پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | عید دیدنی اعضای شورای شهر و استاندار کرمان چندان دوستانه نبود گلایه‌های ناتمام

عید دیدنی اعضای شورای شهر و استاندار کرمان چندان دوستانه نبود گلایه‌های ناتمام





۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۴۳

عید دیدنی اعضای شورای شهر و استاندار کرمان چندان دوستانه نبود
گلایه‌های ناتمام

دیدار استاندار کرمان با اعضای شورای اسلامی شهر به مناسبت سال جدید که یکشنبه در محل دفتر استاندار انجام شد بدون جنجال نبود. اگرچه در ابتدای این جلسه صحبت های کلی مطرح شد اما هرچه این دیدار نوروزی به پایان نزدیک تر می شد، تنش در آن بیشتر می شد.
رییس شورای شهر: هر دو هفته یک بار باید با استاندار جلسه داشته باشیم
در ابتدای این دیدار رییس شورای شهر کرمان ضمن تشکر از حمایت و زحمات استاندار در خصوص پروژه های شهری اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید شاهد تغییرات زیادی در شهر کرمان بودیم و می دانیم جز با حمایت شما و دولت این کار ها صورت نمی گرفت و امیدواریم که در سال 95 نیز شورای شهر کرمان را حمایت کنید. علی اکبر مشرفی در این جلسه با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهور گفت: سفر رییس جمهور در کرمان بهترین فرصت است که بیشترین استفاده را برای پیشرفت شهر کرمان ببریم. مشرفی در ادامه اظهار داشت: اجرای تعدادی از پروژه های جاری با بودجه شهرداری امکان پذیر نیست و با توجه به ملی بودن بعضی از طرح‌ ها مانند پروژه قلعه دختر، قلعه اردشیر و مترو می توانیم از حمایت های رییس جمهور استفاده کنیم. رییس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه اقدامات استاندار کرمان به شیوه‌های مختلف برای آبادانی این بافت فرسوده تصریح کرد: این بافت نیاز به احیا دارد و خواستار حمایت بیشتر دولت در این زمینه هستیم. مشرفی با اشاره به محقق نشدن بودجه شهرداری کرمان در سال گذشته گفت: 600 میلیارد تومان بودجه برای شهر کرمان در سال جاری نیاز است و در صورت محقق شدن این بودجه ممکن است بتوانیم چهار پل قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) را به اتمام برسانیم. وی در پایان خواستار برگزاری جلسه شورای اسلامی شهر با استاندار کرمان هر دو هفته یک بار شد تا گزارش عملکرد شورا به صورت مستقیم ارائه شود.
استاندار کرمان: شورا امانت دار رای مردم باشد
استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: اعضای شورا شهر کرمان باید امانتدار رای مردم باشند و این رای ها یک امانت مهم و مسئولیت آور هستند. علیرضا رزم حسینی اظهار داشت: به اقرار همه دست‌اندرکاران باید اقدامات بهتری در شهر کرمان انجام می گرفت و در دوران مسئولیت سیف اللهی شهرداری سابق کرمان اقدامات خوبی از جمله مبارزه با حاشیه نشینی در شهر کرمان انجام شد. وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی حاشینه نشینی در ابتدا در کرمان کلید می خورد، افزود: اقدامات خوبی برای مبارزه با حاشیه نشینی و زمین خواری انجام شد و بخش قابل ملاحظه ای از ساخت و سازها در مناطق حاشیه نشین کاهش یافت. استاندر کرمان گفت: به عنوان دولت به دنبال توسعه شهر نیستیم تا خدمات رسانی مناسب تری به مردم ارائه شود. توسعه و گستردگی شهر، منزلتی برای شهر نیست و گسترده شدن شهرها موجب می شود خدمات شهری هر قدر هم که باشد، نیاز مردمی را پاسخگو نباشد. رزم حسینی افزود: مبارزه با حاشیه نشینی یکی از کارهایی است که به همت شهرداری باید ادامه پیدا کند.همچنین کمیسیون فرهنگی شورا باید همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داست: در پروژه های شهری به عنوان مثال گود خشت مال ها که بعد از حدود 48 سال آغاز شده، باور ما بر این است که کار تمام می شود و پیشرفت خوبی تا پایان سال در گودال خشت مال‌ها خواهیم داشت.
شورا باید فرصت های جدید خلق کند
استاندار کرمان همچنین گفت: شهرداری و شورای شهر باید در ابتدا پروژه ها را مصوب کند و سپس فراخوان سرمایه گذاری صورت گیرد زیرا با منابع دولتی نمی توان اقدامات توسعه ای را در شهر انجام داد. رزم حسینی با اشاره به اینکه تسهیل در امور مردم و ایجاد منابع جدید برای شهرها و اداره شهرها از اهداف تشکیل شوراهای اسلامی شهرها می باشد، اظهار داشت: اگر شورا فقط ماموریتش این باشد که بالای سر شهردار قرار گیرد و بگوید منابع بیاورید تا ما تصویب کنیم دیگر شورا چه منابعی را خلق کرده است؟ شورا باید فرصت های جدید را خلق کند. استاندار کرمان با اشاره به اینکه در گذشته شورا خدمات خوبی را ارائه داده است، افزود: ما می توانیم کار های بیشتر از گذشته انجام دهیم. اگر همدلی در اعضای محترم شورا باشد کار جلو می رود و اگر سرمایه گذار بداند شورا دربست در اختیار سرمایه گذار است با علاقه می آید. وی افزود: ما آمادگی داریم مانند سابق با شورا و شهرداری همکاری کنیم. رزم حسنی تاکید کرد: باید به سمتی برویم که همه افراد با هر گرایشی از چپ و راست در مسیر توسعه همدل و همراه باشیم.
اگر از اعضای شورای شهر بودم اختیارات را به
رییس شورا و شهردار واگذار می کردم
کم کم لحن استاندار کرمان در این جلسه تند شد. وی با اشاره به اینکه در زمان ریاست اقای مویدی کارها زودتر پیش می رفت، گفت: شورای شهر باید برای اجرای طرح های مختلف رای گیری کند و من اگر از اعضای شورا شهر بودم اختیارات را به رییس شورا و شهردار واگذار می کردم تا پروژه ها با سرعت بیشتری انجام شوند. رزم حسینی با اشاره به اینکه شورا باید به پروژه ها سرعت ببخشد، اظهار داشت: پروژه هایی داریم که بعضی سرمایه گذارها را به دلیل بروکراسی از ادامه کار منصرف شده اند. استاندار کرمان گفت: طرح ساماندهی میدان مشتاقیه آغاز شده است و می توان این میدان را به بهترین میدان مرکز استان تبدیل کرد. شورا برای اجرای پروژه ها باید سرعت عمل داشته باشد در غیراینصورت شهر ساخته نمی شود. رزم حسینی افزود: اگر قرار باشد پل ها را یکی یکی انجام دهیم زمان بر است و تا پایان دوره کار شورا به نتیجه نمی رسند. ما از شورا پول نمی خواهیم و فقط می خواهیم شورا پروژه هایی را که برای توسعه شهری می باشد را مصوب کند.
اگر شورا همکاری کرده بود پروژه ها با سرعت بیشتری پیش می رفتند
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به بیانیه ای که شورا در پاسخ به اظهارات وی داده بود، گفت: ما نماینده دولت و خدمتگزار مردم هستیم و شما را تایید کرده ایم. من تهدید نمی کنم و شما اگر همکاری کرده بودید پروژه ها با سرعت بهتری پیش می رفتند.
رییس شورا: اطلاعاتی که به استاندار می دهند
اشتباه است
مشرفی از استاندار کرمان خواست که مصداق بدهد که کدام پروژه درگیر بروکراسی شده است و افزود: در خصوص طرح فلکه مشتاق عین خواسته شما عمل شده است و من فکر می کنم اطلاعاتی که در این خصوص بدست شما می رسد اشتباه است. همچنین در ارتباط با بستن میدان نیز تایید شما را گرفتیم که میدان مشتاقیه را بعد از ابام نوروز ببندیم. رزم حسینی در ادامه رو به شهردار کرمان گفت: چرا میدان مشتاقیه را نبستید تا کارگاه دور میدان راه اندازی شود؟ شهردار کرمان در پاسخ اظهار داشت: به این دلیل کار انجام نشده است که شورا از من خواست تا کلیات طرح را ارجاع دهم تا طرح تصویب شود.
استاندار چطور از شورا می خواهد بدون دیدن کلیات، طرحی را تصویب کند؟
مشرفی نیز افزود: ما کلیات طرح تصویب کردیم اما تا طرح را نبینیم که نمی توانیم تصویب کنیم و چطور از ما انتظار دارید که قبل از بررسی، طرح را تصویب کنیم و تا کنون طرحی نبوده که به شورا بیاید و تصویب نشود.
نایب رییس شورا: در پروژه هتل بام سرمایه گذار دبه کرد، نه اعضای شورای شهر
منصوری، عضو دیگر شورای شهر کرمان اظهار داشت: در خصوص پروژه بام کرمان کوتاهی از طرف اعضای شورا نشده است و سرمایه گذار دبه کرده است. مشرفی نیز در خصوص مخالفت های اعضای شورای شهر با پروژه بام کرمان، گفت: نگرانی اعضای شورا در خصوص یکی از بندهای قرار داد است که قید شده است شهرداری باید تضمین دهد هر زمانی که پیمانکار بخواهد می تواند کار را متوقف کند و از شهرداری پول بگیرد. که در این خصوص من با شما صحبت کردم و قرار بر این شد که این مشکل را رفع کنید. مشرفی در ادامه اظهار داشت: ما در خصوص پروژه های خاتم نیز مخالفتی نداریم و با شما همکاری می کنیم ولی متاسفانه اطلاعاتی که به شما میرسد اشتباه است. مشرفی در ادامه گفت: من از استاندار تقاضا دارم هر دو هفته یکبار با اعضای شورا جلسه بگذارد و اطلاعات را از ما بخواهد.
استاندار: سرمایه گذار پروژه هتل بام از ادامه کار منصرف شده است
استاندار کرمان نیز در پاسخ اظهار داشت: متاسفانه سرمایه گذار پروژه بام کرمان از ادامه کار منصرف شده است و دلایل انصراف خود را کاملا برای ما توضیح داده است. در خصوص میدان مشتاقیه نیز من از موافقت شما بی اطلاع بودم و الان موافقت اعضا را از زبان شما می شنوم. رزم حسینی افزود: از شورا شهر می خواهم کتبی موافقیت خود را در خصوص اجرای پروژه میدان مشتاقیه اعلام کند.
سخنگوی شورا: در قضیه هتل بام
سرمایه گذار به دنبال بهانه بود
سخنگوی شورا در ادامه رو به استاندار گفت: شما باید در خصوص پروژه هایی که بار مالی آن بر دوش شهرداری است مثل پروژه های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) حق را به شورا بدهید که حساسیت نشان دهد با توجه که درآمدهایی که شهرداری دارد. حجت الاسلام ربانی افزود: در خصوص پروژه بام کرمان معتقدم که سرمایه گذار به دنبال بهانه بوده است و شورای شهر بی تقصیر است در صورتی که من از طرف اعضای شورا شهر همه جا آمادگی خود را در خصوص اجرای این پروژه اعلام کردم. ربانی گفت: ما به دنبال فراری دادن سرمایه گذار نیستیم اما صلاح نمیدانیم که در شرایطی که شهر دارد با اجرای یک پروژه دیگر ترافیک شهری را افزایش دهیم.
رییس شورا: آقای سیف الهی هم گفتند این کار
«طرح هتل بام»، کاری نمی شود
استاندار در پاسخ گفت: ما صورت جلساتی با امضای نمایندگان شما داشته ایم که عمل نشده است در صورتی که من می خواهم به شما کمک کنم. ما به شورا و رای مردم احترام می گذاریم. مشرفی نیز در خصوص پروژه بام کرمان خطاب به استاندار گفت: اقای سیف الهی در جلسه ای به ما گفتند این کار «طرح هتل بام»، کاری نمی شود. سیف الهی در ادامه نیز گفت: ما پیگیری های لازم را برای اجرای پروژه بام کرمان انجام دادیم و بعد از کلنگ زنی بحث ها در خصوص این پروژه شروع شد و وقتی این موسسه مالی و اعتباری با جبهه گیری های متفاوت در فضای مجازی روبرو شد تصمیم به عقب نشینی گرفت در صورتی که قرارداد با حضور استاندار، مهندس مشرفی و سرمایه گذار امضا شد و سپس به شورا برای تایید ارائه شد.
جزئیات قرارداد پروژه بام را ما امضا کردیم
ولی تغییر دادند
مشرفی نیز در پاسخ اظهار داشت: قراردادی که ما امضا کردیم و آنچه که به شورا آوردند در جزییات تفاوت هایی داشت و من به استاندار گفتم مشکل دارد و استاندار نیز قبول کرد. سیف الهی: این بندی که مشکل داشت یک اشتباه تایپی بود و ما می توانستیم به راحتی با مذاکره این مشکلات را رفع کنیم. استاندار نیز گفت: ما همه می خواهیم این طرح اجرا شود، اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در سر راه بوجود آمد کار به کندی در حال انجام است و در کمپینی که راه افتاد هیچ یک از اعضای شورا برای دفاع پیش قدم نشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار: کمپین مخالفت با هتل بام را یکی از اعضای شورا پایه گذاری کرد
جوانمرد در خصوص کمپین تصریح کرد: ما با پیگیری هایی که کردیم متوجه شدیم که این کمپین از طریق آقای فلاح، مدیر کل حوزه استاندار راه اندازی شده است. ذکا اسدی نیز خطاب به جوانمرد گفت: کمپین را یکی از اعضای شورا پایه گذاری کرد و تا […] با ایشان برخورد نکرد، دست نکشید.
عضو شورای شهر: یک بند قرارداد هتل بام که حذف شده بود را دوباره به آن اضافه کردند
بابایی شهردار در این هنگام گفت: با پیگیر های که تا کنون انجام داده ام مشخص شده که سرمایه گذار پای کار است و حتما در قرارداد قید خواهد شد که اگر سرمایه گذار کوتاهی کند، شهرداری قرارداد را فسخ خواهد کرد. یاسین پنجعلی زاده هم در خصوص قرارداد پروژه بام کرمان اظهار داشت: ما قراردادی را با آقای مشرفی و شهردار امضا کردیم که یک بند از این قرارداد حذف شد اما روز بعد که قرارداد به شورا آورده شد این بند دوباره اضافه شده بود.
استاندار کرمان از رسانه ها خواست که مطالب جلسات را به گونه ای منتقل نکنند که باعث ایجاد تفرقه شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *