پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سلاجقه: در نزدیکی هیچ کلان‌شهری مازوت‌سوزی نداریم

با وجود اعلام مازوت سوزی موقت در نیروگاه شازند

سلاجقه: در نزدیکی هیچ کلان‌شهری مازوت‌سوزی نداریم





سلاجقه: در نزدیکی هیچ کلان‌شهری مازوت‌سوزی نداریم

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲

در حالی که در روزهای گذشته نیروگاه شازند در ۳۰ کیلومتری اراک از مازوت‌سوزی خبر دارد، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: چندین نیروگاهی که در کلان‌شهر‌ها هستند به هیچ وجه مجوز مازوت‌سوزی ندارند.

به گزارش پیام ما به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع مازوت‌سوزی گفت: به‌عنوان امین مردم اعلام می‌کنم که مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهر‌ها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود و این اتفاق فقط برای نیروگاه‌هایی که دور از مراکز جمعیتی قرار دارند، می‌افتد.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: طبق ابلاغیه روز گذشته، چندین نیروگاهی که در کلان‌شهر‌ها هستند، به هیچ وجه مجوز مازوت‌سوزی ندارند.

این در حالی است که ۲۱ آذر شرکت گاز استان مرکزی و توزیع برق حرارتی شازند ( در ۳۰ کیلومتری اراک) در اطلاعیه‌ای مشترک ضمن عذرخواهی از مردم به علت شروع مصرف مازوت، وعده دادند همه تلاش خود را برای تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه و کاهش دوره مصرف مازوت به کار خواهند گرفت.

با شدت گرفتن آلودگی هوا در ماه اخیر بحث مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها بارها مطرح و توسط مسئولان مختلف تایید و تکذیب شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اسامی ۱۴ نیروگاهی که در سال ۱۴۰۱ مازوت سوزی انجام داده‌اند را اعلام کرد.

به گفته مهدی پیرهادی نیروگاه‌های ایرانشهر، منتظر قائم، شهید رجایی، رامین، شهید سلیمی، منتظری، سهند، تبریز، زرند، بندرعباس، طوس، بیستون، شهید مفتح و شازند از جمله نیروگاه‌هایی هستند که مازوت سوزی داشته‌اند.

 

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر