پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لرزه نگاری کنسرت حاجیلیتو در کرمان / زلزله 10 ریشتریِ امید

لرزه نگاری کنسرت حاجیلیتو در کرمان / زلزله 10 ریشتریِ امید





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۱۲

لرزه نگاری کنسرت حاجیلیتو در کرمان / زلزله 10 ریشتریِ امید

افتاد، دلبر، دلبر سیاه، برای عاشقی دیره و چند آهنگ کاملا انرژیک جزو کارنامه کاری خواننده ای هستند که هفته گذشته به کرمان آمد. خبرش را قبل از هرکس، امید حاجیلی در اینستاگرامش منتشر کرد و با استقبال خوب هواداران کرمانی اش روبرو شد. در کمتر از یک ساعت افراد زیادی با ارسال کامنت، خوشحالی خود را از آمدن حاجیلیتو به کرمان ابراز کردند. امید حاجیلی که از این استقبال خوشحال شده بود پست دیگری هم درباره کنسرت کرمان گذاشت و بیش از پیش طرفدارانش را منتظر نگه داشت. در این گزارش سعی کردیم نگاهی متفاوت به کنسرت امید حاجیلی در کرمان داشته باشیم.
پیش لرزه اول:
فرودگاه تهران
سفر حاجیلی و گروهش با اتفاقی جالب در فرودگاه تهران آغاز شد. دقایقی پیش از پرواز، اعضای گروه حاجیلی – که برخی از آنها با گروه احسان خواجه امیری مشترک هستند – با نوازندگان گروه این خواننده روبرو شدند. پس از خوش و بش و احوالپرسی مشخص شد آنها هم راهی کرمان هستند و جالب تر آنکه هر دو گروه با یک پرواز راهی کرمان می‌شدند! این دو گروه در فرودگاه کرمان از یکدیگر جدا شدند؛ احسان خواجه‌امیری و نوازندگانش برای اجرا راهی رفسنجان شدند و حاجیلیتویی‌ها در کرمان ماندند. حاجیلی و گروهش مستقیم از فرودگاه کرمان به هتل جهانگردی رفتند و تا بعدازظهر در اتاق هایشان ماندند و فقط امید حاجیلی چندباری به درخواست هوادارانش که منتظر او بودند، به لابی هتل آمد. گروه حاجیلیتو برای ساندچک زودتر از خواننده گروه به طرف شهرتماشا حرکت کرد و امید حاجیلی با فاصله زمانی یک ساعته به آن ها ملحق شد.
پیش لرزه دوم:
ساعت 9 شب
هرچه ساعت به 9 شب نزدیک تر می شد صبر هواداران حاجیلیتو برای دیدن خواننده محبوبشان از نزدیک کمتر می شد. برای اولین بار در کرمان بلیط های یک کنسرت به صورت الکترونیکی و از طریق سایت www.KermanConcert.Com فروخته شده بود و همین امر باعث تاخیر کوتاهی در شروع به کار حاجیلی و گروهش شد گرچه فروش الکترونیکی بلیط یکی از مزیت های اصلی این کنسرت بود و اکثر حاضران از این اتفاق راضی بودند. البته نباید از مزیت های فروش الکترونیکی بلیط از طریق سایت کرمان کنسرت چشم پوشی کرد. چرا که سایت کرمان کنسرت امکان انتخاب صندلی را برای خریداران ایجاد کرده بود و خریدار می توانست محل مورد علاقه خود را برای نشستن انتخاب کند و خیالش راحت باشد که هر زمانی به سالن رسید در صندلی خود قرار گیرد. همانطور که در شب برگزاری کنسرت امید حاجیلی هیچگونه مشکلی از این نظر پیش نیامد و همه طبق شماره صندلی خود نشسته بودند، حتی آخرین نفراتی هم که وارد شهرتماشا شدند به راحتی به صندلی مورد نظر خود رسیدند. کرمان کنسرت با هدف اطلاع رسانی درباره مکان و زمان کنسرت های کرمان آغاز به کار کرده و فروش الکترونیکی بلیط با امکان انتخاب صندلی از جمله خدمات ویژه این سایت است. علاوه بر این قرار است کرمان کنسرت در پوشش اخبار هنری با توجه ویژه بر روی کنسرت ها، حضور فعالی داشته باشد. همانطور که گزارش تصویری کنسرت امید حاجیلی در کرمان در خروجی این سایت قرار گرفت . با حضور مثبت و قوی سایت کرمان کنسرت به نظر می رسد این سایت در آینده ای نزدیک به مرجعی برای علاقمندان به هنر تبدیل شود تا کنسرت گذاران از هزینه های تبلیغات محیطی خود بکاهند و با کاهش هزینه تمام شده برگزاری کنسرت، قیمت بلیط هم کاهش یاید.
شهرتماشا مرکز زلزله
کنسرت امید حاجیلی با شور هوادارانش آغاز شد و آهنگ های فوق العاده شاد او باعث ایجاد جوی بسیار شاد و جذاب در سالن شده بود. حاجیلی هم که از انرژی بالای طرفدارانش به وجد آمده بود با انرژی بالاتری به اجرای کارهایش پرداخت و نشان داد لقب «بمب انرژی» بی دلیل به گروه حاجیلیتو داده نشده است. امید حاجیلی پس از این کنسرت در اینستاگرامش نوشت: به جرات می تونم بگم یکی از بهترین اجراهارو داشتیم امشب و یکی از پرانرژی ترین و باحال ترین مخاطبا امشب تو سالن بودن… همه کرمانیا عالی و بینظیرن… .
پس لرزه اول:
حاجیلیتو و باغ شاهزاده
حوالی ظهر روز جمعه حاجیلی و گروهش به باغ شاهزاده ماهان رفتند و چندساعتی را به بازدید از این باغ ثبت شده در میراث فرهنگی یونسکو پرداختند. امید حاجیلی هم مطابق معمول با انرژی بالا چند عکس سلفی گرفت تا طرفدارانش در اینستاگرام را با خود همراه کند.
پس لرزه دوم:
چمدانی که جا ماند
حاجیلی و گروهش با پرواز ساعت 21:45 کرمان را به مقصد تهران ترک کردند اما اتفاقی جالب در فرودگاه تهران افتاد. در فرودگاه تهران، نبودن یکی از چمدان ها موجب معطلی و سردرگمی حاجیلی و مسئولین فرودگاه شد و پس از بررسی و پیگیری مشخص شد چمدان مورد نظر در فرودگاه کرمان جا مانده است!
پس لرزه سوم:
کرمانی ها راضی از زلزله
کنسرت امید حاجیلی به حدی شاد و پر انرژی بود که ما را برآن داشت تا نظر برخی از حاضرین در سالن را در مورد این کنسرت جویا شویم. از آنجایی که چند روزی از زلزله 10 ریشتری حاجیلیتو در کرمان گذشته بود با کمک مسئولان سایت کرمان کنسرت توانستیم به صورت تصادفی و رندوم با چند نفر صحبت کنیم. « عالی بود. هم خواننده و هم نور و صدای سالن نسبت به کنسرت های قبلی بهتر بود.» سلیم البته کنسرت های زیادی را در کرمان رفته است، از جمله کنسرت زنده یاد پاشایی در تالار پالیز. او سالن شهرتماشا را برای برگزاری کنسرت مناسب تر می داند و می گوید:« شهرتماشا از بقیه سالن ها در کرمان به نسبت بهتر است و امیدوارم بیشتر کنسرت ها در این سالن برگزار شوند.»
عماد نفر بعدی است که پاسخ تلفنش را می دهد. او که یک کنسرت روی حرفه ای است می گوید:« در حد امکانات و سخت افزاری که کرمان دارد این کنسرت خوب بود. البته دست دوستان بسته بود و نمی توانستند بهتر از این کار کنند.» عماد که اخیرا به کنسرت علیرضا قربانی، همایون شجریان و فرزاد فرزین رفته است، کنسرت امید حاجیلی را بعد از کنسرت علیرضا قربانی، با کیفیت ترین کنسرت های اخیر کرمان می داند. مهسا نسبت به دیگران راضی تر به نظر می رسد:« بهترین کنسرتی بود که در کرمان رفتم. مخصوصا شاد بودن کنسرت. در این روزهایی که مکشلات کمی نداریم چنین کنسرت شادی بهترین مرهم بود.» او هم بیشتر کنسرت های اخیر کرمان را رفته است و البته انرژیک بودن حاجیلیتو را تمایز اصلی این کنسرت با کنسرت های قبلی می داند. « تنها سرگرمی ما همین کنسرت هاست.» امیرحسین با گفتن این جمله ادامه می دهد:« همین یک شب خیلی ها را شاد کرد. همه چیز این کنسرت خوب بود.» سارا هم به نظر می رسد علاقه شدیدی به کنسرت رفتن دارد. او علاوه بر کنسرت امید حاجیلی، کنسرت های سیروان،محسن یگانه و رضا صادقی را هم رفته:« برای خواننده ای مثل حاجیلی این قیمت بلیط حلالش.» او که خیلی از رفتن به کنسرت حاجیلیتو خوشحال است می گوید:« به اصرار یکی از دوستانم به این کنسرت رفتم چرا که امید حاجیلی را درست نمی شناختم اما وقتی تمام شد فهمیدم بهترین کنسرتی که رفته ام همین بود. دست برگزارکنندگانش درد نکند. در این میان دوست عزیزی به نام صدرا باور نمی کرد به او زنگ زده ایم و اصرار داشت که ما، شایانیم و هرچه گفتیم باور نکرد و جز صدای شنیدن خنده او چیز دیگری دستگیرمان نشد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *