبوعات استان کرمان معرفی شد .همچنین، حسین شهابی رییس هیات مدیره، بتول ایزدپناه نایب رییس هیات مدیره، محمدرضا نژادحیدری خزانه دار و امین شول سیرجانی به عنوان دبیر هیات مدیره انتخاب شدند.

تخریب خانه تاریخی
نیمی از یک خانه تاریخی کرمان بهمن ماه امسال در مجاورت عمارت هرمزیار تلفنچی در حالی تخریب شد که این بنای منحصر به فرد یکی از زیباترین خانه های تاریخی این شهر محسوب می شود. این خانه در کنار عمارت بزرگ هرمزیار تلفنچی بنیانگذار مخابرات در کرمان واقع شده است این دو عمارت که از بسیاری جهات شبیه یکدیگر هستند توسط دو برادر حدود یک قرن قبل احداث شده اند اما دو سرنوشت مختلف را طی کرده اند نخستین بنا که ثبت تاریخی شده است در ابتدای این کوی قرار دارد با سرمایه گذاری بخش خصوصی مرمت و بازسازی شده و الگویی از توجه بخش خصوصی به میراث فرهنگی کرمان است اما دومین بنا که قدمت و زیبایی بیش از عمارت نخست دارد و چندین سرور ۸۰ ساله در آن قرار دارد مراحل ابتدایی ثبت را می گذراند و هنوز ثبت نشده و البته مالکانش نیز اعتقادی به مرمت و بهسازی بنا ندارند و از همین سو نیز بود که لودر و بیل و کلنگ میهمانان این خانه تاریخی بودند. در همین زمان دوستداران میراث فرهنگی برای جلوگیری از تخریب این بنا به تکاپو افتادند و در نهایت جلوی تخریب ساعت گرفته شد اما متاسفانه بخش های عمده ای از این بنای زیبای تاریخی تخریب شده بود. دلیل توقف تخریب نیز حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و جلوگیری از ادامه تخریب بود. مالک این خانه تاریخی درباره دلایل تخریب خانه گفت: این خانه ثبت تاریخی نیست و اقدامات اولیه نیز برای کسب مجوز تخریب انجام شده است اما در نهایت جلوی کار گرفته شده است.وی با ابراز نارضایتی از جلوگیری از تخریب اینگونه بیان کرد که ملک خصوصی است و ثبت میراث نیز نیست به همین دلیل تصمیم به تخریب گرفته است.

آتش سوزی بزرگ در خیابان شریعتی
ساعت پنج عصر چهارشنبه 22 بهمن ، مغازه‌ی فروشگاه کالای خواب در خیابان شریعتی دچار حریق شد و با اطلاع مردم ماموران آتش نشانی خود را به محل رساندند و سعی در خاموش کردن آتش داشتند اما با مشکلاتی مواجه شدند. وجود مواد آتش‌زا در مغازه و انبار غیراصولی که پشت مغازه وجود داشت، موجب ‌شد پس از تلاش آتش‌نشانان برای خاموش‌کردن آتش، دوباره شعله‌ی آتش از گوشه‌ی دیگر مغازه و انبار زبانه بکشد. از طرف دیگر پشت مغازه، خانه‌ی کلنگی وجود داشت که روی آن را به‌صورت غیرمجاز سقف زده بودند و به‌عنوان انبار از آن استفاده می‌شد و وجود مواد آتش‌زا در داخل انبار، موجب افزایش حریق شده بود. برای مهار آتش، ماموران آتش نشانی مجبور شدند با دو دستگاه لودر از پشت خانه (انبار) را تخریب کنند، از جلوی مغازه هم آتش‌نشانان برای خاموش‌کردن آتش عمل کنند و از بالا هم با بالابر آتش سرد و در نهایت پس از سه ساعت تلاش، آتش مهار شود و تا حوالی ساعت 10 شب آتش نشانان مشغول سردسازی محل بودند. یکی از دلایل طولانی‌شدن حریق این بود که تمام موادی که در مغازه وجود داشت، آتش‌زا بودند. این مواد شامل قالی، فرش، چسپ، پنبه، دستگاه پنبه‌زنی و … بودند که موجب شده بود، پس از مهار آتش، دوباره آتش از گوشه‌ای دیگر زبانه بکشد. دلیل دوم طولانی‌شدن حریق، ازدحام جمعیت بود که مانع از فعالیت آتش‌نشانان شده بود؛ ضمن این‌که باید به‌گونه‌ای عمل می شد تا حادثه‌ای برای مردمی که به تماشای حادثه ایستاده بودند، ایجاد نشود و دلیل سوم نیز وجود خانه‌های قدیمی اطراف محل حادثه بود. گفتنی است آتش به حدی گسترده بود که از آتش‌نشانی‌های شهرهای اطراف نیز درخواست کمک شد چرا که ادامه‌ی حریق و سرایت آن به مغازه‌ها و بانک‌های اطراف، قطعاً مشکلات بیش‌تری را ایجاد می کرد و می بایست از سرایت آتش به مغازه‌های اطراف و بانک‌ها جلوگیری شود. در این حادثه یک زن در آتش گرفتار شده بود که به کمک نیروهای امدادی و آتش نشانی از راه پشت بام از آتش نجات و به بیمارستان منتقل شد و یک خودروی پارک شده در انبار فروشگاه نیز طعمه حریق شد.

ممانعت از سخنرانی هادی خامنه ای در کرمان
هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام سوم اسفند ماه به کرمان آمده بود تا در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد سخنرانی کند اما با اعتراض تعدادی از دانشجویان، سخنرانی وی نیمه تمام ماند. و این اتفاق‌ها را نتیجه «شلوغ کاری افراد معلوم الحال» دانست و گفت: «این مسایل نشان می‌دهد ما دچار کمبود فرهنگی در جامعه هستیم.» وی با بیان اینکه جامعه نیازمند خردورزی و افزایش آگاهی است تاکید کرد که «لشکر دانایان باید لشکر نادانان و جاهلان را عقب براند.» و این کار میسر نمی‌شود مگر به عقیده خامنه‌ای با «تقویت فرهنگ گفت‌و‌گو.» او در عین حال یادآوری کرد که پیش نیاز تقویت فرهنگ گفت‌و‌گو، تقویت فرهنگ شنیدن است. این فعال اصلاح طلب افزود: اگر مسوولان حرف‌ها و سوال‌های مردم را نشنوند و به آن‌ها پاسخ ندهند، این سوال‌ها متراکم شده و تبدیل به کینه می‌شود و در ‌‌نهایت برای نظام خطرآفرین است. هادی خامنه‌ای تصریح کرد که اصلاح طلبان در پی شنیدن حرف مردم و «رفع خطر از انقلاب هستند اما عده‌ای این موضوع را درک نمی‌کنند.» امام جمعه کرمان هم از بهم خوردن سخنرانی هادی خامنه ای انتقد کرد و اینگونه رفتارها را به ضرر دین و مملکت دانست.

همایش جنجالی اصلاح طلبان کرمانی
اصلاح طلبان کرمان همایش اسفند تا اسفند را در خانه شهر کرمان برگزار کردند. در این مراسم موسوی لاری، وزیر دولت اصلاحات به سخنرانی پرداخت که اتفاقی حاشیه ای این همایش را تحت الشعاع قرار داد. اواسط سخنرانی موسوی لاری بود که صدایی بلند شد. وزیر وقت اصلاحات گفت اصلاح طلب ساختار شکن نیست و فردی با صدای بلند از او پرسید پس فتنه چه بود؟ همین صحبت کافی بود تا جلسه کمی بهم بریزد. واکنش حسین مرعشی هم اوضاع را بدتر کرد. نماینده سابق مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از صندلی خود بلند شد و خطاب به آن فرد سخنی را گفت. پس از این رفتار مرعشی عده ای به طرف آن فرد هجوم آوردند و درحالیکه او مرگ بر فتنه گر را سر می داد با کمک انتظامات به خارج از سالن هدایت شد. در این میان برخی از مسئولان از جمله خود موسوی لاری چندبار از مردم خواستند آرام باشند و کار غیرعقلانی نکنند. پس از این همایش رسانه های اصولگرا از جمله خبرگزاری فارس فشار رسانه ای را بر اصلاح طلبان شروع کردند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

سیزده سال پیش از فاجعهٔ انفجار نیروگاه اتمی، ژاپن فاضلاب آلوده به رادیواکتیو را به اقیانوس می‌ریزد

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل گارگروه مشترک ایران و ارمنستان مطرح کرد:

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی رودخانه ارس

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

تصمیمات محیط زیستی دولت برای تحقق هوای پاک:

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *