پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با جمعی از بانوان ورزشکار کرمان اسلام هیچگاه با ورزش بانوان مخالفت نکرده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با جمعی از بانوان ورزشکار کرمان اسلام هیچگاه با ورزش بانوان مخالفت نکرده است





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۱۴

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با جمعی از بانوان ورزشکار کرمان
اسلام هیچگاه با ورزش بانوان مخالفت نکرده است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اسلام هیچگاه با ورزش بانوان مخالفت نکرده و پس از این نیز با ورزش بانوان مخالفتی نخواهد داشت .
آیت الله سید یحیی جعفری در دیدار با جمعی از بانوان ورزشکار کرمانی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: امام خمینی (ره) نیز بیان داشته بودند که اسلام با فحشا و نگاه ابزاری به زنان مخالفت است و هیچگاه در اموری که پیشرفت، موفقیت و سلامت بانوان را به دنبال داشته باشد مخالفتی ندارد .
امام جمعه کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش یکی از نیازهای جامعه بانوان است و در بخش قهرمانی و همگانی می‌تواند موجب ارتقا سلامت و نشاط جامعه بانوان و حتی خانواده ها باشد . نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: آنچه که برای یک زن مسلمان ارزش و اهمیت دارد ، حفظ حجاب و عفاف است . بعد از موضوع حجاب نیز مسائلی همچون همسر داری و تربیت فرزند از جمله مسائل مهمی است که یک زن می تواند با نقش آفرینی در این زمینه موجبات پیشرفت و سلامت یک جامعه را رقم زند . وی تصریح کرد: همه مفاسد در یک جامعه وقتی رشد خواهد کرد که ما، در تربیت فرزندان خود شکست خورده باشیم و این موضوع تربیت اولاد و همسر داری از تکالیف مهم و اصلی بانوان و زنان در جامعه است . آیت الله سید یحیی جعفری همچنین با اشاره به این نکته که بانوان ما نباید از تکالیف اصلی خود غلفت کنند، گفت: از همه بانوان تقاضا می کنم به دو موضوع مهم مطالعه و کتاب خوانی توجه کنند و این موضوع مهم را در بین برنامه های روزانه خود بگنجانند .
در این دیدارهمچنین محمود محمودی نیا مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به روند رو رشد ورزش بانوان در طی سال های اخیر ، به موضوع حجاب بانوان ورزشکار در مسابقات و میادین بین المللی اشاره کرد و گفت: حضور بانوان ایرانی با حجاب در مسابقات مختلف نه تنها مانع رشد و پیشرفت آن ها نشده است ، بلکه این موضوع موجب افزایش انگیزه در بین بانوان سایر کشور های مسلمان برای حضور در میادین بین المللی شده است .
گفتنی است در پایان این دیدار لوح یادبود و هدایایی توسط آیت الله سید یحیی جعفری به خانم ها عصمت گنجی پور، سمیه زند اقطائی، بتول خلیل زاده و بتول جعفریان، عشرت کردستانی، مریم ایرانمنش و حدیث نظری اهدا شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *