پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استان کرمان، قطب سوم خودروسازی کشور

استان کرمان، قطب سوم خودروسازی کشور





۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

استان کرمان، قطب سوم خودروسازی کشور

مذاکرات به گونه ای پیش می رود تا از بهترین ها در قطب سوم استفاده کنیم به همین دلیل با صبوری پیش می رویم تا بتوانیم در انتخاب شرکای تجاری یا سرمایه گذاران دقت کافی را داشته باشیم.
به گزارش اخبار خودرو به نقل از دنیای اقتصاد ، دبیر شورای عالی مناطق آزاد آخرین وضعیت ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را تشریح کرد و گفت که مذاکره با بزرگان صنعت خودرو دنیا برای قطب سوم در دستور کار قرار گرفته است.
اکبر ترکان گفت: چندی پیش که موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار رسانه ای شد، با شرکت هایی در حال مذاکره بودیم که در شرایط تحریمی قادر باشند با ما همکاری کنند که با به ثمر رسیدن تلاش های دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای این مذاکرات قطع شد.
او گفت: برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار مصمم هستیم و این موضوع منتفی نشده است بلکه با توجه به فرصت هایی که در پساتحریم به وجود آمده ترجیح بر این است از همه فرصت های بین المللی استفاده کنیم. لذا تحمل کرده ایم تا موعد برداشته شدن تحریم ها فرا برسد، آن وقت برای ایجاد قطب سوم خودروسازی، از همه پتانسیل ها و امکانات موجود، بهره ببریم و بتوانیم تصمیمی بگیریم که بهترین تصمیم باشد.
ترکان افزود: مذاکرات به گونه ای پیش می رود تا از بهترین ها در قطب سوم استفاده کنیم به همین دلیل با صبوری پیش می رویم تا بتوانیم در انتخاب شرکای تجاری یا سرمایه گذاران دقت کافی را داشته باشیم و بعدها نگوییم که ای کاش صبر کرده بودیم تا فضا بازتر شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حالی از قطب سوم خودروسازی سخن می گوید که کارشناسان بر این باورند با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در کرمان موتور، استان کرمان با افزایش سهم خود در تولید انواع خودرو کره ای، آلمانی و چینی در سال های گذشته، عملا به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شده است.
سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی نیزتصریح کرد که توسعه صنعت خودرو در کرمان یک اتفاق بزرگ است و پیش بینی می شود با گسترش فعالیت ها خود بتواند سهم بالاتری از تولید خودرو در ایران را از آن خود کند.
از نظر لیلاز سرمایه گذاری در ایران برای کمتر خودروسازی توجیه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه اشل اقتصادی تولید خودرو حداقل یکصدهزار دستگاه در سال است، به نظر می رسد بزرگان صنعت خودرو دنیا به دنبال تولید مشارکتی باشند و خود راسا وارد تولید خودرو خارج از زنجیره ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور نشوند.
رئیس جمهور سال گذشته در مراسم روز صنعت و معدن، موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی را علنی کرد و با انتقاد تلویحی از دو خودروساز بزرگ کشور گفت که آنها نباید از ورود رقبای جدید هراس داشته باشند. پس از آن بود که اکبر ترکان سخن از ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار به میان آورد و گفت که این قطب احتمالا با مشارکت سپاه در این منطقه ایجاد خواهد شد.
او اسفند ماه گذشته نیز در نشستی خبری گفته بود که تاکنون دو سرمایه‌گذار جدی و یک سرمایه‌گذار نیمه جدی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در ایران ابراز تمایل کرده‌اند اما به دلیل اینکه ایران در آستانه شرایط جدید بین‌المللی به سر می‌برد، آنها منتظر روشن شدن فضای جدید هستند.
حال با توجه به توافق ایران با غرب و رقابت خودروسازان برای یافتن شرکای جدید باید دید که قطب سوم خودروسازی کشور، نصیب کدام خودروساز خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *