سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹

سردار چناریان:
بیشترین آمار گرایش به مصرف مواد مخدر
۱۵ سالگی است
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شده که سن ۱۵ سالگی بیشترین فراوانی نخستین تجربه مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.
سردار حسین چناریان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به مخاطراتی که فناوری های روز می تواند برای افراد جامعه به همراه داشته باشد، گفت: بیشترین آسیب های اجتماعی دانش آموزان مربوط به استفاده نامحدود دانش آموزان از این امکانات است. سردار چناریان ادامه داد: مصرف مواد روان گردان، ارتباط نامناسب دختر و پسر، بلوغ زودرس، انتشار عکس و فیلم های غیراخلاقی و فرار از منزل از جمله آسیب هایی است که جامعه دانش آموزی را تهدید می کند. این مسئول انتظامی ابراز داشت: دشمنان قصد دارند از طریق بازی های نظیر جی. تی. آی، انگری بردز و سیمز بر اذهان دانش آموزان تاثیر بگذارند که این امر هوشیاری مسئولین و خانواده ها را می طلبد.
وی از برگزاری چهار هزار کلاس مشترک بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی طی سال گذشته در کرمان خبر داد و ابراز داشت: آسیب های اجتماعی قابل کنترل هستند و باید در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد. سردار چناریان مصرف مواد مخدر را از جمله آسیب های حوزه دانش آموزی دانست و تصریح کرد: در سال ۹۰ رفتارهای پرخطر دانش آموزان کرمانی در مقطع متوسطه مورد پایش قرار گرفت که براساس آن مشخص شد میزان گرایش دانش آموزان پسر به مواد مخدر بیشتر از دختران است. فرمانده انتظامی استان کرمان میزان مصرف مواد مخدر نسبت به سال ۹۲ را دو برابر دانست و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شده که سن ۱۵ سالگی بیشترین فراوانی نخستین تجربه مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

موزه برق کرمان در دست مرمت است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مرمت موزه مشارکتی برق کرمان با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و نظارت کارشناسان این اداره کل در دست انجام است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری استان کرمان علی مهاجری افزود: موزه مشارکتی برق که زمانی اولین مولد برق در شهر کرمان بوده است توسط ابوالقاسم هرندی در سال 1311 هجری شمسی به بهره برداری رسید. وی بیان کرد: در حال حاضر این موزه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان در دست مرمت است. وی گفت: مرمت نماهای آجری، بازسازی کتیبه بالای سردر، استحکام بخشی و پی بندی، تعویض ورق های شیروانی و بازسازی آنها به شکل اولیه از فعالیت هایی است که در حال انجام است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان افزود: این موزه پس از مرمت توسط این اداره کل به ویترین های مخصوص مجهز خواهد شد و سوم خرداد سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

مدال نقره رقابت های دوومیدانی کارگران کشور به نظری رسید
محمد نظری دونده عضو تیم کرمان مدال نقره رقابت های دوومیدانی کارگران کشور را تصاحب کرد.
محمد نظری دونده عضو تیم کارگران کرمان درنخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور موفق به کسب مدال نقره رقابت های دوومیدانی در ماده 3هزار متر شد . این رقابت ها که از ششم اسفند ماه به میزبانی شهرستان آمل در استان مازندران برگزار شد امروز به کار خود خاتمه داد. تیم دوومیدانی کرمان در این مسابقات به عنوان تیم برتر اخلاق معرفی شد. محمد رضا حسینخانی ، محمد نظری، محمد کرمی رباطی و علی دهنوی چهار دونده ای عضو تیم کرمان در این مسابقات بودند . هدایت این تیم را محسن اشرف زاده بر عهده داشت.

اختلاس میلیاردی کارمند کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: یکی از کارمندان کمیته امداد امام شهرستان تویسرکان در چند سال گذشته از محل تسهیلات خود اشتغالی مددجویان این نهاد 12 میلیارد ریال اختلاس کرده است.
به گزارش ایرنا علیرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر افزود: یکی از کارمندان کمیته امداد تویسرکان بخشی از وام های اشتغال و خودکفایی مددجویان را با ساز و کارهایی به حساب خودش واریز کرده است. وی اضافه کرد: این کارمند خاطی با مهارت زیاد و با همدستی سه نفر دیگر، پرونده های اشتغال را از چرخه نظارت بازرسان خارج کرده است. وی با بیان اینکه این کارمند از سال 87 اقدام به این تخلفات کرده است ادامه داد: یکی از همدستان وی چند ماه گذشته به دلیل عذاب وجدان از این تخلف به بازرسان کمیته امداد مراجعه و این تخلف را اطلاع رسانی کرده است. ابراهیمی افزود: پس از اطلاع این اختلاس و تماس با حراست بانک ملی مشخص شد که تسهیلات زیادی به حساب این فرد متخلف واریز شده است. وی گفت: با پیگیری دستگاه قضایی این فرد اکنون در زندان بسر می برد و سه همدست وی به قرار وثیقه آزاد شدند که پرونده آنها به هیات تخلفات مرکزی ارسال شده است. وی اظهار کرد: حکم این فرد متخلف انفصال دائم از خدمت است و دو همدستش اخراج شدند و فردی که این تخلف را نیز اطلاع رسانی کرده بود بازخرید شده است. ابراهیمی گفت: سه نفر همدست این متخف مبالغی را که گرفته بودند بازگرداندند و یک مرغداری و زمینی در ملایر که به نام متهم اصلی بوده توقیف شده و پرونده وی قرار است در خرداد ماه رسیدگی شود.

لیگ دسته یک فوتبال
مس کرمان تا رتبه چهارم بالا آمد
تیم مس کرمان در هفته شانزدهم رقابت های لیگ دسته یک فوتبال با پیروزی مقابل استقلال اهواز جایگاه خود را تا رتبه چهارم جدول ارتقا داد.
به گزارش ایرنا این دیدار که در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با نتیجه 2 بر یک به سود تیم میزبان پایان یافت. احمد زنده روح در دقیقه 67 این دیدار از روی نقطه پنالتی و روح الله باقری در دقیقه 73 برای تیم مس کرمان و مهدی سیفی در دقیقه 63 برای استقلال اهواز گلزنی کردند. یدالله جهانبازی با کمک هادی برزو و رحیم حاجیلو این دیدار را قضاوت کرد. مس کرمان با کسب این پیروزی 23 امتیازی شد و با تیم دوم جدول فقط 3 امتیاز فاصله دارد. تیم اول این گروه فولاد اهواز است که 32 امتیاز دارد. پیروزی مقابل استقلال اهواز کرمانی ها را به صعود امیدوار کرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *