پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از حمله موشکی پاکستان به ایران چه می‌دانیم؟

از حمله موشکی پاکستان به ایران چه می‌دانیم؟





از حمله موشکی پاکستان به ایران  چه می‌دانیم؟

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹

پاکستان صبح روز پنجشنبه یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داد.

به گزارش پیام ما ساعت  ۴.۵ صبح امروز پنج شنبه ۲۸ دی ماه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که بنا به گفته معاون انتظامی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

در این حمله ۷ غیرایرانی کشته شده اند و همچنین یک انفجار دیگر در یک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تاکنون تلفاتی اعلام نشده است.

در فضای مجازی توئیت خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز درحال چرخیدن است که گفته است: پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است.

همچنین بنا بر آنچه در صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام شده ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران(سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای این حمله را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

وزارت خارجه پاکستان در ادامه یادآور شد: به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل‌های مشترک با ایران برای مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند.

در پی این حمله  یک مقام آگاه اعلام کرد: ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

سر کنسول چین در کراچی اعلام کرد: پاکستان و ایران می توانند مشکلات را از طریق گفتگو حل کنند. چین به دو کشور دوست یعنی پاکستان و ایران می‌گوید ما آماده ایفای نقش میانجی هستیم.

ٰٰدر پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره این حادثه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

آمار جان باختگان سراوان به ۹ نفر رسید

معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دو نفر مرد نیز جزء جان باختگان حمله موشکی صبح امروز در یکی از روستاهای مرزی سراوان هستند، که آمار به ۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد. کنعانی گفت: بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است.

 تاکید رئیس‌جمهور پاکستان بر تعامل میان تهران و اسلام‌آباد

عارف علوی رئیس‌جمهور پاکستان گفت: تروریسم یک چالش مشترک است و برای مقابله با آن نیازمند همکاری جمعی در منطقه و جهان می‌باشد.

وی ادامه داد:  پاکستان از روابط دیرینه و برادرانه با ایران برخوردار است لذا دو کشور برای حل مسائل باید از کانال‌های دیپلماسی و مذاکرات وارد شوند. این کشور به حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمامی کشورها احترام می‌گذارد و متقابلا انتظار دارد تا سایر کشورها نیز بر طبق همین رویه و اصول اقدام کنند.

در حال تکمیل…

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *