آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد





آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه ادامه دارد

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: آلودگی هوای تهران از امروز افزایش یافته و تا چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش پیام ما به نقل از فارس مازیار غلامی رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به آلودگی هوا اظهار کرد: با توجه به استقرار جوی پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه، شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیا است.

او گفت: روند کاهش کیفیت هوای استان و افزایش غلظت آلاینده ها در نواحی شهری و پرتردد به ویژه از امشب تا صبح چهارشنبه مورد انتظار می‌باشد.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران افزود: چهارشنبه هفته گذشته هشدار زرد صادر کرده بودیم که با توجه به افزایش غلظت ها روز جمعه هشدار نارنجی صادر کردیم و اگر روند غلظت به همین شکل ادامه داشته باشد، احتمالا در این هفته آلودگی هوا بیشتر نیز می‌شود.

غلامی با بیان اینکه هفته جاری از لحاظ کیفیت هوا هفته خوبی نیست، تصریح کرد: اگر منابع آلاینده کنترل شود و مواردی مانند طرح زوج و فرد کردن خودروها و غیرحضوری کردن مدارس اجرا شود، غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه آلاینده‌ها مربوط به ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است، بیان کرد: آلودگی های مربوط به پاییز و زمستان، ناشی از سوخت‌های فسیلی است که آلودگی‌های صنعتی محسوب می‌شود و منشا آنها ثابت و یا متحرک است.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران ادامه داد: منابع متحرک معمولا انواع خودروها، موتورسیکلت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی هستند و منابع ثابت نیز انواع صنایع، نیروگاه ها، کارخانجات، پالایشگاه ها و پمپ بنزین ها هستند.

غلامی عنوان کرد: در نیمه دوم سال به دلیل سردی هوا، لایه مرزی کاهش پیدا می کند و وقتی شرایط پایداری را داریم لایه مرزی نزدیک تر به سطح زمین می شود.

او اضاف کرد: بحث وارونگی هوا نیز معمولا صبح ها و شب ها ایجاد می شود و پایداری مضاعف ایجاد می کند و در شرایط پایدار، وزش باد هم نداریم که آلودگی را از سطح شهر خارج کند.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت جغرافیای استان تهران بیان کرد: توپوگرافی استان تهران به گونه ای است که از شمال تا جنوب شرق با کوهستان احاطه شده و به شکلی است که باعث می شود ماندگاری غلظت ها ادامه داشته باشد.

 

مدارس استان تهران روز دوشنبه هم غیر حضوری شد

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

روی تاریک مصرف بی‌رویه سویا

احتیاط هایی درباره مصرف سویا

روی تاریک مصرف بی‌رویه سویا

استقرار هزاران سار صورتی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان انگوت

حضور پرندگان مهاجر در شمال غرب کشور

استقرار هزاران سار صورتی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان انگوت

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

بحران در زیستگاه‌های حساس حیات‌وحش

چرای غیرمجاز دام در خراسان شمالی؛ تهدیدی جدی برای بقای یوزپلنگ آسیایی

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

اطلاعیه مهم سازمان تأمین اجتماعی

فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

گامی مؤثر در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان تهران

بازگشت حیات‌وحش به طبیعت؛ ۳۵ گونه جانوری در مناطق حفاظت‌شده تهران رهاسازی شدند

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

وضعیت نگران‌کننده تراز آب بزرگ‌ترین دریاچه جهان

کاهش یک‌متری تراز آب دریای خزر در ۵ سال اخیر

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

حفاظت از تالاب‌های کشور

لاهیجان‌زاده: حفاظت پایدار از تالاب‌ها بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

اختلال در سامانه‌های بانکی

منبع آگاه: رفع اختلالات چهار بانک زودتر از دو هفته انجام می‌شود

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

محیط زیست و آیین‌های مذهبی

پویش «محرم سبز» در استان تهران؛ کاهش پسماند و ترویج نذر سبز در مراسم عزاداری

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه‌ماهی بومی در تالاب هورالعظیم