پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد

آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد





آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: آلودگی هوای تهران از امروز افزایش یافته و تا چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش پیام ما به نقل از فارس مازیار غلامی رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به آلودگی هوا اظهار کرد: با توجه به استقرار جوی پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه، شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیا است.

او گفت: روند کاهش کیفیت هوای استان و افزایش غلظت آلاینده ها در نواحی شهری و پرتردد به ویژه از امشب تا صبح چهارشنبه مورد انتظار می‌باشد.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران افزود: چهارشنبه هفته گذشته هشدار زرد صادر کرده بودیم که با توجه به افزایش غلظت ها روز جمعه هشدار نارنجی صادر کردیم و اگر روند غلظت به همین شکل ادامه داشته باشد، احتمالا در این هفته آلودگی هوا بیشتر نیز می‌شود.

غلامی با بیان اینکه هفته جاری از لحاظ کیفیت هوا هفته خوبی نیست، تصریح کرد: اگر منابع آلاینده کنترل شود و مواردی مانند طرح زوج و فرد کردن خودروها و غیرحضوری کردن مدارس اجرا شود، غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه آلاینده‌ها مربوط به ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است، بیان کرد: آلودگی های مربوط به پاییز و زمستان، ناشی از سوخت‌های فسیلی است که آلودگی‌های صنعتی محسوب می‌شود و منشا آنها ثابت و یا متحرک است.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران ادامه داد: منابع متحرک معمولا انواع خودروها، موتورسیکلت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی هستند و منابع ثابت نیز انواع صنایع، نیروگاه ها، کارخانجات، پالایشگاه ها و پمپ بنزین ها هستند.

غلامی عنوان کرد: در نیمه دوم سال به دلیل سردی هوا، لایه مرزی کاهش پیدا می کند و وقتی شرایط پایداری را داریم لایه مرزی نزدیک تر به سطح زمین می شود.

او اضاف کرد: بحث وارونگی هوا نیز معمولا صبح ها و شب ها ایجاد می شود و پایداری مضاعف ایجاد می کند و در شرایط پایدار، وزش باد هم نداریم که آلودگی را از سطح شهر خارج کند.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت جغرافیای استان تهران بیان کرد: توپوگرافی استان تهران به گونه ای است که از شمال تا جنوب شرق با کوهستان احاطه شده و به شکلی است که باعث می شود ماندگاری غلظت ها ادامه داشته باشد.

 

مدارس استان تهران روز دوشنبه هم غیر حضوری شد

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *