پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان: كرمان رتبه اول فروش صنايع دستي كشور را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان: کرمان رتبه اول فروش صنایع دستی کشور را دارد





۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۳۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:
کرمان رتبه اول فروش صنایع دستی کشور را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه اول فروش محصولات صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است. به گزارش ایسنا، محمود وفایی اظهار کرد: این اتفاق مهم در حالی افتاد که سال گذشته نیز استان کرمان در برخی دیگر از شاخص های صنایع دستی حائز رتبه اول کشوری شد. وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیتهای صنایع دستی و آمار بالای فروش این محصولات در نمایشگاه ها، هنرمندان اکثر استانهای کشور علاقمند به شرکت در نمایشگاه های استان کرمان هستند.
وفایی با اشاره به اینکه حفظ اصالت رشته های صنایع دستی و کاربری جدید به این رشته ها از اولویت های معاونت صنایع دستی استان است، تصریح کرد: خوشبختانه با نوآوری و کاربری جدید محصولات صنایع دستی، بار دیگر صنایع دستی در سبد کالا مردم قرار گرفته است. وی با بیان اینکه کاربری صنایع دستی و فروش بالای این کالا تاثیر زیادی در معیشت روستاییان استان داشته، گفت: تعداد زیادی از روستاییان هنرمند در نمایشگاه های استان شرکت و محصولات جدیدی را به علاقمندان ارائه کرده اند.
وفایی در ادامه به برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در کرمان اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه با همکاری مرکز کارآفرینی استان از مبل پته و گلیم برای اولین بار رونمایی شد که مورد توجه تعداد زیادی از علاقمندان واقع شد. وی نوآوری و ابتکار در صنایع دستی را موجب فعالسازی کارگاههای صنایع دستی دانست و افزود: جلوگیری از منسوخ شدن رشته های صنایع دستی و فعال کردن بازارچه ها و نمایشگاههای صنایع دستی نیز از تاثیرات مثبت نوآوری در صنایع دستی است که باید در اولویت کار هنرمندان قرار گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به بازدید معاون ریاست جمهور از نهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در کرمان اشاره کرد و گفت: در حاشیه این بازدید از کتاب پته رونمایی شد و بزودی دو کتاب دیگر از رشته های شاخص صنایع دستی کرمان با همکاری بخش خصوصی منتشر خواهد شد. وی به استقبال بالای مردم از نمایشگاه صنایع دستی کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم در این گونه نمایشگاه ها ما را بر این میدارد که به برپایی بازارچه های دائمی صنایع دستی کرمان و شهرستانها اصرار بیشتری بورزیم.
گفتنی است نهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران از 17 تا 23 بهمن سال جاری با حضور 30 استان کشور و 140 غرفه در کرمان برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر