پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اطلاع رسانی

اطلاع رسانی





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۲۸

علی زهرودی از کسب رتبه اول ماهان از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان خبر داد
باغ شاهزاده ماهان در جایگاه اول بهداشت و ایجاد رضایتمندی در بین جاذبه های گردشگری استان
در بین جاذبه های گردشگری باغ شاهزاده رتبه اول را از نظر بهداشت دارد. از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال قریب نیم میلیون نفر از اماکن تاریخی ، زیارتی و گردشگری بخش ماهان بازدید کردند. بخشدار ماهان در گفتگو با خبرنگار ما از حضور روزانه بیش از ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در باغ شاهزاده ماهان خبر داد و افزود: در مدت زمان یاد شده حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از باغ شاهزاده ماهان دیدن کردند.
علی زهرودی از کسب رتبه نخست ماهان از لحاظ تعداد بازدید کنندگان خبر داد و گفت: در بین جاذبه های گردشگری نیز باغ شاهزاده از نظر بهداشت و ایجاد رضایتمندی برای گردشگران رتبه نخست را کسب نموده است . وی حضور گردشگران در بخش ماهان را رضایت بخش دانست و تصریح کرد: حجم بالای گردشگران خارجی و مسافرین داخلی از نقاط مختلف کشور نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشت.
زهرودی هماهنگی دستگاه های اجرایی بخش ماهان بر اساس دستورالعمل های مصوب ستاد تسهیلات نوروزی، ساماندهی خدمات گردشگری بخش ماهان از جمله باغ رستوران ها و مراکز رفاهی، پارکینگ ها ، اسکان مسافران ، بالارفتن غریب امنیت و برگزاری فعالیت های فرهنگی را از عوامل موثر در استقبال بازدید کنندگان و گردشگران دانست.
وی به بر پایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی، تولیدات بومی و سوغات متشکل از ۴۰ غرفه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای کارگاه نقاشی با همکاری کانون فکری کودکان و نوجوانان و راه اندازی عکاس خانه سنتی و مراسم نوروز خوانی با مشارکت ارشاد اسلامی ماهان را از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام عنوان کرد. نوروز امسال باغ شازده و آستانه شاه نعمت الله ولی بالاترین میزان بازدید کننده را در این بخش داشتند./ آوای ماهان

استاندار کرمان:
توسعه متوازن
از اولویت های دولت تدبیر و امید است
استاندار کرمان گفت :توسعه متوازن در استان ها از اولویت های دولت تدبیر وامید است که این مهم در استان کرمان نیز به صورت ویزه مد نظر قرار دارد .
وی تاکید کرد :کار بازسازی خانه خشتی حاج آقا علی را کاری عملیاتی و اقدامی بر شمرده ایم و در استان کرمان کار را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی از سال 93 از محروم ترین شهرستان استان آغاز کرده ایم و ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج اجرایی شده است.
رزم حسینی اظهار داشت :مجموعه حاج آقا علی به همت استانداری و همکاری مدیریت کل اوقاف و میر اث فرهنگی و حمایت فرماندار رفسنجان توسط موسسه اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان کرمان و تحت نظر ناظرین میراث فرهنگی در حال مرمت و بازسازی می باشد.
وی عنوان کرد: سپاس و قدردانی خود را از امام جمعه و نمانیده ولی فقیه در کرمان را در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را دارم که از روند کار عملیاتی پروژه دیدن نمودند . استاندار گفت: سعی می شود املاک موقوفات استان کرمان به ملک احسنت درآید و در اختیار مردم نجیب کرمان قرلر گیرد.
در نشست و بازدید از بز رگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان مدیر کل اوقاف و امور خیر یه استان کرمان هم گفت :5 میلیار د تومان برای مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی تا به حال هزینه شده است.
قاسمی زاده گفت: با بازسازی مجموعه حاج آقا علی مقصد گردشگری خوبی در رفسنجان ایجاد شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :80 درصد کار بهسازی خانه حاج آقاعلی در حال پیشرفت است.
این پروژه حجیم و پرخرجی است و اوقاف تامین کننده اعتبار است و مرحله دوم این پروژه را اوقاف رفسنجان و کرمان پیگیر ی می کنند .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *