سایت خبری پیام ما آنلاین | پس از انتشار چندباره خبر سفر قریب الوقوع به کرمان در سال گذشته و سفر نکردن؛ رییس جمهور بالاخره به کرمان می آید

پس از انتشار چندباره خبر سفر قریب الوقوع به کرمان در سال گذشته و سفر نکردن؛ رییس جمهور بالاخره به کرمان می آید





۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷

پس از انتشار چندباره خبر سفر قریب الوقوع به کرمان در سال گذشته و سفر نکردن؛
رییس جمهور
بالاخره به کرمان می آید

در حالی روز گذشته خبر سفر رییس جمهوری به کرمان در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شد که در یک سال گذشته چندین بار از زبان مسئولان مختلف استان، خبر سفر قریب الوقوع روحانی به کرمان منتشر شده بود.
خبری که معاون عمرانی داد
بالاخره کاروان تدبیر و امید به کرمان می آید. این خبر را روز گذشته ابوالقاسم سیف الهی، معاون عمرانی استاندار کرمان داده است. وی البته اواخر سال گذشته هم این خبر را به پیام داده بود. سیف الهی بهمن ماه 94 در این رابطه به پیام ما گفته بود: قرار بود رییس جمهوری تا قبل از نوروز 95 به کرمان بیایند اما با توجه به سفرهای اروپایی ایشان، برنامه سفر به کرمان رییس جمهور به سال 95 موکول شده است. سیف الهی در پاسخ به این سوال پیام ما که آیا حدود زمان سفر روحانی به کرمان مشخص شده است اظهار داشت: آنطور که گفته شده در بهار سال 95 آقای روحانی به کرمان خواهند آمد. روز گذشته معاون عمرانی استاندار کرمان به خبرگزاری مهر از سفر رییس جمهور به استان کرمان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
همه سفرهایی که انجام نشد
درحالی قرار است رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید اردیبهشت ماه سال جاری به کرمان بیایند که تقریبا یک سال است که خبر سفر قریب الوقوع روحانی به کرمان منتشر می شود اما هربار به دلیلی این سفر صورت نمی گیرد. اردیبهشت ماه سال گذشته بود که برای اولین بار خبر سفر رییس جمهور به کرمان در رسانه ها نشر شد. سفری که قرار بود در آن پروژه پتروشیمی کرمان کلنگ زنی شود. اردیبهشت تمام شد و سفری صورت نگرفت. چند ماه بعد و در مرداد ماه، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه راهکارهای استان کرمان از سفر قریب الوقوع روحانی به کرمان خبر داد اما باز هم این اتفاق نیفتاد. در مهر ماه اما شهباز حسن پور، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس علاوه بر اینکه گفت رییس جمهور به کرمان می آید، از جزئیات این سفر هم پرده بر داشت تا این بار سفر روحانی به کرمان قطعی به نظر آید. حسن پور به فارس گفته بود: مقرر شده ‌است حجت‌الاسلام روحانی دیدارهایی با مردم، نخبگان و دیگر اقشار استان کرمان داشته باشد و چند طرح را نیز افتتاح خواهد کرد. یک روز بعد از این صحبت های حسن پور، در جلسه اتاق فکر استان کرمان هم از سفر قریب الوقوع روحانی به کرمان صحبت شد. در آن جلسه نامه‌ای از سوی حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور برای علیرضا رزم‌حسینی ارسال شده بود که از سفر رئیس جمهور کشورمان به کرمان خبر داده بود. در بخشی از نامه ای که حسام الدین آشنا برای علیرضا رزم حسینی فرستاد آمده بود: نظر به قریب الوقوع بودن سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان و نیز اهمیت این گزارش راهبردی (گزارشی که اتاق فکر هر استان به رئیس جمهور می دهد) در فرآیند توسعه استان و ارتقای موقعیت نهاد دانشگاه در سیاست گذاری منطقه ای خواهشمند است زمینه همکاری دستگاه های اجرایی استان بویژه استانداری کرمان با دانشگاه شهید باهنر کرمان جهت تهیه گزارش فوق الذکر فراهم فرمایید. این نامه و صحبت های حسن پور باعث شده بود تا سفر روحانی به کرمان قطعی به نظر رسد اما مهرماه هم تمام شد و روحانی به کرمان نیامد. یک ماه بعد اما نوبت محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بود که از سفر احتمالی رییس جمهور خبر دهد. زاهدی گفته بود: منتظر رئیس جمهور هستیم تا به صورت رسمی عملیات پتروشیمی کرمان آغاز شود و وی قول داده در آذرماه به کرمان سفر کند. آذرماه هم تمام شد و خبری از سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان نشد. بالاخره گمانه زنی های زیاد باعث شد تا مدیرکل حوزه استاندار نسبت به این امر واکنش نشان دهد. فرشید فلاح در آذر ماه به خبرگزاری مهر گفت: ابعاد سفر رئیس جمهور به استان کرمان مشخص نیست و به محض قطعی شدن، جزئیات آن توسط شخص استاندار کرمان اعلام خواهد شد. او همچنین گفت که استاندار کرمان به عنوان سخنگوی دولت و نماینده عالی دولت در استان کرمان به محض قطعی شدن سفر رئیس جمهور به کرمان، در این خصوص اطلاع رسانی می کند.
کاروان تدبیر و امید بالاخره به کرمان می رسد
حالا پس از گذشت یک سال از انتشار خبر «سفر قریب الوقوع روحانی به کرمان» انگار واقعا قرار است رییس جمهور کشورمان به استان کرمان سفر کند. از آنجایی که برای اولین بار است که یکی از مسئولان استانداری، ماه سفر رییس جمهور به کرمان را اعلام می کند به همین جهت به نظر می رسد این بار سفر روحانی به کرمان صورت بگیرد. ابوالقاسم سیف الهی، معاون عمرانی استاندار کرمان، روز گذشته گفت: رئیس جمهور طی اردیبهشت ماه راهی استان کرمان خواهد شد. وی ادامه داد: جزئیات در خصوص این سفر متعاقبا اعلام خواهد شد.
کرمان در انتظار سمنان
شایان ذکر است تاکنون حسن روحانی 25 سفر درون کشوری رفته است. آخرین سفر کاروان تدبیر و امید به یزد بود. روحانی پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، تهران – غرب(شهریار،ملارد و قدس)، تهران – جنوب غرب(اسلامشهر،رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، خراسان جنوبی و یزد سفر کرده است. اگر روحانی در اردیبهشت ماه به کرمان بیاید، این استان مقصد بیست و ششمین سفر استانی رییس جمهور خواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که احتمال دارد رییس جمهور قبل از سفر به استان کرمان، به استان سمنان سفر کند و کرمان مقصد بیست و هفتمین سفر روحانی شود. چرا که استاندار سمنان در تاریخ 18 فروردین ماه جاری گفته بود: رئیس‌جمهور تا کمتر از یک ماه آینده به استان سمنان سفر می‌کند.

وزیر اقتصاد فردا به کرمان می آید
گفتنی است در حالی قرار است ماه آینده رییس جمهور به کرمان بیاید که یکی از وزرای وی فردا به کرمان سفر می کند. آنطور که خبرگزاری برنا نوشته حمید شیخ اسدی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه دکتر علی طیب نیا وزیر اقتصاد بعد از ظهر چهارشنبه 25 فروردین وارد کرمان می شود، گفت: این سفر به منظور پی گیری مسائل بیمه ای، مالیاتی، بانکی و اعتباری استان صورت می پذیرد. وی با بیان اینکه سفر وزیر اقتصاد به کرمان به صورت یک روزه برنامه ریزی شده است و عصر پنجشنبه کرمان را به مقصد تهران ترک می کند، افزود: در این سفر کارخانه فولاد ایرانیان بردسیر با حضور وزیر اقتصاد افتتاح می شود. شیخ اسدی دیدار با آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و بازدید از تعدادی از پروژه های عمرانی را از دیگر برنامه های این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر، جلسه با شورای معاونین استانداری، جلسه با فعالین اقتصادی استان و جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت اقتصاد در استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد تشکیل می شود.

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *