پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۱۲

بیش از 63 هزار نفر از جاذبه‌های ریگان در ایام نوروز بازدید کردند
فرماندار ریگان گفت: در ایام نوروز بیش از 63 هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های منحصر به فرد ریگان بازدید کردند. به گزارش فارس امین باقری با اشاره به اینکه فصل بهار یک ماه زودتر در این شهرستان آغاز شد، اظهار داشت: سال جاری شاهد افزایش سه برابری مسافر و گردشگر در شهرستان ریگان بودیم. وی بیان داشت: قرار گرفتن ریگان در مسیر جاده ترانزیت مرکز کشور به چابهار از دیگر دلایل افزایش گردشگر و مسافر نوروزی در این شهرستان است. فرماندار ریگان تصریح کرد: بلندترین تپه‌های شنی جهان در ریگان بیشترین بازدید کننده را در شهرستان ریگان به خود اختصاص داد. باقری با اشاره به اینکه جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی، مقبره شاه خورشید و چشمه‌سارها و رودخانه‌های جاری ریگان از دیگر مکان‌هایی بودند که گردشگران زیادی را جذب خود کردند. وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل بارندگی، مناطق کوهستانی رودخانه فصلی گز بهمن و پاسرخ ریگان بازدیدکنندگان و گردشگرانی را به سمت خود کشاند.

اعلام زمان‌بندی امتحانات نهایی خردادماه مدارس
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کرمان زمان‌بندی امتحانات نهایی خرداد ماه مدارس استان کرمان را اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، حسین شفیعی با بیان اینکه امتحانات پایه ششم ابتدایی به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: امتحانات پایه ششم در مناطق گرمسیر استان از 25 تا 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: امتحانات پایه ششم ابتدایی در مناطق سردسیر استان کرمان از یکم تا ششم خردادماه برگزار می‌شود. شفیعی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم متوسطه دوره اول به صورت هماهنگی استانی برگزار می‌شود، افزود: امتحانات متوسطه دوره اول در سراسر استان کرمان از 27 اردیبهشت‌ماه تا 12 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: امتحانات نهایی سال سوم متوسطه دوره دوم از یکم تا 26 خردادماه در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود. شفیعی از برگزاری امتحانات نهایی دوره پیش دانشگاهی از چهارم تا 11 خردادماه خبر داد.

اسکان 220 مسافر در راه مانده نوروزی در راهدارخانه‌ها
مدیرکل راه و شهرسازی کرمان گفت: با آغاز مسافرت‌های نوروزی از 25 اسفند ماه، 220 نفر از مسافران در راه مانده نوروزی در 29 باب راهدارخانه استان اسکان یافتند. به گزارش نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی گفت: در این ایام همچنین به 55 دستگاه خودرو کمک‌رسانی شده و برای 35 دستگاه خودرو تعمیرات لازم صورت گرفته است. وی گفت: از 25 اسفند تا پایان تعطیلات، پنج مرحله ریزش و رانش کوه اتفاق افتاد که با حضور سریع عوامل و تجهیزات راهداری عملیات ریزش‌برداری انجام شد. بلوردی عنوان کرد: در این بازه زمانی 59 گشت راهداری برای بررسی و رفع حوادث احتمالی در طول راه‌های استان در حال گشت‌زنی بودند. این مسئول ابراز داشت: در طرح نوروزی اداره کل 9 اکیپ امدادی و 54 اکیپ سیار به طور متوسط با حضور فعال 222 نفر از نیروها و عوامل راهداری برای انجام عملیات راهداری و خدمات‌دهی به مسافران در طول شبانه‌روز در راه‌های استان تردد داشته‌اند.

ذخیره 168 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد نسا بم
مدیر امور سد نساء بم با اشاره به سرریز شدن آب این سد در پی بارندگی های اخیر گفت: 168 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد نساء ذخیره شده است. به گزارش ایرنا محسن امینی افزود: آب سرریز شده از سد نساء بم در راستای آبیاری مزارع و باغات و امور زیست محیطی استفاده می شود. وی اظهار کرد: 47 میلیون مترمکعب آب سد نساء صرف امور کشاورزی و 22 میلیون مترمکعب نیز به منظور تامین آب مورد نیاز زیست محیطی در شهرستان بم تخصیص می یابد. امینی گفت: بر اساس تخصیص های انجام شده باید 10 میلیون مترمکعب برای تامین آب آشامیدنی و همین میزان نیز برای مصارف صنعتی از سد نساء بم رها سازی می شد. وی ادامه داد: امکان استفاده از آب سد نساء بم در حال حاضر به دلیل اجرا نشدن خط انتقال آب در این دو بخش میسر نیست و فقط آب سد به مصارف کشاورزی و زیست محیطی تعلق می گیرد. وی از کشاورزان پایین دست سد خواست به منظور بهره وری بهتر از آب سد در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *