سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۰۶

125 کیلومتر آسفالت در جنوب کرمان انجام شد
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: طی سال گذشته 125 کیلومتر آسفالت با هزینه 130 هزار میلیون ریال در جنوب کرمان انجام شده است. به گزارش فارس محمد ساردویی در آیین افتتاح روکش محور راه روستایی قرقطوئیه اسفندقه از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت با حضور معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: روکش محور اسفندقه به طول 25 کیلومتر است که با اعتبار 30 میلیارد ریال اجرا شد. وی بیان داشت: طی سال گذشته 125 کیلومتر آسفالت با هزینه 130 هزار میلیون ریال در جنوب کرمان اجرا شده است. ساردویی افزود: سال گذشته در جنوب کرمان 220 کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار 225 هزار میلیون ریال اعتبار اجرا شد. مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان تصریح کرد: در شهرستان جیرفت 37 کیلومتر آسفالت و 58 کیلومتر روکش آسفالت و تعداد 26 پروژه به طول 85 کیلومتر در دست اجرا است. وی خاطرنشان کرد: از این میزان 33 کیلومتر آماده آسفالت شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

غلظت ریزگردها در ریگان 43 نفر را راهی مراکز درمانی کرد
فرماندار ریگان گفت: بر اثر غلظت ریزگردها که از شب پنج شنبه در آسمان ریگان پدیدار شده است، 43 نفر راهی مراکز بهداشتی درمانی شدند. به گزارش فارس امین باقری اظهار داشت: غلظت ریزگردها سبب مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی شده و آسایش را برای مردم این شهرستان سلب کرده است. وی با اشاره به اینکه این پدیده از سال گذشته در این شهرستان تشدید یافته است، بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی برای مهار ریزگردها در شهرستان ریگان صورت نگرفته است. فرماندار ریگان تصریح کرد: ریزگردها سال گذشته بیش از 800 نفر را راهی مراکز بهداشتی درمانی ریگان کرد که تعدادی از آنها نیز به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند. باقری گفت: کندی عبور و مرور در جاده ترانزیت ریگان – چابهار و مشکلات تنفسی برای شهروندان از جمله مشکلات پدیده ریزگردها است. وی تصریح کرد: در صورت مهار نشدن ریزگردها که کانون آن در شهرستان ریگان است، شهرستان‌های شرقی استان کرمان نیز دچار این پدیده خواهند شد. باقری بیان داشت: با احیای جنگل‌های مخروبه، کاشت نهال، ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرستان و احیای دریاچه فصلی ریگان می‌توان از هجوم ریزگردها به این شهرستان جلوگیری کرد.

تعریف محور گردشگری دره راگه رفسنجان
فرماندار رفسنجان گفت: برای دره راگه رفسنجان محور گردشگری را در نظر داریم که برای این مکان تعریف کنیم. به گزارش ایسنا حمید ملانوری در مراسم کلنگ زنی اکو کمپ راگه در جوار دره راگه رفسنجان اظهار کرد: امروز شاهد آغاز حرکت جدیدی در استفاده از جاذبه های گردشگری شهرستان هستیم که از این بابت خوشحالیم. وی بحران آب و خشکسالی، آلایند های زیست محیطی و تک محصولی را از جمله مشکلات شهرستان رفسنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید برای نجات شهرستان در حوزه اقتصاد تمام مردم و مسئولین شهرستان به کمک هم بیایند و تا شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تحقق یابد. فرماندار رفسنجان در ادامه به وجود دره طبیعی راگه در رفسنجان اشاره کرد و یادآور شد: این دره طبیعی یکی از دره های نادر در کشور است و ما می توانیم با وجود این مکان زیبا و سایر جاذبه های گردشگری که داریم هم اشتغالزایی کنیم و هم درآمد خوبی را بدون تولید آلایندگی کسب کنیم. ملانوری تصریح کرد: این دره ظرفیت های زیادی دارد و با مناطق بکری که دارد می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

اقتصاد مقاومتی تنها با سخنرانی و جلسه محقق نمی‌شود
امام جمعه کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، به واقع باید در مرحله اقدام و عمل محقق شود و این مهم با سخنرانی و جلسه محقق نخواهد شد. به گزارش مهر، آیت‌الله سیدیحیی جعفری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کرمان با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: موضوع اقتصاد بسیار حائز اهمیت است و توجه و توصیه اکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی موجود در کشور است. وی تصریح کرد: همه ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه و مسئولیت داریم و هر یک از مردم و مسئولان باید به سهم خود گامی برای تحقق این مهم بردارند. آیت الله جعفری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی تنها با جلسه و سخنرانی وهمایش محقق نمی شود بلکه باید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، با اقدام و عمل در مسیر تحقق این مهم گام برداشت. وی با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است اقدامات موثری به اجرا گذاشته شود، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به زمان نیاز دارد و خوشبختانه دولتمردان در کرمان اقداماتی را انجام داده اند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *