پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای گونه‌های در معرض خطر

لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای گونه‌های در معرض خطر





لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای گونه‌های در معرض خطر

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶

معاون محیط زیست محیطی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست، گفت: حفاظت صرف دولتی دیگر جواب نمی‌دهد و رویکرد و راهبرد سازمان محیط‌زیست، حفاظت مشارکتی است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، حسن اکبری امروز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه درباره حفاظت مشارکتی در خصوص گونه های در خطر انقراض آهو، قرقاول، خرس سیاه و گورخر ایرانی، اظهار کرد: ابتدا لازم است این تغییر رویکرد در میان مدیران دولتی انجام شود که خوشبختانه با رویکرد دولت و سازمان محیط‌زیست این روند رخ داد.

او ادامه داد: در این راستا برای تهیه بستر قانونی با هدف مشارکت مردمی یک لایحه و سه آیین نامه را در دولت و مجلس مطرح کردیم که اکنون یک آیین نامه تصویب و یکی دیگر در شرف تصویب است، همچنین یک لایحه در دولت در حال نهایی شدن است که با تصویب آنها بستر حضور بخش خصوصی برای حفاظت بیش از پیش فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: مسأله بعدی فرهنگ سازی است مبنی بر اینکه ما دولتی‌ها بپذیریم که با بخش خصوصی در یک طرف بایستیم تا از حیات وحش حفاظت کنیم و این امر تا حد زیادی محقق شده است.

اکبری در ادامه اظهار کرد: اکنون سیاست راهبردی سازمان محیط‌زیست این است که کار را به بخش خصوصی واگذار کند تا متقاضی، کار را به نتیجه برساند.

او اظهار کرد: اینکه خانواده محیط‌زیست برای حفاظت از حیات وحش و طبیعت بزرگتر شود بسیار ارزشمند است الان در بخش های صنعتگران و حتی شکارچیان هر دو طیف در امر حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض همکاری مشترک دارند.

اکبری تأکید کرد: اگر قرار است کاری به نتیجه برسد باید در قالب یک برنامه منسجم باشد چون ما نمی خواهیم همه گونه‌ها را تکثیر کنیم بلکه هدف ما حفاظت در طبیعت است؛ اما برای گونه هایی که در معرض خطر قرار دارند هم باید با یک برنامه ریزی منسجم و طرح قابل قبول داشته باشیم و در این صورت موفق خواهیم بود.

بنابراین گزارش، در پایان مراسم از فعالان بخش خصوصی که در حوزه مسئولیت اجتماعی حفاظت از حیات وحش، فعال بودند با اهدای لوح تقدیر شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *