مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد: استخدام 150 نفر در ثبت اسناد استان کرمان/ امکان وصول مهریه و چک از طریق ثبت اسناد
۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۴۵
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد: استخدام 150 نفر در ثبت اسناد استان کرمان/ امکان وصول مهریه و چک از طریق ثبت اسناد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: تعداد 150 نفر سال آینده از طریق آزمون در ادارات ثبت استان استخدام میشوند.
طالبیزاده در حاشیه سفر به منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: این سفر به منظور سرکشی از ادارههای ثبت اسناد و املاک منطقه و آگاهی از روند خدماترسانی آنها به مردم صورت گرفت تا در نهایت پس از ارزیابی عملکرد این دستگاهها از مجموعههای پرتلاش و موفق تقدیر به عمل آید. وی بیان داشت: مهمترین هدف این سفر فراهم کردن مقدمات راهاندازی ادارههای ثبت اسناد و املاک در شهرستانهای فاقد اداره مانند قلعهگنج، رودبار، منوجان و عنبرآباد بود که به ترتیب اولویت در سالهای 94 و 95 ایجاد میشوند. طالبیزاده تصریح کرد: در این زمینه با فرمانداران شهرستانها جلسههایی برگزار شد که حاصل آن انعقاد یک موافقتنامه برای در اختیار گذاشتن ساختمانهایی به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برای استقرار آنها بود. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با توجه به اینکه 10 شهرستان کرمان فاقد اداره ثبت هستند و کرمان نیز به سه منطقه ثبتی تبدیل میشود، تعداد 150 نفر در سال آینده از طریق آزمون در این ادارهها استخدام میشوند. وی در زمینه راهاندازی سامانه ثبت شرکتها افزود: راهاندازی این سامانه بیشتر به منظور خدمترسانی آسان و سریع به مردم و همچنین تسریع در راهاندازی ثبت شرکتها صورت میگیرد. طالبیزاده عنوان کرد: ما نیز به طور کامل برای وارد کردن اطلاعات عرصههای دولتی به سیستم کاداستر و مستندسازی اراضی آمادگی داریم تا از نابسامانیهای حقوقی مانند زمینخواری، اختلافهای ملکی و دعواهای کیفری جلوگیری به عمل آید. وی با تأکید بر اینکه قاطعانه با سردفتران متخلف در بحث زیرمیزی برخورد میکنیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته مواردی در این زمینه در سطح استان گزارش شده که پس از پیگیری شکایتها و برخورد حتی منجر به سلب صلاحیت سردفتر شده است. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار داشت: خدمات ادارههای ثبت اسناد و املاک باید به مردم و مسئولان اطلاعرسانی شود تا بحث اسناد رسمی لازمالاجرای خود را از طریق واحد اجرای اسناد رسمی پیگیری کنند.
امکان وصول مهریه و چک از طریق ثبت اسناد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جمع مجموعه کارکنان قضایی جیرفت گفت: وصول مطالبات مردم و بانکها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت است.
وی با تأکید بر اهمیت نقش مجموعه ثبت اسناد و املاک در برقراری امنیت بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از مقولههای امنیت تثبیت مالکیت مردم است، ادارههای ثبت اسناد و املاک نیز نقش مهمی در این زمینه دارند. طالبیزاده تصریح کرد: به ویژه در بحث سرمایهگذاری در شهرستانها برخورداری املاک از اسناد ثبتی موجب ایجاد امنیت فکری برای سرمایهگذاران میشود و به تبع آن وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه نیز بهبود پیدا میکند. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در بحث اجرای اسناد رسمی لازمالاجرا وصول مطالبات مردم و بانکها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت بوده که تاکنون نیز موفق عمل کرده است. وی در زمینه راهاندازی سامانه ثبت شرکتها افزود: راهاندازی این سامانهها بیشتر به منظور خدماترسانی آسان و سریع به مردم و قطع ارتباط بین مردم و کارکنان ثبت صورت میگیرد، بنابراین باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تمام خدمات از طریق الکترونیکی ارائه شود و نیازی به حضور مکرر آنان در ادارههای ثبت نباشد. طالبیزاده عنوان کرد: در زمینه ثبت شرکتها مراجعههای زیادی صورت میگرفت، اما با راهاندازی این سامانه افراد به راحتی میتوانند، ثبتنام کرده و تعیین نام و تغییرات شرکت را نیز انجام دهند که البته با این کار در وقت و هزینه آنان صرفهجویی به عمل میآید.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تلاشهای رئیس سازمان ثبت کشور را قابل تقدیر خواند و گفت: کارهای ماندگاری با هدف کاهش ارتباط حضوری مردم با مجموعه ثبت انجام گرفته است. وی در زمینه ثبت اراضی وقفی بیان داشت: پلاکهای ثبتی که اداره ثبت اسناد و املاک به طور قطع آن را جزو موقوفه نمیداند و یا موقوفه سهمی از آن ندارد، نیازی به استعلام از اداره اوقاف و امور خیریه نیست. طالبیزاده در بحث ساماندهی اراضی دولتی خاطرنشان کرد: طرح جامع کاداستر از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک تهیه و پس از تصویب ریاست قوه قضاییه از طریق وزیر دادگستری به صحن علنی مجلس رفت که در نهایت به تصویب رسید. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه اکنون این طرح برای ارسال به شورای نگهبان آماده شده است، گفت: در صورت تأیید شورا تمام سازمانها و ادارههای مرتبط با زمین و مسکن مانند راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اوقاف و امور خیریه و … مکلف میشوند که طی پنج سال تمام عرصههای متعلق به دولت را وارد سیستم کاداستر کنند. وی افزود: ما نیز به طور کامل برای وارد کردن اطلاعات عرصههای دولتی به سیستم کاداستر و مستندسازی اراضی آمادگی داریم تا از نابسامانیهای حقوقی مانند زمینخواری، اختلافهای ملکی و دعواهای کیفری جلوگیری به عمل آوریم.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- 8 نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران + اطلاعات تماس
- اسپیکر بلوتوثی ارزان و باکیفیت: کدام مدلها را بخریم
- کیفیت و زیبایی را با خدمات دندانپزشکی دکترتو کلینیک تجربه کنید
- علائم دندان آسیاب درآوردن کودکان چیست؟ 5 علائم + راه تسکین
- اجاق گازهای ﺧﺎﻧﮕﯽ بدون ترموکوپل توقیف و جمعآوری میشود
- معرفی تورهای خارجی ارزان
- آلبوم جدید مُجال ظرفیت جدی و جدیدی از موسیقی را فریاد میزند!
- آیا مشاوره حقوقی تلفنی کاربردی است؟
- برونشیت کودکان چیست و چه علائمی دارد؟
- برگزیدگان اجلاس توسعه نرمافزار ایران (۲۰۲۴) معرفی شدند بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید