پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افزایش دما منجر به مرگ‌ومیر گردشگران در یونان شد

افزایش دما منجر به مرگ‌ومیر گردشگران در یونان شد





افزایش دما منجر به مرگ‌ومیر گردشگران در یونان شد

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹

افزایش دمای هوا در یونان منجر به افزایش تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از گرمازدگی در این کشور شده است تا آنجا که مسئولان از پیداشدن جسد یک گردشگر و تعداد بیشتری افراد گم‌شده فقط در یک هفته خبر دادند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، گرمای تابستان ۲۰۲۴ با گردشگری یونان سر جنگ دارد، تا آنجا که افزایش دمای ۴۳ درجه، موجی از مرگ‌ومیر گردشگران را در این کشور به‌دنبال داشته است. فقط طی یک هفته سه جسد در این کشور پیدا شده است که جان خود را در اثر گرمازدگی از دست داده‌اند و چندین فرد همچنان ناپدید شده‌اند. به گردشگران هشدار داده شده است که یونان با دماهای بالاتری مواجه خواهد بود.

تشدید موج گرمایی در یونان
یونان با نخستین موج گرما مواجه شده که دمای آن را به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسانده است. دلیل این افزایش دما بحران آب‌وهوایی است. جغرافیا و نزدیکی یونان به آفریقا از جمله عواملی است که آن را به‌طور ویژه در برابر تأثیر تغییراقلیم ناشی از انسان آسیب‌پذیر می‌کند و منجر می‌شود یونان به سرعت گرم شود.

گرمای شدید با از دست رفتن جان چندین مسافر خارجی در این کشور همراه بوده است که افزایش دما را دست کم گرفته و بیشتر در اوج گرمای روز پیاده‌روی کرده بودند.

مسئولان یونان از گردشگران خواستند که از سفرهای غیرضروری در ساعات گرما بپرهیزند و مراقب علائم گرمازدگی باشند. سردرگمی، ناتوانی در تصمیم‌گیری و درک تغییریافته از خطر تنها تعدادی از علائم هشداردهنده هستند که نشان می‌دهد فرد تحت‌تأثیر اثرات گرما قرار گرفته است. قرار گرفتن در سایه یا یک مکان خنک، نوشیدن آب و دریافت کمک پزشکی بهترین گزینه‌ها در این شرایط به‌شمار می‌رود.

از سوی دیگر نوزادان، کودکان خردسال، افرادی با شرایط سلامتی زمینه‌ای و افراد مسن جمعیت‌های خاصی محسوب می‌شوند که به‌طور ویژه در طول موج گرما در معرض خطر قرار دارند و لازم است در ساعات گرما از خانه خارج نشوند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر