سایت خبری پیام ما آنلاین | در حاشیه‌ی نگارش پيش‌نويس قانون حمايت از حيوانات خانگي

در حاشیه‌ی نگارش پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات خانگی





۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۱۹

در حاشیه‌ی نگارش پیش‌نویس
قانون حمایت از حیوانات خانگی
امروز خبری بسیار شادی آور به دستم رسید که واقعا به قول معروف گل از گلم شکفت: مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات خانگی درحال تهیه و تدوین است و تلاش می‌کنیم تا یک‌ماه‌ونیم آینده آن را آماده و تقدیم دولت کنیم. محمد درویش با اشاره به تجمع روز دوشنبه تعدادی از دوستداران حقوق حیوانات درمقابل سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: مطالبه این افراد نبود قانون بازدارنده برای رفتار نامناسب برخی افراد با حیوانات خانگی است و از این‌رو از سازمان محیط‌زیست خواستار تهیه قانونی در این‌باره هستند. او به ایرنا گفت: پیش‌نویس قانون حمایت از حقوق حیوانات در کمیته نگارش پیش‌نویس قانون حمایت از حیوانات درحال تهیه است و در تلاشیم تا یک‌وماه‌و‌نیم آینده آن را برای تقدیم به دولت آماده کنیم. درویش ادامه داد: ماه‌های آخر‌ سال گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری خواستار وضع قانون برای رعایت حقوق حیوانات خانگی شد که براساس آن یک مهلت سه‌ماهه برای تهیه قانون حمایت از حیوانات به سازمان محیط‌زیست داده شد که تاکنون یک‌ ماه‌ونیم از آن مهلت گذشته است.
با خواندن این خبر واقعا به ناگهان به یاد تمام تصاویر زننده و دردناکی افتادم که از برخوردهای بد و ناشایست با حیوانات و علی الخصوص حیوانات خانگی دیده‌ام و همیشه به خودم می‌گفتم باشد که بالاخره روزی قانون هم به پشتیبانی از این زبان بسته‌ها بیاید و به گونه‌ای از مورد آزار و اذیت قرار گرفتن این موجودات بی‌گناه و دوست‌داشتنی پیش‌گیری کند و کم‌کم ما هم این صحنه‌های دردناک را به فراموشی بسپاریم و به کودکانمان بگوئیم سالها پیش کار بدی اتفاق می‌افتاد به نام حیوان آزاری که خوشبختانه مدتهاست که دیگر بر افتاده و کسی دست به چنین اعمالی نمی‌زند، و باشد که هرچه سریعتر این قانون تصویب شود و به اجرا هم دربیاید.
از قضای روزگار امروز تصمیم گرفتم به پناهگاه حیوانات بی سرپرست کرمان بروم و متاسفانه با صحنه‌های دردناکی مواجه شدم که انشالله با همکاری مردم و مسئولین این صحنه‌ها را هم نبینیم.
در بدو ورودم با سگ‌هایی مواجه شدم که گوشه و کنار تلاش می‌کردند با وجود قلاده‌هایشان به سایه بخزند و خود را از آفتاب گزنده نجات بدهند که مگس‌ها هم امان‌شان را بریده‌بودند و دسته‌دسته از حیوانی به حیوانی در حرکت بودند و ظاهر بدی به پناهگاه داده‌بودند.
خوشبختانه دوست‌داران و حامیان حیوانات بی‌سرپرست کرمان آنجا حضور داشتند و مشغول تر و خشک کردن و دارو خوراندن و ارئه‌ی دیگر خدمات به سگ‌ها بودند اما خود حامیان هم معترف بودند که جمعیت ما کم است و اگر همین تعداد که امروز برای کمک به پناهگاه آمده‌اند هم دوبرابر شود و تا شب هم کمک بکنند بازهم کارها تمام نمی‌شود و دوست دیگری می‌گفت که کمبود غذا هم ماجرایی برای این زبان‌بسته‌ها شده و از آن گذشته هزینه‌های دارو هم بسیار سنگین است و خلاصه به شدت نیازمند همکاری دوست‌داران و دلسوزان هستند.
پی‌نوشت: فردا گزارش مفصل و تصویری این بازدید پیش‌کش مخاطبان عزیز پیام‌ما می‌گردد

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *