پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | “پتروشیمی میانکاله از ما مجوزی ندارد”

مجوز میانکاله زیر سوال رفت

“پتروشیمی میانکاله از ما مجوزی ندارد”

آیا این خبر خاتمه بحث‌های مربوط به میانکاله است؟





“پتروشیمی میانکاله از ما مجوزی ندارد”

۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰

به طور کلی می‌توان احتمال تاسیس پتروشیمی در میانکاله را چالش بزرگ شمال ایران در زمینه محیط زیست دانست.

بک مقام در سازمان محیط زیست می‌گوید نباید امنیت آیندگان را فدای شغل ۱۰۰ نفر کنیم، پتروشیمی میانکاله از ما مجوزی ندارد.

پدرام جدی، سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، گفته است که این سازمان یک سازمان تخصصی و فنی است و هر اظهارنظری درباره بررسی اثرات زیست‌محیطی پتروشیمی میان‌کاله با نگاه و رویکردی تخصصی و دقیق توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

او با خبرگزاری مهر مصاحبه کرده و این موضوع را گفته که صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست منوط به طرح ارزیابی اثرات محیط زیستی مشروط است.

پدرام جدی می‌گوید که یک سازمان اقتصادی نیستند که به دنبال درآمد باشند. صدور یا عدم صدور مجوز هیچ منفعت اقتصادی برایشان ندارد و کارشناسی عمل می‌کنند.

این مقام سازمان محیط زیست، در ادامه گفته است که  در صورتی که مجتمع پتروشیمی میانکاله افتتاح و به مدار خدمات تولید افزوده شود اثرات زیادی بر محیط زیست منطقه اعم از انسان‌ها، حیات وحش و پوشش گیاهی خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی مانند قوه قضائیه و دادستانی برای پیگیری این موضوع باید هرچه بیشتر وارد عمل شوند گفت: اگر برخی از افراد نظرشان در مورد ساخت این مجتمع اشتغال زایی است باید توجه داشت که در گلستان پالایشگاه با سهام مردمی وجود دارد که یک دهه است رها شده و سرمایه‌گذار اگر دنبال اشتغال است باید این محل را فعال کند نه اینکه مجدد مجتمع پتروشیمی ساخته شود.

 اکوسیستم شهرهای شمالی بسیار ناب، شکننده و در معرض آسیب هستند و نباید امنیت حال و آیندگان را به دلیل اشتغال زایی برای ۱۰۰ نفر به خطر بیندازیم البته ما مخالف توسعه نیستیم و از صدها مجوز و اقدامات توسعه‌ای کشور این موضوع قابل فهم است. ولی هیچ مجوزی را برای راه اندازی مجتمع پتروشیمی میانکاله نداشته‌ایم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *