سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹

رزم حسینی:
گوشت مرغ با قیمت شش هزار و ۵۰ تومان در اختیار مردم قرار گیرد

استاندار کرمان گفت: به منظور تنظیم بازار گوشت مرغ با قیمت شش هزار و ۵۰ تومان به صورت عرضه مستقیم در اختیار مردم قرار داده شود. علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به عدم افزایش قیمت انرژی و سایر موارد گفت: در چنین شرایطی دلیلی برای افزایش قیمت مرغ وجود ندارد. وی خواستار برخورد جدی تعزیرات حکومتی با کسانی که قیمت مرغ را افزایش داده اند شد و افزود: تولید کنندگان نیز باید برای عرضه گوشت مرغ اقدام کنند. استاندار کرمان ادامه داد: به منظور تنظیم بازار گوشت مرغ با قیمت شش هزار و ۵۰ تومان به صورت عرضه مستقیم در اختیار مردم قرار داده شود.استاندار کرمان گفت: باید پیش بینی لازم برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان کرمان برای ایام صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه امسال کمترین چالش را در حوزه بازار را شاهد بودیم، افزود: در سنوات گذشته نوسانات قیمتی بسیار بیشتر از دوره کنونی بود اما اکنون اقتصاد ملی براساس سیاست های مالی و پولی کشور تقریبا تحت کنترل است. رزم حسینی با اشاره به روند کاهنده تورم ابراز داشت: پیش بینی می شود که در بخش رکود نیز رونق خوبی روی دهد. وی با اشاره به اینکه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی رشد اقتصادی ایران در پایان امسال را تا ۲.۲ درصد پیش بینی کرده است، افزود: همچنین بانک مرکزی رشد اقتصادی را ۱.۵ درصد می داند. رزم حسنی ابراز داشت: براساس ستاد سیاست های دولت تدبیر و امید غیر از افزایش قیمت مرغ مشکلی وجود نداشته باشد که این مسئله نیز قابل کنترل است. استاندار کرمان افزود: سال گذشته در بخش میوه خوب عمل شد و نه تنها قیمت افزایش پیدا نکرد بلکه کاهش پیدا کرد و کمبودی در بازار کرمان به وجود نیامد امیدواریم امسال نیز با همکاری بازاریان مردم ایام عید را به خوبی سپری کنند. رزم حسینی بیان داشت: فروش های فوق العاده در بازار اقدام خوبی است به شرط آنکه اصناف منصفانه و ضابطه مند عمل کنند و نظارت جدی از صنعت و معدن و اتاق اصناف در این خصوص صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
مسائل فرهنگی، دلیل فرار مغزها از کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که نخبگان را وادار به خروج از کشور می کند مسائل فرهنگی می باشد. «علی اکبر حق دوست» عصر امروز 25 بهمن، در اولین جلسه شورای علمی نخبگان استان کرمان با ذکر این مطلب که در وضعیت فعلی آمار مناسبی در خصوص افراد با آی کیوی بالا در استان نداریم افزود: فکر نمی کنیم از جهت ژنتیکی مشکلی وجود داشته باشد. وی با اشاره به آمار بالای فرار مغزها ادامه داد: در استان کرمان با آمار 98 درصدی فرار مغزها مواجه هستیم که 80 درصد از آنان در نهایت از کشور خارج می شوند و 18 درصد انها نیز از استان رفته و در جای دیگری از کشور ساکن می شوند.
عضو شورای علمی نخبگان استان کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه باید روی مسئله نخبه پروری و حمایت از آنان حساسیت ویژه ای داشته باشیم اضافه کرد: همچنین نگهداشت این افراد موضوع مهمی است که باید به آن توجه خاصی شود. حق دوست ایجاد تفکر و اندیشه، خلق ثروت و نیز حل مشکلات کشور را از وظایف یک نخبه در قبال کشور خویش برشمرد و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همواره در خصوص نخبگان وجود دارد عدم تعلق خاطر آنها به استانشان می باشد که باید این حس را تقویت کرده و در جهت حمایت از آنها حرمت کنیم. وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهمی که منجر به خروج این افراد می شود مسائل فرهنگی است که اگر حداقل در این خصوص در استان کرمان اقداماتی صورت گیرد م یتواند به کاهش خروج این افراد از کشور بیانجامد.

دوازدهمین سالگرد شهدای غدیر در کرمان برگزار می شود

مسوول روابط هیات شهدای غدیر استان کرمان گفت: یادواره دوازدهمین سالگرد شهادت 276 کبوتر خونین بال غدیر در کرمان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی هیات شهدای غدیر استان کرمان، سید محمد حسینی افزود: دوازدهمین سالگرد شهادت شهدای غدیر استان در دو بخش برنامه ریزی شده است. وی خاطرنشان کرد: بخش اول این مراسم برنامه میثاق با شهداست که عصر پنجشنبه 30 بهمن از ساعت 15 در محل گلزار شهدای کرمان برگزار می شود. وی گفت: در این مراسم ضمن غبار روبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای غدیر کرمان با مدافعان حریم ولایت تجدید پیمان می شود. مسوول روابط هیات شهدای غدیر استان کرمان افزود: مراسم اصلی یادواره نیز روز پنجشنبه 30 بهمن همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می شود. وی بیان کرد: این مراسم مانند سال های گذشته با حضور خانواده های معظم شهدای غدیر، مسوولان و مردم ولایتمدار کرمان با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود. حسینی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سپاه ثارالله استان، صدا و سیمای استان، تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، هیات امنای حسینیه ثارالله و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در برگزاری این یادواره همکاری می کنند. وی افزود: در یادواره دوازدهمین سالگرد شهدای غدیر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی به عنوان سخنران مراسم و مجتبی رمضانی از مداحان برجسته کشوری به تبیین سیره شهدا می پردازند. 276 کبوتر خونین بال از شهدای غدیر کرمان 30 بهمن سال 1381 بر اثر سانحه هوایی در کوه های منطقه سیرچ کرمان در دفاع از حریم ولایت جاودانه شدند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *