پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درخواست سهمیه گاز برای جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه رامین اهواز

درخواست سهمیه گاز برای جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه رامین اهواز





درخواست سهمیه گاز برای جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه رامین اهواز

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: این اداره کل برای جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه رامین، تامین گاز مورد نیاز این نیروگاه را از مجموعه‌های تصمیم گیر ملی درخواست کرده است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا داود میرشکار اظهار کرد: یک واحد از نیروگاه حرارتی رامین در حال حاضر، سوخت جایگزین یعنی مازوت استفاده می‌کند که در یک ماه اخیر شروع شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان افزود: مصرف مازود در نیروگاه طی ۲ هفته گذشته به صورت پیوسته بوده که بر اساس گزارش های ارسالی، این نیروگاه با توجه به کمبود گاز در کشور مجبور به استفاده از سوخت جایگزین شده است.
او ادامه داد: با توجه به اینکه نیروگاه رامین در محدوده شهر واقع شده است از سوی استاندار خوزستان و اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری برای اختصاص سهمیه گاز به این نیروگاه در سطح ملی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، آلودگی هوای کلانشهرها در روزهای اخیر دوباره بحث استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها را به میان آورده است. طبق گزارش فعالان محیط زیست، نیروگاه رامین در روزهای اخیر، استفاده از مازوت را آغاز کرده است. این نیروگاه با وجود ممنوعیت استفاده از مازوت هر سال به دلیل اختصاص نیافتن سهمیه گاز، به مازوت‌سوزی اقدام می‌کند.
نیروگاه رامین اهواز با تولید انرژی، نقش بسیار مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و همچنین کشور به ویژه در زمان‌های پیک مصرف ایفا می‌کند که در سال جاری با افزایش ۱۸ درصدی تولید برق توانسته در مسیر برنامه دولت سیزدهم در راستای رفع ناترازی تولید و مصرف برق در کشور گام بردارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *