سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد: استخدام 150 نفر در ثبت اسناد استان کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: تعداد 150 نفر سال آینده از طریق آزمون در ادارات ثبت استان استخدام می‌شوند.
طالبی‌زاده در حاشیه سفر به منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: این سفر به منظور سرکشی از اداره‌های ثبت اسناد و املاک منطقه و آگاهی از روند خدمات‌رسانی آن‌ها به مردم صورت گرفت تا در نهایت پس از ارزیابی عملکرد این دستگاه‌ها از مجموعه‌های پرتلاش و موفق تقدیر به عمل آید. وی بیان داشت: مهم‌ترین هدف این سفر فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی اداره‌های ثبت اسناد و املاک در شهرستان‌های فاقد اداره مانند قلعه‌گنج، رودبار، منوجان و عنبرآباد بود که به ترتیب اولویت در سال‌های 94 و 95 ایجاد می‌شوند. طالبی‌زاده تصریح کرد: در این زمینه با فرمانداران شهرستان‌ها جلسه‌هایی برگزار شد که حاصل آن انعقاد یک موافقتنامه برای در اختیار گذاشتن ساختمان‌هایی به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برای استقرار آن‌ها بود. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با توجه به اینکه 10 شهرستان کرمان فاقد اداره ثبت هستند و کرمان نیز به سه منطقه ثبتی تبدیل می‌شود، تعداد 150 نفر در سال آینده از طریق آزمون در این اداره‌ها استخدام می‌شوند. وی در زمینه راه‌اندازی سامانه ثبت شرکت‌ها افزود: راه‌اندازی این سامانه‌ بیشتر به منظور خدمت‌رسانی آسان و سریع به مردم و همچنین تسریع در راه‌اندازی ثبت شرکت‌ها صورت می‌گیرد. طالبی‌زاده عنوان کرد: ما نیز به طور کامل برای وارد کردن اطلاعات عرصه‌های دولتی به سیستم کاداستر و مستندسازی اراضی آمادگی داریم تا از نابسامانی‌های حقوقی مانند زمین‌خواری، اختلاف‌های ملکی و دعواهای کیفری جلوگیری به عمل آید. وی با تأکید بر اینکه قاطعانه با سردفتران متخلف در بحث زیرمیزی برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته مواردی در این زمینه در سطح استان گزارش شده که پس از پیگیری شکایت‌ها و برخورد حتی منجر به سلب صلاحیت سردفتر شده است. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار داشت: خدمات اداره‌های ثبت اسناد و املاک باید به مردم و مسئولان اطلاع‌رسانی شود تا بحث اسناد رسمی لازم‌الاجرای خود را از طریق واحد اجرای اسناد رسمی پیگیری کنند.
امکان وصول مهریه و چک از طریق ثبت اسناد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جمع مجموعه کارکنان قضایی جیرفت گفت: وصول مطالبات مردم و بانک‌ها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت است.
وی با تأکید بر اهمیت نقش مجموعه ثبت اسناد و املاک در برقراری امنیت بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از مقوله‌های امنیت تثبیت مالکیت مردم است، اداره‌های ثبت اسناد و املاک نیز نقش مهمی در این زمینه دارند. طالبی‌زاده تصریح کرد: به ویژه در بحث سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها برخورداری املاک از اسناد ثبتی موجب ایجاد امنیت فکری برای سرمایه‌گذاران می‌شود و به تبع آن وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه نیز بهبود پیدا می‌کند. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در بحث اجرای اسناد رسمی لازم‌الاجرا وصول مطالبات مردم و بانک‌ها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت بوده که تاکنون نیز موفق عمل کرده است. وی در زمینه راه‌اندازی سامانه ثبت شرکت‌ها افزود: راه‌اندازی این سامانه‌ها بیشتر به منظور خدمات‌رسانی آسان و سریع به مردم و قطع ارتباط بین مردم و کارکنان ثبت صورت می‌گیرد، بنابراین باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تمام خدمات از طریق الکترونیکی ارائه شود و نیازی به حضور مکرر آنان در اداره‌های ثبت نباشد. طالبی‌زاده عنوان کرد: در زمینه ثبت شرکت‌ها مراجعه‌های زیادی صورت می‌گرفت، اما با راه‌اندازی این سامانه افراد به راحتی می‌توانند، ثبت‌نام کرده و تعیین نام و تغییرات شرکت را نیز انجام دهند که البته با این کار در وقت و هزینه آنان صرفه‌جویی به عمل می‌آید.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تلاش‌های رئیس سازمان ثبت کشور را قابل تقدیر خواند و گفت: کارهای ماندگاری با هدف کاهش ارتباط حضوری مردم با مجموعه ثبت انجام گرفته است. وی در زمینه ثبت اراضی وقفی بیان داشت: پلاک‌های ثبتی که اداره ثبت اسناد و املاک به طور قطع آن را جزو موقوفه نمی‌داند و یا موقوفه سهمی از آن ندارد، نیازی به استعلام از اداره اوقاف و امور خیریه نیست. طالبی‌زاده در بحث ساماندهی اراضی دولتی خاطرنشان کرد: طرح جامع کاداستر از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک تهیه و پس از تصویب ریاست قوه قضاییه از طریق وزیر دادگستری به صحن علنی مجلس رفت که در نهایت به تصویب رسید. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه اکنون این طرح برای ارسال به شورای نگهبان آماده شده است، گفت: در صورت تأیید شورا تمام سازمان‌ها و اداره‌های مرتبط با زمین و مسکن مانند راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اوقاف و امور خیریه و … مکلف می‌شوند که طی پنج سال تمام عرصه‌های متعلق به دولت را وارد سیستم کاداستر کنند. وی افزود: ما نیز به طور کامل برای وارد کردن اطلاعات عرصه‌های دولتی به سیستم کاداستر و مستندسازی اراضی آمادگی داریم تا از نابسامانی‌های حقوقی مانند زمین‌خواری، اختلاف‌های ملکی و دعواهای کیفری جلوگیری به عمل آوریم.

جمع آوری ۴۵۰ متکدی از سطح شهر کرمان

سرپرست واحد اجرائیات شهرداری کرمان از جمع‌آوری ۴۵۰ از سطح شهر کرمان طی سال جاری خبر داد. رضا میرزایی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون قریب ۴۵۰ متکدی توسط مأموران این واحد از سطح شهر کرمان جمع‌آوری شدند.
وی ادامه داد: از این تعداد بخشی زن و بخشی مرد و تعدادی کودک بودند که بخش قابل توجهی از آنها ایرانی هستند. مدیر واحد اجرائیات شهرداری کرمان گفت: بیشتر متکدیان از مجموعه بازار، چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی جمع‌آوری شده‌اند. میرزایی تصریح کرد: متکدیان پس از جمع‌آوری به اردوگاه انتقال داده می‌شوند و از آنجا تفکیک و در اختیار واحدهای مربوطه از جمله بهزیستی، کمیته امداد و امور اتباع بیگانه قرار می‌گیرند. وی از شهروندان خواست از کمک کردن به متکدیان جدا خودداری کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *