پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تشکیل بازار بهینه‌سازی ضامن تحقق اهداف نقشه راه آب کشور

تشکیل بازار بهینه‌سازی ضامن تحقق اهداف نقشه راه آب کشور





تشکیل بازار بهینه‌سازی ضامن تحقق اهداف نقشه راه آب کشور

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱

بعد از بازدید رهبر انقلاب از غرفه بازار بهینه‌سازی آب و دریافت گزارش رییس فدراسیون صنعت آب ایران در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی، ایشان در دیدار با تولیدکنندگان از مسئله آب به عنوان یک مسئله کلان ملی که به کلان بودن آن توجه نشده است نام بردند و ناترازی آب برای کشور را یک مشکل و معضل اساسی دانستند.

به گزارش «پیام ما» به نقل از روابط عمومی فدراسیون صنعت آب، پس از آن بود که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، با همراهی وزیر نیرو پیشنهادات بخش خصوصی برای تحقق اهداف نقشه راه آب کشور را دریافت کرد. رئیس‌جمهور خواستار کوتاه‌تر شدن بازه زمانی تحقق اهداف کمی مندرج در نقشه راه شد و از وزیر نیرو خواست برای مدیریت تبعات ناترازی آب از ظرفیت‌های تخصصی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شود و در صورت نیاز برای رفع موانع قانونی از ظرفیت هیات دولت هم استفاده شود.

رضا حاجی‌کریم، رئیس فدراسیون صنعت آب ایران هم با اشاره به لزوم توجه ویژه به مقوله آب به عنوان مولفه اصلی و تاثیرگذار برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی در برنامه هفتم توسعه، گفت: با توجه به مشکلات دولت در تامین بودجه اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای‌، می‌توان با تکیه بر توان بخش خصوصی و با ایجاد شرایط مناسب برای ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در بخش آب بر این مشکلات غلبه کرد.

حاجی کریم افزود: علیرغم پیگیری‌های فعالان صنعت آب طی دهه‌های گذشته استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است. توجه به «ارزش اقتصادی آب»، «ایجاد نهاد رگولاتوری» و «تضامین دولتی»، راه را برای ورود بخش خصوصی به این عرصه بدون نیاز به منابع دولتی هموار می‌کند.

رئیس جمهوری هم با استقبال از این پیشنهادها دستور لازم را به وزیر نیرو صادر کرد. علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو هم همسویی برنامه بازار بهینه‌سازی آب با نقشه راه آب کشور برای تکمیل وظایف حاکمیتی دولت را نقطه قوت این برنامه مشترک دانست. وزیر نیرو از همکاران خود خواست در اسرع وقت برای پیگیری این موارد در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین فدراسیون صنعت آب ایران و وزارت نیرو اقدام کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *