سایت خبری پیام ما آنلاین | با حضور وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه صورت می گیرد؛ کلنگ زنی یک بیمارستان در کرمان

با حضور وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه صورت می گیرد؛ کلنگ زنی یک بیمارستان در کرمان





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۱۸

با حضور وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه صورت می گیرد؛
کلنگ زنی یک بیمارستان در کرمان

فاطمه پورمرادی
استاندار کرمان گفت: راه اندازی مراکز تشخیصی و درمانی استان به گونه ای باشد که توانایی پاسخگویی به نیازهای منطقه جنوبشرق کشور را داشته باشند. به گزارش پیام ما علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد سرمایه گذاری سلامت استان کرمان که در دفتر استاندار برگزار شد افزود: راه اندازی مراکز درمانی و تخصصی باید متناسب با جغرافیای منطقه ای به گونه ای باشد که بتواند به عنوان قطب درمانی جنوبشرق به نیازهای درمانی سایر استان ها نیز پاسخ دهد. وی عنوان کرد: مراکز تشخیص و درمانی استان کرمان باید به گونه ای اجرا شود که توانایی پاسخگویی به نیازهای منطقه جنوب شرق را داشته باشد . استاندار تصریح کرد: راه اندازی بیمارستان 250 تختخوابی دوازده امام (ره)را بسیار خوب دانست و گفت موانع موجود در این مسیر باید در اسرع وقت بر داشته شود . رزم حسینی بر جلب همکاری پزشکان برای تحقق بیمارستان های مجهز در استان تاکید کرد و ادامه داد: پزشکان تاکنون نیز همکاری خوبی برای توسعه اماکن درمانی استان کرمان داشته اند. وی خاطر نشان کرد: راه اندازی مراکز درمانی و تخصصی باید متناسب با جغرافیای منطقه ای به گونه ای باشد که بتوانیم به عنوان قطب درمانی جنوب شرق به نیازهای درمانی سایر استانها از جمله سیستان و بلوچستان نیز پاسخ داد . استاندار کرمان در این جلسه مشکلات موجود در مسیر راه اندازی دهکده سلامت در استان کرمان را مورد بررسی قرارداد. رزم حسینی گفت: تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری گلنگ زنی بیمارستان دانشگاه آزاد با حضور وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد کشور و جمعی دیگر از مسئولان انجام خواهد شد .وی افزود: موسسه عسکریه آمادگی دارد که یک بیمارستان نیمه تمام را در استان کرمان تکمیل کند. وی بر ایراد از سوی وزارتخانه برای ایجاد پالایشگاه خون در استان کرمان اشاره کرد.
600 تختخواب بیمارستانی به تخت های موجود افزوده می شود
علی اکبر حقدوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت:600 تخت بیمارستانی تا یکسال آینده به تخت های موجود استان کرمان افزوده می شود که برخی از این تخت ها راه اندازی شده است و بخشی ناتمام مانده است .وی گفت: در کمیسیون ماده 20 سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی یک هزار و233 تخت بیمارستانی در شهر کرمان مجوز داده شده است.
وی عنوان کرد: برای تحقق دهکده سلامت استان کرمان یک هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده است . حقدوست گفت :سامسونگ پنج هزار دلار سرمایه گذاری در حوزه سلامت را در نظر دارد برای ایجاد بیمارستان های مشارکتی در استان کرمان انجام دهد . وی خاطر نشان کرد: درصدد افزایش تعداد تخت های بیمارستانی دولتی نیستیم اما امکان کاهش این تخت ها نیز وجود ندارد .ریئس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: در شهرستان سیر جان سه بیمارستان خصوصی مجوز اولیه داده شده است.
وی ادامه داد: ایجاد مرکز درمانی و تشخیص در شهرستان سیر جان در حالی که در مرکز استان وجود ندارد توجیه لازم راندارد .این مسئول گفت: رقابت ایجاد شده در زمینه احداث بیمارستانهای خصوصی در سیرجان وضعیت درمانی را متحول میکند .وی افزود: در فاز اول باید در مرکز استان مرکز درمانی و تشخیص راه اندازی شود و در صورت تحقق این امر در مرکز استان کرمان به عنوان قطب جنوب شرق خواهد بود .رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: موسسه عسکریه آماده تکمیل بیمارستان باهنر است و در صورتی که موسسه عسکریه همکاری لازم را برای خدمات به بیما ران تروما را داشته باشد امکان پذیر است .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *