پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۳۱

زمان واریز اولین یارانه سال 95
اکبر ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام نمود یارانه فروردین ماه ساعت 24روز پنجشنبه 26 فروردین واریز می شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سازمان هدفمندی یارانه ها، «شصت و دومین»مرحله یارانه نقدی مربوط به فروردین ماهسال جاری همانند ماه های گذشته به ازاء هرنفر455/000 ریال ساعت 24:00 روز پنجشنبه مورخ 1395/1/26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.
سردار کمالی: فروش سربازی نداریم
ایسنا نوشت: جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تصویب طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 به تشریح جزئیات اجرای این طرح و همچنین برخی از ابهامات در این باره پرداخت و گفت: برابر بند «ب» تبصره 11 لایحه بودجه سال 95 به دولت این اجازه داده شده است تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه ریالی به صورت یکجا و یا قسطی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.
کمالی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه قانون مذکور در لایحه بودجه پیش بینی شده و جریمه سربازان غایب است، گفت: به هیچ عنوان چیزی به عنوان فروش سربازی نداریم اما متاسفانه برخی از رسانه‌ها از این قانون به عنوان فروش سربازی یاد می‌کنند.
نوبخت: حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی عادلانه نیست
ایرنا نوشت: سخنگوی دولت گفت: حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در این شرایط عادلانه نیست و قطعا موجب اذیت بسیاری از مردم می شود. محمدباقر نوبخت در گفت و گویی افزود: حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه با مکانیزم کمیسیون تلفیق مجلس مشکل است و باید منتظر ایده نمایندگان در بخش مصارف (بخش هزینه لایحه بودجه 95) بود. وی ادامه داد: آنچه دولت درخصوص موضوع هدفمندی یارانه تقدیم مجلس کرد این بود که در بخش منابع 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی مدنظر باشد. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: در سال 94 هم همین عدد مطرح شده تا به عنوان مجموع منابع هدفمندی مورد تایید مجلس قرار بگیرد.
نوبخت خاطرنشان کرد: مدنظر دولت این بود که مصارف منابع مذکور به نحوی باشد که برای پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی خانوارها، بخش بهداشت ودرمان ،تولید و اشتغال مورد استفاده قرار بگیرد. معاون رییس جمهور افزود: دولت تلاش خواهد کرد در تدوین آئین نامه اجرایی دولت برای حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه نقدی به نحوی عمل کند که یارانه نقدی هیچ فرد نیازمندی حذف نشود. نوبخت ادامه داد: یارانه نقدی در معیشت بسیاری از خانوارها نقش دارد و دولت این موضوع را در آئین نامه مذکور لحاظ می کند.
آیت الله مصباح یزدی: در مذاکرات از خطوط قرمز عبور کردند تا به نتیجه برسند؛ اسمش را هم معامله برد – برد گذاشتند
آیت الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از اعضای منتخب دوره‌های طرح ولایت گفت: اگر در داخل کشور نیز خدای ناکرده مسئولینی باشند که باور کرده باشند چاره‌ای جز کنار آمدن با آمریکا و یا به عبارت بهتر باج دادن به آمریکا وجود ندارد، در واقع از دو حال خارج نیستند؛ یا فکرشان تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفته است، و یا از تهدیدات دشمنان (اعم از تحریم یا حمله نظامی) هراس دارند؛ از این رو توجیه می‌کنند و می‌گویند باید تعامل برد – برد داشته باشیم؛ البته از ابتدا نیز می‌گویند که توقع بیجا نباید داشت، چرا که معامله برد – برد بوده و آن‌ها نیز باید برد داشته باشند! آن‌ها معتقدند که چهل سال دشمنی کرده‌ایم، چه فایده‌ای داشته است؟ مگر قدرت آن‌ها را نمی‌بینید که به راحتی نفت 110 دلار را به 30 دلار می‌رسانند؟ لذا چاره‌ای جز تسلیم و سازش نداریم؛ و اگر چهل سال است احساسی برخورد کرده و دشمنی کرده‌ایم، اشتباه بوده است! در واقع اصل مطلب همین است، اما اسم آن را معامله برد – برد گذاشته‌اند.
به گزارش انتخاب وی افزود: کوتاه آمدن در برابر دشمن، گاه به خاطر ترس از تهاجم و تحریم دشمن است که انگیزه افراد را برای مقاومت تحت تأثیر قرار می‌دهد. لذا گاهی این ترس در سخنان برخی نیز کاملا مشخص است و مثلا می‌گویند اگر این برجام و مذاکرات نبود، امروز جنگ شده بود!
فرمانده سپاه ولی امر عنوان کرد: احتمال مسمومیت سلحشور توسط سرویس های بیگانه
سردار جباری در مراسم بزرگداشت سلحشور گفت که احتمال دارد او توسط سرویس های اطلاعاتی بیگانه مسموم شده باشد. به گزارش تسنیم وی با خواندن سلحشور از شجره طیبه تاکید کرد:« تفکر قرآنی او عالمگیر شده است. هنر مبلغ و مروج ارزش های دینی است. یک جامعه را دگرگون می کند. رسالت هنر دینی در تحکیم ارزشهاست. این اثرگذاری باید به لایه های زیرین جامعه رسوخ کند.»
سعید جلیلی: رئیس جمهور بودم پای برجام را امضا نمی‌کردم
سعید جلیلی در صفحه ی توییتر خود به شدت از برجام انتقاد کرد. به گزارش «انتخاب»، توییت های مذاکره کننده سابق هسته ای در نقد توافق در زیر می آید:
+ اول برجام را آفتاب تابان و اکنون ابر شتابان می‌دانند و معتقدند مطالب چند سایت و روزنامه در اجرای برجام مانع ایجاد کرده است.
+ آمریکا صراحتاً اعلام کرده که تحریم‌ها برداشته نمی‌شود. رئیس جمهور بودم پای برجام را امضا نمی‌کردم.
+ بد عهدی آمریکا در تمام موارد مشخص است. آنها که مخالف هستند خوشبینی آن را بیان کنند.
+ در برجام همه چیز را به اقدامات عملی ایران منحصر کردند، در حالی که اقدامات کشورهای طرف مقابل فقط در روی کاغذ آورده شد.
سیداحمد خاتمی: از مصادیق نفوذ این است که سازش گران را معتدل معرفی می کنند
آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم شهادت امام هادی (ع) که در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: از مصادیق نفوذ این است که نیروهای انقلابی را افرادی تندرو و افراد سازش گر را افرادی معتدل در جامعه معرفی کنند. به گزارش انتخاب وی در سخنرانی جداگانه ای در محمودآباد با بیان این که فریبکاری آمریکایی ها کاملاً مشهود است، خاطرنشان کرد: همان طور که می بینیم نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در بدگویی نسبت به ایران اسلامی با هم رقابت می کنند.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شعار مرگ برآمریکا تا زمانی که زنده ایم همچنان با اقتدار ادامه خواهد داشت، افزود: همانگونه که از ما بپرسند تا کی نماز میخوانی می گوییم تا وقتی که زنده هستیم، شعار مرگ برآمریکا نیز همان گونه ادامه دارد. وی با اشاره به این که نشانه های بد عهدی دشمنان علیه کشورمان کاملاً مشهود است، ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری در سخنان مهم ابتدای سال خود در حرم رضوی فرمودند هیچ اثری از مذاکرات دیده نشده است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در عرصه داخلی جریانی در پی کم رنگ کردن ارزش ها است، تصریح کرد: این جریان غیرتمندانی که دم از مقاومت در برابر استکبار می زنند را افراطی می نامند، خانمی که با حجاب هست را تندرو و خانمی که به حجاب و ارزش ها توهین می کند را معتدل می نامند.
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود به تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری به مسأله فتنه، بصیرت و نفوذ اشاره کرد و گفت: متأسفانه عده ای در داخل کشور حتی یک بار به این موضوعات مهم اشاره نکردند و تنها به مسأله افراطی ها اشاره می کنند.
پاسخ لاریجانی به ادعای پرداخت هزینه‌های هواپیما به منتخبین مجلس
ایسنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اصفهان و ادعای پرداخت هزینه‌های هواپیما به منتخبین مجلس دهم گفت که ما فقط به شما برای سفر به اصفهان پول می‌دهیم وبه کسی دیگرپول نمی‌دهیم.
نیره اخوان بی طرف در تذکری شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: ما شاهد این هستیم که به منتخبین مجلس دهم هزینه‌های هواپیما داده می‌شود این در حالی است که هنوز نماینده نشده‌ام و باید در این موضوعات اقتصاد مقاومتی و حفظ بیت المال رعایت شود. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای دکتر لاریجانی شما باید به هزینه ها نظارت داشته باشید و همچنین از هیات رئیسه مجلس توقع داریم این موضوعات را یادآوری کند. در دوره قبل نیز وضعیت به این صورت بوده است. رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر اخوان نماینده اصفهان گفت: پول شخصی به شخص دیگری داده نشده و معلوم نیست شما این اطلاعات را از کجا آورده‌اید.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: فقط پول به شما برای سفر به استان اصفهان داده می‌شود و به شخص دیگری پول داده نشده است. اخوان همچنین به وزرای صنعت و رفاه در خصوص رسیدگی به پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد و به وزیر کشور درباره‌ی رسیدگی به وضعیت تقسیمات کشوری تذکر داد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *