پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مشاهده دومین گونه نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان

مشاهده دومین گونه نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان





مشاهده دومین گونه نادر پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های  لرستان

۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت دومین مشاهده‌ گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی توسط عکاسان حیات وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست در زیستگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از تسنیم، علی سالاروند شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، دومین مشاهده و ثبت حضور این گونه ارزشمند در مناطق حفاظت شده استان در سال جاری تایید شد.  

وی افزود: وجود پلنگ بعنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد، نشان دهنده پویایی آن زیست بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه‌ دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تقدیر از خدمات صادقانه محیط‌بانان، گفت: بدون شک دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان خدوم در حفاظت از محیط زیست استان و در وهله دوم هوشمندسازی مناطق حفاظت شده و استفاده از فناوری‌های نوین بوده که نتیجه آن ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات وحش در سطح مناطق حفاظت شده استان، در دو سال گذشته دارد.

سالاروند عنوان کرد: سال گذشته نیز سه مورد پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان مشاهده و ثبت شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر