پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رونمایی از سند هویتی دکتر «روح‌الامینی» در ثبت احوال

رونمایی از سند هویتی دکتر «روح‌الامینی» در ثبت احوال





۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۵۸

رونمایی از سند هویتی دکتر «روح‌الامینی» در ثبت احوال
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به کاهش زمان صدور شناسنامه مکانیزه در کرمان تصریح کرد: در حال حاضر زمان صدور شناسنامه از شش ماه به سه روز کاهش یافته است که در شهرستان‌ها نیز این اقدام به روز است.
«حسین زین‌الصالحین» چهارم بهمن‌ماه در ششمین گردهمایی مدیران ستادی و روسای ادارات ثبت احوال استان که با حضور دکتر»زاهدی» نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح شناسنامه مکانیزه، در 10 ماهه گذشته بیش از 77 هزار جلد شناسنامه در استان صادر شده است. وی افزود: همچنین اخیراً و برای نخستین بار در استان، سند هویتی»طاهره اشرف‌گنجویی» به عنوان شهیده شاخص استان، سند هویتی آیت‌الله»هاشمی رفسنجانی» به عنوان یکی از مفاخر استان و همچنین»علیرضا‌ رزم‌حسینی» استاندار کرمان رونمایی شده است.
زین‌الصالحین بیان کرد: ایجاد گنجینه هویتی مفاخر استان، تصویب نام‌نامه ایرانی به عنوان الگوی ابدای از سوی ثبت احوال استان و انجام آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان بالغ بر چهار و نیم میلیون برگ سند از دیگر خدمات ثبت احوال استان کرمان محسوب می‎‌شوند ضمن اینکه با الکترونیکی شدن اسناد هریک از شهروندان می‌توانند در سراسر ایران از خدمات هویتی استفاده کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به کاهش زمان صدور شناسنامه مکانیزه در کرمان تصریح کرد: در حال حاضر زمان صدور شناسنامه از شش ماه به سه روز کاهش یافته است که در شهرستان‌ها نیز این اقدام به روز است.
وی ادامه داد: تولید و انتشار آمارهای جمعیتی مکان محور جهت برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، اتمام آرشیو مدارک پرسنلی بالغ بر 36 هزار برگ، تشکیل کارگروه منطقه‌ای روسای ثبت احوال استان برای نخستین بار در کشور، افتتاح دبیرخانه نقشه راه اصلاح نظام اداری و تشکیل کمیته‌های مربوطه و همچنین صدور کارت ملی هوشمند از 184 فقره به 23 هزار فقره در سال 93 از اقدامات دیگر در زمینه خدمات رسانی به مردم می‌باشد. زین‌الصالحین گفت: اداره‌کل ثبت احوال استان اقدام به راه‌اندازی منطقه یک واقع در جاده تهران کرده است تا اقدامات پستی نیز به صورت تعاملی و با هم انجام شود بنابراین قرار است در آینده نزدیک شناسنامه‌های درب منازل تحویل مردم شوند.
دیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: خوشبختانه استان کرمان توانست در میان سه استان برتر کشور در زمینه خدمات ثبت احوال قرار گیرد ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد تا همچنان ثابت کنیم که مردم استان کرمان در تمامی زمینه‌ها پیشرو هستند.
زین‌الصالحین خطاب به دکتر زاهدی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه ما مرزبانان حریم هویتی مردم هستیم اما متاسفانه کارمندان ثبت احوال از پایین‌ترین میزان حقوق بهره‌مند هستند از این رو درخواست می‌شود تا در مجلس شورای اسلامی به این امر پرداخته شود.
یادآوری می‌شود: در پایان این نشست از پنل هویتی دکتر»محمود روح‌الامینی» چهره ماندگار مردم شناسی ایران رونمایی شد

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *