پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت/ افتتاح 15 کیلومتر راه روستایی در استان کرمان

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت/ افتتاح 15 کیلومتر راه روستایی در استان کرمان





۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۰۸

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت
افتتاح 15 کیلومتر راه روستایی در استان کرمان

با حضور میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، راه روستایی «گوغر – کرپوئیه» از توابع شهرستان سیرجان افتتاح شد. به گزارش روابط‌ عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، هدف از ساخت این محورِ 15 کیلومتری را، برقراری ارتباط بین روستاهای گوغر، برسیاه، کرپوئیه و در انتهای مسیر روستای گوغر و روستاهای مجاور شهرهای سیرجان و بلورد دانست و گفت: این راه روستایی که برای ساخت آن 490 هزار مترمکعب خاک‌برداری، 61 هزار مترمکعب خاک‌ریزی و 180 هزار مترمربع بسترسازی شده، 18 روستا و 175 خانوار روستایی را تحت پوشش قرار داده است. وی با بیان این‌که این پروژه از سال 89 آغاز شده است، گفت: ساخت این مسیر، 35 میلیارد ریال هزینه داشته است.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی هم در حاشیه‌ این آیین گفت: در امسال 95 درصد جمعیت روستایی کشور، از راه روستایی مناسب برخوردار می‌شوند. میرشفیع با بیان این‌که برخی از استان‌های کشور، از متوسط کشوری پایین‌تر هستند، گفت: از آن‌جاکه احتمال می‌دهیم محدودیت‌های اعتباری ادامه پیدا کند؛ بنابراین، هدف‌گذاری کردیم از ظرفیت‌های قانونی که در بودجه‌ی سال 95 وجود دارد، استفاده کنیم که این ظرفیت‌ها در کمیسیون تلفیق تصویب شده و امیدواریم در صحن علنی هم مصوب شود. وی افزود: در بودجه‌ی امسال برای تامین قیر، مبلغ مناسبی پیش‌بینی شده است؛ ضمن این‌که امیدواریم هم از ردیف اعتباری ویژه‌ی مالی و هم از اسناد خزانه برای این منظور استفاده کنیم تا از این ظرفیت به‌ویژه در استان کرمان که از نظر راه روستایی از میانگین کشوری پایین‌تر است، بهره ببریم. میرشفیع ادامه داد: هم‌چنین جاده‌های برخی شهرستان‌ها، نیاز به روکش آسفالت دارند؛ بنابراین، باید راه‌های قبلی را حفاظت و اصلاح کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اگر در کل کشور، حدود 13 هزار کیلومتر آسفالت انجام شود، یک میلیون نفر از راه آسفالته برخوردار می‌شوند، گفت: امسال از کلِ 21.5 نفر جمعیت روستایی کشور، بیش از 20 میلیون نفر از راه آسفالته‌ی مناسب برخوردار خواهند شد. میرشفیع افزود: روش مشارکت دهیاری‌ها را نیز امسال فعال‌تر دنبال می‌کنیم به این صورت است که ما هیچ دخالتی در دریافت پول نمی‌کنیم؛ بلکه خیران با دهیاری‌ها قرارداد می‌بندند و از ظرفیت دهیاری‌ها و خیران، بدون این‌که درگیری‌های اداری داشته باشیم، استفاده‌ی مناسبی می‌کنیم.
ابوالقاسم سیف الهی معاون عمرانی استاندار کرمان هم با بیان این‌که در دو سال گذشته علی‌رغم این‌که منابع مالیِ کمی داشتیم و دولت از نظر مالی وضعیت مناسبی نداشت، توسعه‌ی راه‌های روستایی در جنوب و شمال استان وضعیت خوبی داشت، گفت: آقای مهندس رزم‌حسینی استاندار کرمان، توجه ویژه‌ای به روستاها دارند؛ چراکه فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقدام و عمل که در صدر کار دولت است، با توسعه‌ی متوازن روستایی و درآمد و اشتغال از روستاها دنبال می‌شود که زیرساخت اصلی این مهم، جاده‌ی روستایی است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *