پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شنا در سیلاب جان ۲ جوان جاسکی را گرفت

آخرین وضعیت سیلاب بهاری

شنا در سیلاب جان ۲ جوان جاسکی را گرفت





شنا در سیلاب جان ۲ جوان جاسکی را گرفت

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳

سیلاب بهاری که از دیروز در نقاط مختلف کشور آغاز شده همچنان ادامه دارد. بخش عمده خسارت‌ها تا کنون در استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان رخ داده است.

۲ جوان اهل روستای زهریکار سورک شهرستان جاسک که در سیلاب شنا می‌کردند، غرق شدند. این ۲ جوان ۱۴ و ۲۰ ساله بودند.

۳ دختر نوجوان عشایر‌نشین در عنبرآباد که به‌ واسطه سیل مفقود شده بودند، با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.

به گفته مدیر عامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) قطعی برق در نیمی از روستاهای سیستان و بلوچستان برطرف شد.

در پی بارندگی‌های سیل آسا، سد شمس آباد سراوان در سیستان و بلوچستان سرریز شد. همچنین معابر زاهدان پس از بارندگی دچار آبگرفتگی شدید شدند.

یک کودک هشت ساله در شهرستان ارزوئیه کرمان که در زمان تماشای رودخانه داخل سیلاب افتاده بود، توسط اهالی به بالا هدایت و پس از یک ساعت و ۴۵ دقیقه تلاش پزشکان و پرستاران شبکه بهداشت احیا شد.

۵ نفر از کارکنان اداره برق و سایت پرورش میگو که در محاصره رودخانه گز شهرستان سیریک قرار گرفتند، توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در جنوب این استان بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب قطع شد و برخی از منازل کنارک دچار آبگرفتگی شدند. میزان بارش باران در کنارک تا لحظه انتشار این خبر ۲۲۹ میلیمتر اعلام شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک بر اساس برآوردهای اولیه، بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری‌ها، باغات و مزارع، بند سارها و آب بندان‌ها خسارت وارد کرده است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به یک هزار و ۳۵۰ نفر در سیلاب‌های اخیر خبر داد. او گفته در این مدت ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان انجام شده است.

با اعلام روابط عمومی ادارۀ کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان، پرواز چابهار-زاهدان-چابهار ظهر امروز به‌علت شرایط نامساعد جوی باطل شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *