پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چهار نفر بازداشت شدند

در پی آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت:

چهار نفر بازداشت شدند





چهار نفر بازداشت شدند

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان از بازداشت چهار نفر در رابطه حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم و در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش‌سوزی، اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است و هم از سوی سازمان آتش‌نشانی و هم از سوی پزشکی قانونی پیگیری می‌شود.

او با بیان اینکه تا روشن شدن همه ابعاد موضوع نباید پیش‌داوری کنیم، ادامه داد: ابعاد موضوع پس از اعلام نظر مراجع ذی‌صلاح به نحو دقیق به اطلاع مردم خواهد رسید.

صادقی نیارکی خاطر نشان کرد: برای پیگیری حادثه قاضی ویژه تعیین شده که تاکنون چهار نفر را در رابطه با این پرونده بازداشت کرده است. نتیجه تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، مشخص می‌شود.

محمدتقی آشوبی رئیس علوم پزشکی گیلان نیز بیان کرد: بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت، حوالی ساعت ۱:۱۳ دقیقه بامداد سه‌شنبه، ۲۹ خرداد دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، این آتش‌سوزی به صورت کامل مهار شد.

او در ادامه افزود: بیمارستان قائم رشت بیمارستانی۲۲۷ تخت‌خوابه است که در زمان وقوع حادثه آتش‌سوزی در نخستین ساعات بامدادی ۱۴۲ بیمار در این بیمارستان خصوصی بستری بودند. بیماران بستری در این بیمارستان به طور کامل به سایر مراکز درمانی منتقل شدند اما متاسفانه تعدادی از بیماران نیز جان باختند.

آشوبی بیان کرد: در جریان وقوع حریق با کمک نیروهای امدادی و اورژانس و هلال احمر، ۱۱۸ بیمار را انتقال دادیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: میانگین سن فوتی‌ها ۷۶ سال بوده و هیچ کودکی را از دست ندادیم، البته علت دقیق مرگ باید توسط پزشکی قانونی استان اعلام شود.

آشوبی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از بیماران مرخص شده و تعدادی دیگر نیز در حال ترخیص هستند، تعدادی از بیماران همچنان به دستگاه وصل هستند و لذا تا بهبودی کامل بستری خواهند بود، همچنین پنج نفر از کادر درمان بیمارستان قائم نیز بر اثر دود غلیظ بستری شدند. ارائه خدمات درمانی به بیماران تا بهبودی کامل ادامه خواهد داشت و هیچ‌گونه هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شود.

آشوبی در پایان گفت: اعتبار پروانه بهره‌برداری بیمارستان قائم را تا سال ۱۴۰۷ است، برآورد اولیه خسارت ایجاد شده در حال انجام بوده و بیمارستان موقتا تعطیل است و تا اعمال تعمیرات مربوطه و دریافت مجدد مجوزهای ایمنی، اجازه فعالیت ندارد.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر