پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خشکسالی بی‌سابقه در ۸۵ سال گذشته

خشکسالی بی‌سابقه در ۸۵ سال گذشته





خشکسالی بی‌سابقه در ۸۵ سال گذشته

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت منابع آب ایران، خشکسالی امسال در کشور را در طول ۸۵ سال گذشته بی‌سابقه دانست.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر  مهدی دانشگر  در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اظهار کرد: شرایط آب کشور شرایط بسیار دشواری است و دستگاه‌های تحت پوشش وزارت نیرو برای عبور از این دشواری‌ها مودت و همدلی داشتند و خدمات بی وقفه ما بدون این همدلی امکان پذیر نیست.

او بیان کرد: در مجموعه وزارت نیرو تمام مردم ایران ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند زیرا خدمات ما به حیات مردم متصل است، از طرفی نگاه ما برای تأمین منابع به آسمان و متأسفانه شرایط خشکی روز به روز بیشتر می‌شود و مترصد آن شده ایم که سدسازی کنیم.

دانشگر ادامه داد: سال پیش می‌گفتیم وارد سومین سال خشکسالی شدیم که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده اما امسال می‌گوئیم وارد چهارمین سال خشکسالی شدیم و این خشکسالی در ۸۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت منابع آب ایران بیان کرد: شرایط آب کشور اگر به مخاطره بیفتد، اتفاقات بدی رخ می‌دهد بنابراین همه باید کمک کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

او افزود: در کشور ما چند مسئله در مورد آب وجود دارد که مسائل بسیار جدی است، میزان بارش باران در کشور ما یکنواخت نیست در حالی که در بسیاری از کشورها این شرایط یکنواخت است اما در کشور ما بارندگی در نقطه‌ای هزار و ۷۰۰ میلیمتر است و در نقطه‌ای دیگر، ۳۰۰ میلیمتر است ضمن اینکه زمان بارش نیز بسیار متفاوت است و گاهی تغییر زمان، آسیب وارد می‌کند.

دانشگر عنوان کرد: در وزارت نیرو به همه مراتب تکنولوژی و علم روز دنیا پرداخته ایم و جذب نخبگان در مقاطع مختلف و ایجاد رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنعت آب در دانشگاه‌ها صورت گرفته و این حوزه را از نظر نیروی انسانی متخصص غنی کرده ایم و به هر آنچه علم روز دنیا بوده از آب‌های ژرف و نامتعارف، دست درازی به پساب‌ها، انتقال آب از دریا، باروری ابرها دست زده ایم که شاه بیت همه این موارد، مدیریت منابع و مصارف شده است.

او افزود: امروز بیشتر از هر زمان دیگری به مدیریت مصرف نیاز داریم، سرانه مصرف استانی نظیر یزد ۶۰ تا ۷۰ لیتر کمتر از سرانه کشور است به نحوی که در یزد سرانه مصرف ۱۷۰ تا ۱۸۰ لیتر در روز و در کشور سرانه مصرف ۲۵۰ لیتر در روز است.

در این مراسم از تلاش‌های محمدمهدی جوادیان زاده تقدیر و جواد محجوبی به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد معرفی شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *