پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خسارت باد و باران به برق سیستان و بلوچستان

خسارت باد و باران به برق سیستان و بلوچستان





خسارت باد و باران به برق سیستان و بلوچستان

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰

طی دو روز گذشته وزش شدید باد، همراه با باران رگبار در برخی از مناطق استان سیستان‌وبلوچستان به شبکه توزیع برق این استان خسارت وارد کرد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، با تایید این خبر به پیام ما گفت: «باد و باران ۲ روز گذشته در این استان باعث خسارت به ۶۲ اصله پایه برق در شهرستان‌های سراوان، جالق، ایرانشهر، نگور، سرباز و راسک و بروز مشکلاتی شد.»

به گزارش پیام ما  بنا بر آنچه «محمد رئیسی» توضیح می‌دهد: «تخریب پنج دستگاه ترانسفورماتور و پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط از جمله دیگر خسارت‌های وارد شده به شبکه توزیع برق در این منطقه است. در حال حاضر مجموع شبکه برق این مناطق پایدار است. البته هشدارهای سازمان هواشناسی از تداوم شرایط جوی فعلی حکایت دارد بنابراین انتظار داریم که برخی مناطق دچار خاموشی موقتی می‌شود که به محض اطلاع پرسنل عملیاتی این شرکت، خاموشی‌ها برطرف می‌شود.»

به گفته او پس از صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، مبنی بر وقوع رگبار موقتی و شدید باران، تگرگ، تند باد لحظه‌ای و رعد و برق در برخی از شهرستان‌های استان تمامی پرسنل این شرکت به حالت آماده باش کامل در آمدند: «با این وجود طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود راه دسترسی از جمله مشکلات اصلی پرسنل این شرکت در مواقع بحرانی است. واقعیت این است که وزش باد شدید و باران‌های فصلی از جمله اتفاقات طبیعی این منطقه است اما هر بار همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می‌کند، افزود: شهروندان گرامی در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات برق جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه 121 (مراکز اتفاقات برق) اطلاع‌رسانی کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *