پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۱۵

رهاسازی 22 قطعه لاک پشت و کبک در رفسنجان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان گفت: 13 قطعه لاک پشت و 9 قطعه پرنده کبک به دامان طبیعت و حیات وحش بازگردانده شد. به گزارش ایرنا حسین آخوندی افزود: جریمه صید هر کبک دو میلیون ریال است اما این کبک ها را شخصی که آنها را از طبیعت گرفته بود به طور داوطلبانه به این اداره تحویل داد و لذا جریمه ای متحمل نمی شود. وی بیان کرد: از 13 لاک پشت تحویلی به اداره نیز 9 لاک پشت کم سن و بقیه بزرگسال بودند. وی ادامه داد: بیش از 300 هزار هکتار در شهرستان رفسنجان جزء مناطق حیات وحش به شمار می رود و حیوانات نادر و مختلفی در این حیات وحش زندگی می کنند. وی خاطرنشان کرد: حیواناتی از جمله گربه پالاس، گربه کاراکال، قوچ و میش وحشی، کل و بز، تیهو، کبک و عقاب در حیات وحش رفسنجان زندگی می کنند که گروه دوستداران طبیعت در رفسنجان برای تهیه آب و غذای این حیوانات سالانه هزینه هایی را تامین می کند.

تامین امنیت بچه آهوان جبیر ایرانی در ریگان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان گفت: با توجه به فصل زادآوری آهوان، امنیت بره آهوان جبیر ایرانی در این شهرستان ریگان تامین شد. به گزارش فارس محمد سعادت‌نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل زادآوری آهوی جبیر ایرانی در دشت‌های ریگان آغاز شده، گشت‌های حفاظت محیط زیست با همکاری همیاران محیط زیست افزایش یافته تا امنیت بره آهوان تامین شود. وی بیان کرد: در دشت‌های گزبهمن، تیگر و شوراب و سایر مناطق شهرستان گشت‌های شبانه‌روزی برای حفظ بره آهوان از دست شکارچیان زنده‌گیر و بی‌رحم صورت گرفت. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان بیان داشت: با توجه به امنیت بچه آهوان جبیر ایرانی در ریگان، امیدواریم شاهد گله‌های چندتایی در این شهرستان باشیم. سعادت‌نژاد با اشاره به اینکه ریگان در گذشته زیستگاه آهوی جبیر ایرانی بوده است، عنوان داشت: با راه‌اندازی اداره حفاظت محیط زیست در ریگان شاهد افزایش این گونه نادر در این شهرستان هستیم.

تصویب 135 طرح اقتصاد مقاومتی در جیرفت
فرماندار جیرفت با اشاره به تصویب 135 طرح اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته در این شهرستان گفت: 35 طرح تصویب شده در جیرفت هم اکنون به بهره برداری رسیده است. به گزارش ایرنا احمد امینی روش در شورای اداری شهرستان جیرفت افزود: 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری طی سال گذشته در جیرفت انجام شده است. وی اظهار کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی، نماد واقعی اقتصاد مقاومتی است که در این طرح با جذب سرمایه های غیردولتی زمینه شکوفایی استان کرمان فراهم می شود. وی گفت: استان کرمان در زمینه اقتصاد مقاومتی با اجرای طرح مثلث توسعه نسبت به دیگر استانها پیشرو و نگاه استاندار کرمان نگاه توسعه گرایست. فرماندار جیرفت با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بیان کرد: استقلال یعنی اقتصاد مقاومتی و ایستادگی بر پایه توان داخلی، لذا همه باید در این زمینه تلاش کنند. وی خاطرنشان کرد: تحریم ها برای کشور ما فرصت بود چنانچه دیدیم دولت با انضباط مالی سال گذشته را پشت سر گذاشت و از ریخت و پاش های اضافی جلوگیری کرد.

افزایش 20 درصدی مبارزه با آفت سن گندم در جنوب
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه سطح مبارزه با آفت سن گندم در جنوب کرمان طی سال جاری 20 درصد افزایش یافته است گفت: پیش بینی می شود با سم پاشی که در مزارع این منطقه انجام شده، گندم تحویلی به سیلوها سن زدگی نداشته باشد. به گزارش ایرنا محمدرضا احمدی افزود: حدود 22 هزار هکتار از مزارع گندم جنوب کرمان سال گذشته با سم پاشی علیه آفت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سن مقاوم سازی شدند. وی بیان کرد: آفت سن گندم هر سال در نیمه اول بهمن ماه در مزارع جنوب کرمان مشاهده می‎شود که اگر مبارزه به موقع با این آفت انجام نشود خسارت قابل توجهی از نظر کیفی و کمی به مزارع تحمیل می شود. وی گفت: تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از آفت سن از سوی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در راستای ردیابی و مبارزه به موقع با این آفت انجام شده است. احمدی خاطرنشان کرد: نخستین آفت سن گندم، دهه دوم بهمن ماه در مزارع شهرستان قلعه ‎گنج مشاهده و گزارش شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *