پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حجاج عمداً مُردند و منتقدان حسود و کینه‌ توزند! سمیرا زند

حجاج عمداً مُردند و منتقدان حسود و کینه‌ توزند! سمیرا زند





۶ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۰۰

حجاج عمداً مُردند و منتقدان حسود و کینه‌ توزند!
سمیرا زند

این روزها با انجام مناسک حج، شاهد اتفاقات ناگوار و بعضا بی سابقه ای در سرزمین عربستان می باشیم. آتش سوزی در هتل حجاج، سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که منجر به جان باختن 118 نفر که از این تعداد 11 نفرشان ایرانی بودند، حادثه ی رمی جمرات که طبق اظهارات امام جمعه ی کرمان این امر « به دلیل ضعف مدیریتی دولت سعودی برای بستن برخی راه‌ها بدون هماهنگی قبلی و اعلام عمومی باعث ازدحام و خفگی و مرگ تعداد زیادی از زائران درحال احرام بیت‌ الله‌ بود» که طی آن 131 حاجی ایرانی کشته و 365 نفر مفقود شده اند، همچنین آتش گرفتن 8 چادر از حجاج مصری!
بی تدبیری و بی مبالاتی های سران دولت آل سعود که بیشتر رنگ و بوی جنایت علیه بشریت و جای بسی تاسف دارد. دولتی که داعیه ی اسلامی بودن دارد، بر همه ی اصول اخلاقی پای نهاده و به راحتی سبب مرگ زائرین حرم امن الهی شده است و حال با وقاحت تمام مفتی دربار سعودی می گوید: حجاج عمداً مُردند و منتقدان حسود و کینه‌ توزند!
باید این چنین گفت ای مفتی دربار آل سعود! حجاج عمدا نمردند، عمدا کشته شدند به سبب خودکامگی و بی توجهی «سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولیعهد سعودی، پسر شاه و وزیر دفاع عربستان سعودی، نسبت به جان هزاران انسان. به نقل از روزنامه الدیار: حقیقت این است که هنگام ازدحام حجاج در منا، محمد بن سلمان تصمیم گرفت در این مراسم شرکت کند، پس با کاروانی شامل 200 نیروی ارتشی و 150 نیروی پلیس که از همه طرف آن را همراهی می ‌کردند وارد جمعیت شد و به مرکز منا رسید. در این لحظه جهت حرکت حجاج تغییر و حتی به جهت عکس حرکت اولیه تبدیل شد و به سرعت ازدحام شدیدی میان حجاج حاصل شد. باید به مقامات عربستان از جمله مفتی دربار سعودی بگوییم: با جان هزاران انسان بازی کردید، سبب مرگ چندین نفر شدید، دیگر چرا نمک بر زخم داغ داران و خانواده ی زائرین از دست رفته می ریزید؟!
مگر شما بویی از انسانیت نبرده اید؟ آیا آموزه های دینی را فراموش کردید؟ آخرین پیامبر از سرزمین شما مبعوث گشت تا شما دست از فسق، فجور و خونخواری بردارید. ماه های حرام را فراموش کردید؟ در ماه حرام این گونه با زائرین خانه ی خدا برخورد می کنند؟
شاید این همان مهمان نوازی ویژه ی آل سعود است! مهمان را می کشید و می گویید خودش خواست که بمیرد!
جای بسی تامل!

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر