پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جزئیات حریق بیمارستان رشت اطلاع‌رسانی می‌شود

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:

جزئیات حریق بیمارستان رشت اطلاع‌رسانی می‌شود





جزئیات حریق بیمارستان رشت اطلاع‌رسانی می‌شود

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از بررسی ابعاد و دلایل بروز حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت خبر داد و گفت:دلایل بروز در دست بررسی است و اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، حسین ظفری گفت: در بامداد روز ۲۹ خرداد سال ۱۴۰۳، بیمارستان قائم شهرستان رشت دچار حریق شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه، نیروهای امدادرسان از دستگاه‌های مسئول و متولی از جمله آتش‌نشانی، اورژانس و همچنین هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در محل حاضر و مستقر شدند. براساس بررسی‌های اولیه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق یو. پی. اس و تاسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شده بود. این موضوع به صورت دقیق توسط کارشناسان در دست بررسی است و دلایل بروز اطلاع‌رسانی می‌شود.

او در ادامه افزود: بلافاصله در اولین اقدام نسبت به تخلیه امن و ایمن بیمارستان اقدامات لازم انجام شد و به سرعت بیمارانی که نیاز به انتقال به سایر بیمارستان‌ها داشتند با ۲۰ دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های مراکز درمانی شهرستان‌های اطراف منتقل شدند و اقدامات لازم صورت گرفت.

ظفری بیان کرد: تمام مراکز درمانی و اورژانس شهرستان‌های رشت، فومن، لاهیجان و صومعه‌سرا در آماده باش کامل قرار گرفتند و نسبت به پذیرش بیماران انتقالی شرایط را فراهم کردند.

او ادامه داد: آمار بیماران بستری در بیمارستان قائم رشت براساس گزارش‌های دریافتی ۱۴۲ بیمار گزارش شده که از این تعداد ۱۰۷ بیمار به سایر مراکز درمانی انتقال و ۲۶ بیمار به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند. در حال حاضر حریق بیمارستان اطفا شده و شرایط تحت کنترل است.

ظفری در پایان گفت: متاسفانه در این حادثه تاکنون ۹ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست داده‌اند. ابعاد و دلایل بروز این حادثه در دست بررسی است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر