پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۲۳

پیش‎بینی برداشت بیش از 4 هزار تن گندم از مزارع منوجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: پیش‎بینی می‎شود، 4 هزار و 356 تن گندم از مزارع این منطقه برداشت شود. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مهندس محسن نوشادی اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان منوجان 700 هکتار است. وی بیان داشت: برداشت گندم در این شهرستان از نیمه فروردین ماه آغاز می‎شود و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد. نوشادی متوسط عملکرد این محصول را در منوجان حدود 2.5 تا سه تن ذکر و تصریح کرد: پیش‎بینی می‎شود، حدود 4 هزار و 356 تن گندم از مزارع این منطقه برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان ادامه داد: ارقام کشت شده، گندم در این منطقه وریناک، هامون، دوروم، چمران و چمران دو هستند. نوشادی عنوان کرد: هشت دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را در شهرستان منوجان انجام می‎دهند. وی افزود: علاوه بر کارخانه آرد کهنوج مراکز خرید سال قبل توسط تعاون روستایی نیز دایر است و محصول کشاورزان را خریداری می‎کنند.

عملکرد دستگاه ها در زمینه اقتصاد مقاومتی ارزیابی می شود
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با ابلاغ و تاکید معاون اول رئیس جمهوری عملکرد دستگاه ها در سال جاری بر اساس تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ارزیابی می شود. به گزارش ایرنا جعفر رودری دیروز در نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های زرند، راور و کوهبنان که در فرمانداری زرند برگزار شد افزود: براین اساس چنانچه مسئولی در این رابطه ضعیف عمل کند، عزل خواهد شد. وی بیان کرد: ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان کرمان پس از ابلاغ فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته های مختلف در این ستاد تشکیل شده است. وی گفت: تاکنون فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی برای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی کفایت لازم را نداشته است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی کشور در سال 95 ایجاد تحرک در بخش تولید است که باید با تمام توان به مشکلات بخش تولید رسیدگی و برای حل و فصل مشکلات و رفع موانع پیش روی بنگاه ها و واحدهای تولیدی چاره اندیشی کنیم.

سرمایه‌گذاری چهار هزار و 300 میلیارد تومانی در رفسنجان
فرماندار رفسنجان گفت: طی دو سال گذشته سرمایه گذاری 4 هزار و 300 میلیارد تومانی در شهرستان صورت گرفته است. به گزارش ایسنا حمید ملانوری صبح دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان در محل خانه خشتی حاج آقاعلی اظهار کرد: بعد از اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان، رفسنجان یکی از شهرستان هایی بود که در این طرح به خوبی حضور پیدا کرد. وی افزود: در طول 10 سال گذشته سرمایه گذاری که با همت بخش خصوصی در شهرستان صورت گرفته، 100 میلیارد تومان بوده اما تنها طی دو سال گذشته رقم سرمایه گذاری بخش خصوصی در رفسنجان به 4 هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته و تا امروز 750 میلیارد تومان آن اجرایی شده است. ملانوری بیان کرد: طی دو سال گذشته دولت و نظام همکاری خوبی با بخش خصوصی داشته اند و سرمایه گذاران نیز کمک خوبی به دولت جهت پیشبرد اهداف کرده اند. وی افزود: اقتصاد مقاومتی از دو سال قبل در شهرستان رفسنجان اجرایی شده و ادامه دار خواهد بود.

زوم توجه همه دولت‌ها به بناهای تاریخی و مرمت آنها
نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: مرمت و بازسازی این خانه و دیگر بناهای تاریخی کار این دولت نیست، بلکه توجه به بناهای تاریخی باید از اوایل انقلاب صورت می گرفت. به گزارش ایسنا آیت الله سیدیحیی جعفری صبح دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان در محل خانه خشتی حاج آقاعلی اظهار کرد: مرمت و بازسازی خانه حاج آقاعلی به عنوان بزرگ ترین خانه خشتی جهان جای تقدیر و تشکر دارد. وی افزود: مرمت و بازسازی این خانه و دیگر بناهای تاریخی کار این دولت نیست، بلکه توجه به بناهای تاریخی باید از اوایل انقلاب صورت می گرفت. جعفری در ادامه تصریح کرد: یکی از اساسی ترین مسائل در زندگی ما مسلمانان به ویژه در در شرایط کنونی، قناعت و درست مصرف کردن است. وی بیان کرد: امروز در رابطه با انواع مسائل مانند مسئله آب با بحران جدی روبه رو هستیم و باید بدانیم که چطور از نعمت های خداوند استفاده کنیم. امام جمعه کرمان گفت: استفاده درست از آب در شرایط کنونی که در خشکسالی نیز به سر می بریم، بسیار مهم است و باید مورد توجه همه قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *