سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد: شغل موسیقی در دید بعضی‌ها از قاچاقچی هم پایین‎تر است

مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد: شغل موسیقی در دید بعضی‌ها از قاچاقچی هم پایین‎تر است





۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

مدیرکل موسیقی وزارت ارشاد: شغل موسیقی در دید بعضی‌ها از قاچاقچی هم پایین‎تر است
مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سند توسعه موسیقی کشور را در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی کردیم و انشالله برای اولین بار تصویب می شود تا افقی برای موسیقی کشور باشد.
پیروز ارجمند در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی آوای مس در کرمان اظهار کرد: در سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه موسیقی کل کشور افتاد و 1500 کنسرت با 6 هزار سانس برگزار شد که در این کنسرت ها رشد هفت برابری موسیقی سنتی و کلاسیک را شاهد بوده ایم.
وی افزود: سند توسعه موسیقی کشور را در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی کردیم و انشالله برای اولین بار تصویب می شود تا افقی برای موسیقی کشور باشد.
ارجمند تصریح کرد: با حمایت استاندار کرمان، نهمین دوره موسیقی نواحی را در سال 94 در این استان برگزار خواهیم کرد و دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی را در کرمان افتتاح خواهیم کرد و امیدواریم با داشتن یک ساختمان، مکتب خانه موسیقی سنتی و محلی کرمان را تاسیس کنیم.
وی بیان کرد: طی دو هفته گذشته در جشنواره موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی شکل گرفت و در بخش بین الملل اتفاقات خوبی افتاده و 22 گروه بین المللی را در یک سال گذشته به کشور دعوت کردیم که یک گروه «کیتارو» بود و در سال آینده یانی در ایران حضور خواهد داشت.
مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند برگزاری کنسرت های موسیقی در کشور گفت: در صورتی که بتوانیم کنسرت ها را داشته باشیم، نیازی به مراجعه به کشورهای دیگر برای حضور در کنسرت موسیقی نداریم.
وی افزود: در جشنواره موسیقی آوای مس کرمان گروه های بسیار خوبی دیدیم و آینده موسیقی کرمان روشن است و امیدواریم با همکاری اداره ارشاد هنرستان موسیقی کرمان را نیز افتتاح کنیم.
ارجمند تصریح کرد: فعالان حوزه موسیقی کشور 35 هزار نفر هستند که قدرتمند ایستاده و زحمت می کشند اما متاسفانه شغل موسیقی در دید بعضی ها از قاچاقچی پایین تر می آید و در حالی که همه می دانیم چقدر خوب است دل مردم را شاد کرده و لحظات خوبی برای آنها فراهم کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره ششم موسیقی آوای مس در سال آینده قوی تر و پربارتر باش.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *