پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبرها

خبرها





۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۳۴

آیت الله هاشمی رفسنجانی:
مخالفان به جای تخریب‌های غیراخلاقی، به انتقاد درست روی آورند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از تشدید فضای غیراخلاقی تخریب در جامعه، گفت: مخالفان می‌توانند به جای تخریب‌های غیراخلاقی، به انتقاد درست روی آورند.
به پایگاه اطلاع رسانی دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی در یکی از دیدارهای نوروزی خود با تبریک سال نو، شرایط امروز برای کشور و منطقه را جدید و قابل تأمل خواند و گفت: اگر تا دیروز جوامع بشری، کشورها و دولت‌ها از تفنگ‌ تروریست‌ها می‌ترسیدند، امروز از دسترسی آنها به مواد شیمیایی می‌ترسند. وی با اشاره به برنامه‌های دشمنان اسلام برای تعمیق اختلافات مذهبی در جهان اسلام و با تأکید بر نگرانی‌های رهبری نظام از ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در داخل کشور، گفت: کسانی که هیچ تعهدی به اسلام واقعی ندارند، در کشورهای اسلامی و گاهی در داخل کشور به بهانه دفاع از شیعه و یا سنی، دیگران را تحریک و تشویق به تندروی می‌کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حیف و میل‌های درآمدهای نفتی در سال‌های گذشته را تأسف انگیز خواند و گفت: واردات کالاهای بی‌کیفیت جایگزین تولیدات داخل شد و با افزایش هزینه‌ها، قدرت رقابت را از تولید‌گران داخلی گرفتند. وی آگاهی مردم از اقدامات این جریان و واکنش آنها در انتخابات سال 92 را ستود و گفت: آن آگاهی را در انتخابات 7 اسفند 94 کاملتر کردند و نشان داده‌اند که هوشیارند و فریب تبلیغات منفی رسانه‌ها را نمی‌خورند. هاشمی رفسنجانی، پیشرفت ابزار اطلاع‌رسانی را یکی از دلایل افزایش آگاهی مردم دانست و گفت: سانسور و تحریف در چنین شرایطی جواب نمی‌دهد و مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که علاوه بر هوشیاری و آگاهی، استعداد برتری نیز دارند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از تشدید فضای غیراخلاقی تخریب در جامعه، گفت: مخالفان می‌توانند به جای تخریب‌های غیراخلاقی، به انتقاد درست روی آورند که جامعه با انتقادات سازنده به طرف بهتر شدن امور می‌رود.

کاهش 7.40 درصدی پروازهای داخلی فرودگاه‌های کرمان در ایام نوروز
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان از کاهش 7.40 درصدی تعداد پروازهای داخلی در ایام نوروز 95 نسبت به سال گذشته و افزایش 0.47 درصدی تعداد مسافران پروازهای داخلی در این مدت خبر داد. به گزارش ایسنا محمد نخعی با تشریح عملکرد فرودگاه‌های استان کرمان در ایام نوروز اظهار کرد: از 25 اسفند 94 تا 15 فروردین ماه جاری 275 پرواز داخلی با 35 هزار و 445 نفر مسافر از فرودگاه های استان کرمان صورت گرفته است. وی افزود: همچنین طی همین مدت 54 پرواز خارجی با 8 هزار و 251 مسافر از فرودگاه بین المللی کرمان انجام شده است. مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به کاهش 7.40 درصدی تعداد پروازهای داخلی در مدت مذکور نسبت به سال گذشته و افزایش 0.47 درصدی تعداد مسافران پروازهای داخلی بیان کرد: تعداد پروازهای خارجی از 25 اسفند 94 تا 15 فروردین ماه جاری نسبت به نوروز 94 تغییری نکرده و تعداد مسافران خارجی 5.95 درصد کاهش داشته است.

کشف یک هزار و 200 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در جیرفت
رئیس دامپزشکی شهرستان جیرفت گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز بیش از یک هزار و 200 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد کشف شد. به گزارش فارس محمد خالقیان اظهار داشت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز بیش از یک هزار و 200 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد. وی بیان داشت: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در ایام نوروز به صورت مستمر در دو شیفت کاری صبح و عصر بر مراکز توزیع، عرضه و نگهداری مواد خام دامی نظارت ویژه داشتند. رئیس دامپزشکی جیرفت ابراز داشت: ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه مستلزم نظارت مستمر و اصولی نهادهای نظارتی دولتی و همکاری و تعامل آحاد مردم با آن‌ها است. وی خاطرنشان کرد: مردم در هنگام خرید محصولات خام دامی به تاریخ تولید و انقضاء، مهر و برچسب بهداشتی محصول توجه کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را با شماره 1512 در میان بگذارند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *