پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان در اولین جلسه شورای اداری استان: مدیریت جناحی جوابگو نیست

استاندار کرمان در اولین جلسه شورای اداری استان: مدیریت جناحی جوابگو نیست





۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۰۰

استاندار کرمان در اولین جلسه شورای اداری استان:
مدیریت جناحی جوابگو نیست

اولین جلسه شورای اداری استان کرمان دیروز در محل سالن شهید مرتضوی استانداری با حضور مسئولین استانی برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این جلسه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در خصوص تقوا گفت: اگر به معنی صحیح کلمه با تقوا باشیم بسیاری از مفاسد برداشته می شود و بسیاری از ضایعات به وقوع نخواهد پیوست. آیت الله سید یحیی جعفری در ادامه با اشاره به تصادفات جاده ای نوروز امسال، اظهار داشت: تا کنون 400 نفر جان خود را در تصادفات سال جاری از دست داده اند و به اعتقاد بنده اگر همه با تقوا، عاقل و فهیم بودند نباید یک نفر هم کشته می شد.
امام جمعه کرمان با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: همه ما اقتصاد مقاومتی را قبول داریم و تا اقتصاد، اقتصاد مقاومتی نشود ما در برابر زورگویان مشکل داریم. نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی موجب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی یک شبه تحقق پیدا نخواهد کرد و زمان بر است و باید بر اساس برنامه ریزی های درست در این راستا اقدام شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولین تا کنون اقدامات خوبی انجام داده و کوتاهی نمی کنند، اظهار داشت: با اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج، امروز این شهر به مکانی دیدنی تبدیل شده است. امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به حرف یکی از افرادی که برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد شده است، تصریح کرد: این فرد گفته است می ترسم زمانی که به ریاست جمهوری رسیدم نیاز باشد از سلاح هسته ای در خاورمیانه استفاده کنم که نشان دهنده حماقت این فرد است. وی در ادامه از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان فردی ممتاز در سطح دنیا یاد کرد و گفت: بسیاری از کشورها آرزو دارند که افسران و نیروهایی چون سردار سلیمانی را داشته باشند.
مدیریت جناحی جوابگو نیست
استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: مدیران و فرمانداران این مسائل را به اطلاع مردم برسانند. علیرضا رزم حسینی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: هفتمین سال است که مقام معظم رهبری بحث اقتصادی را در نامگذاری سال ها مطرح کرده اند که این نشان دهنده این است که موضوعات اقتصادی از دغدغه های اصلی نظام به شمار می رود. وی تصریح کرد: تلاش ما در حوزه اقتصادی نشان می دهد راهبرد درستی را انتخاب کرده ایم و با قدرت نیز در سال جدید کار را ادامه می دهیم. رزم حسینی با اشاره به اینکه اجرای ایده اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج اقدامی کم نظیر و نادر بوده، اظهار داشت: ما در شهرستان قلعه گنج و در راستای اقتصاد مقاومتی، برای نخستین بار کار توسعه و پیشرفت را به دستگاه های غیر دولتی واگذار کرده و بروکراسی اداری را تا حد امکان کنار زدیم.
وی گفت: کار انجام شده در شهرستان قلعه گنج، مقصد گردشگری جدید برای استان کرمان بوده و به رونق اقتصادی این منطقه کمک می کند. رزم حسینی با تاکید بر اینکه مدیران از اختیارات خود استفاده کنند تا مسائلی را که می توانیم در خود استان حل کنیم، اظهار داشت: امیدواریم امسال کار جدیدتری در استان در حوزه آسیب های اجتماعی انجام دهیم. استاندار کرمان افزود: معتقدیم که باید آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم و در اردیبهشت ماه امسال به صورت آزمایشی طرح مثلث توسعه فرهنگی و اجتماعی در بخشی از مناطق حاشیه ای کرمان اجرایی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تنها با مدیریت فداکارانه و جهادی می توان استان را پیش برد، تصریح کرد: هرمدیری که نمی تواند اینگونه کار کند، باید اعلام کند تا زمینه را برای حضور افراد جدید فراهم شود و حرکتی را که در استان آغاز شده با قدرت بیشتری ادامه دهیم. استاندار کرمان با تاکید براینکه مدیریت جناحی جوابگو نیست، گفت: تنها با مدیریت جهادی است که می توان از ظرفیت‌های موجود در کشور و استان استفاده کرد و استان را ساخت. وی اظهار داشت: تاریخ کهن استان کرمان بسیار ارزشمند است و میراث تاریخی بسیار خوبی در این استان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده لازم صورت گیرد. رزم حسینی در پایان گفت: امسال، سال کار و همت مضاعف است و باید وقت گذاشت و به گونه ای کار کنیم که نام نیکی از خود به یادگار بگذاریم.
باغ فتح آباد سومین مکان تاریخی
پر بازدید کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری گفت: رویکرد دولت بر این است که اقتصاد مقاومتی را به صحنه اقدام و عمل آورد. محمود وفایی اظهار داشت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است. ما چاره ای جز جدا شدن از اقتصاد نفتی نداریم و یکی از راه ها، اقتصاد گردشگری است، که ارزآور است. وی افزود: آمارها نشان می دهد که اقدامات انجام شده نتایج خوبی را به دنبال داشته و به دنبال آمار هیجانی و کاذب نبودیم و آنچه را می گوییم با درصد خیلی جزئی از خطاست. مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت: امسال در ورودی مسافران نوروزی به استان کرمان 45 درصد و در اقامت اعم از هتل، مهمانسرا و آموزش و پرورش بیش از 50 درصد در نوروز 95 رشد داشتیم. وفایی افزود: خوشبختانه در بازدیدهای نوروزی نیز بیش از 80 درصد رشد داشته ایم و در ورود گردشگران خارجی نوروز امسال رشد قابل ملاحظه ای شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه تنها 6 ماه از افتتاح باغ فتح آباد کرمان می گذرد، اظهار داشت: در نوروز امسال نزدیک به 60 هزار نفر بازدید کننده و رتبه ی سوم بازدید اماکن تاریخی کرمان را داشته است. وفایی در پایان گفت: باید مسئولان شهرستان ها با اتکاء به بخش خصوصی و مردم محلی برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی ورود کرده و به چرخه صنعت گردشگری برگردانند. در این آئین از حجت الاسلام قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به عنوان تاثیرگذارترین فرد در بازسازی باغ فتح آباد تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *