سایت خبری پیام ما آنلاین | مدير كل شركت غله و خدمات بازرگاني استان كرمان در گفت و گو با «پیام ما»: همه نانوایی های کرمان درجه بندی می شوند

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در گفت و گو با «پیام ما»: همه نانوایی های کرمان درجه بندی می شوند





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۰۷

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در گفت و گو با «پیام ما»:
همه نانوایی های کرمان درجه بندی می شوند

پیام ما- هفته گذشته بود که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، اجرای طرح نان سالم در استان کرمان را طرحی مثبت و سازنده در زمینه ی ارتقای کیفیت نان دانست و آنرا به عنوان الگویی معرفی کرد که می تواند سلامت، بهداشت و کیفیت نان را در سراسر کشور ارتقا داده و نیازهای متنوع و امنیت غذایی مصرف کنندگان را تامین کند. دکتر قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در بازدید از روند اجرای طرح نان سالم و واحدهای نانوایی استان کرمان، اقدامات انجام شده، درزمینه‌ی ارتقای کیفیت نان در این استان را برای افزایش کیفیت این ماده غذایی موثر و مهم اعلام کرد. وی اجرای این طرح را از مصادیق ارزشمند کیفی سازی نان دانست و اضافه کرد: مهمترین ویژگی این طرح در محوریت قرار گرفتن سلامت مردم و پاسخگویی به سلایق متفاوت مصرف کنندگان است. وی تشریح کرد: در طرح «نان سالم کرمان»، رتبه بندی دقیق و علمی از واحدهای نانوایی در سه درجه طلایی، نقره ای، و برنزی انجام شده که یک فضای رقابتی را در بین نانوایان ایجاد خواهد کرد تا این واحدها با تولید بهتر و با کیفیت تر به رتبه های مطلوب دست یابند. معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت طرحهای کیفی سازی نان در کشور تاکید کرد و افزود: اجرای طرح های ارتقای کیفیت نان به ارتقای سلامت افرادی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند و افرادی که فشار خون بالا دارند، کمک خواهد کرد و طرح «نان سالم کرمان» با همین رویکرد، برای کل کشور جامعیت و قابلیت دارد.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در این رابطه به «پیام ما» گفت: طرح نان سالم از خردادماه 94 در استان کرمان کلید خورد. مجید نژاد بیگلری افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح پنج ساله تولید نان سالم در استان تحت عنوان نان سالم از مزرعه تا سفره است. وی تصریح کرد: برای این منظور 5 هدف داریم. این هدف ها به ترتیب عبارتند از بهینه سازی کاشت، داشت و برداشت، استاندارد سازی ناوگان حمل و نقل، حمایت از توسعه و بهبود سیلوها، ارتقای پروسه آردسازی و افزایش کیفیت آرد و ارتقای بهداشت و کیفیت نان.
نژاد بیگلری با بیان اینکه طرح نان سالم تاکنون طرح موفقی بوده است، عنوان کرد: موفق بودن این طرح باعث شده تا از آن به عنوان الگوی کشوری نام ببرند. مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان اضافه کرد: وقتی مسئولان کشوری از جمله معاون وزیر به کرمان آمدند، نسبت به گذشته تغییرات مثبتی مشاهده کردند. وی تصریح کرد: در گذشته بالاترین نمره کیفی نان ما 69 بوده که با اجرای این طرح نمره کیفی نان کرمان 11 نمره افزایش داشته و به 80 رسیده است. نژاد بیگلری در پایان درباره برنامه سال جاری اداره کل غله کرمان اظهار داشت: درجه بندی نانوایی ها به طلایی، نقره ای و برنزی برنامه اصلی ما در سال جاری خواهد بود. بر اساس این درجه بندی سهمیه نانوایی های دولتی مشخص می شوند. قیمت نان آزادپزها هم براساس این درجه بندی تعیین خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *