پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳

برگزاری مانور اطفای حریق در کرمان
مانور اطفای حریق شامگاه شنبه در بلوار هوشنگ مرادی کرمانی شهر کرمان برگزار شد. به گزارش ایرنا آتش‌نشانان با اجرای سناریوی از پیش طراحی‌شده و عملیات‌های مختلف مهار و اطفای حریق، نجات جان مصدومان حادثه‌دیده و ایجاد آرامش روانی اقدامات خود را در انجام این مأموریت‌ها به نمایش گذاشتند. شهردار کرمان در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران گفت: «مانور اطفای حریق به‌منظور سنجش آمادگی و توانمندی مأموران آتش‌نشانی برگزار شد.» علی بابایی افزود: «آتش‌نشانان در این مانور در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل وقوع آتش رساندند و آتش را مهار و خاموش کردند.» وی ادامه داد: «تمام آیتم‌هایی که در یک آتش‌سوزی به وقوع می‌پیوندد در این مانور در نظر گرفته‌شده است.» وی ضمن تقدیر از خدمات مأموران آتش‌نشانی بیان کرد: آتش‌نشانان برای نجات جان افراد جان خود را به خطر می‌اندازند. شهردار کرمان بابیان اینکه بیشتر ساختمان‌های بلند کرمان پله اضطراری ندارند اظهار کرد: «مأموران آتش‌نشانی درصدد تمرین نجات جان افراد از ساختمان‌های بلند حین آتش‌سوزی هستند.» وی با اشاره به وجود 9 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان گفت: «در چند ماه گذشته سه ایستگاه آتش‌نشانی در کرمان تجهیز و آماده‌سازی شده است.» بابایی افزود: «مأموران آتش‌نشانی در این مانور بعد از 3 دقیقه از زمان اعلام آتش‌سوزی به محل حادثه رسیدند.»
60 نفر از نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در عملیات اطفای حریق شرکت داشتند. 3 خودرو اطفای حریق، خودروهای عملیات نجات، پیشرو و غیره نیز در این مانور ایفای نقش کردند. بر اساس سناریوی این مانور طبقه سوم یک مجتمع تجاری مسکونی دریکی از نقاط پرازدحام شهر کرمان دچار حریق شد و آتش به دلیل انفجارهای متعدد به طبقه چهارم ساختمان سرایت کرد که برخی افراد ساکن در ساختمان حادثه‌دیده به طبقه‌های فوقانی و پشت‌بام فرار و توسط خودرو بالابر و مأموران آتش‌نشانی نجات پیدا کردند. بر این اساس برخی از افراد آسیب‌دیده در این حادثه نیز با عملیات صعود و فرود مأموران آتش‌نشان نجات یافتند.

تحصیل 77 هزار دانش‌آموز کرمانی در مدارس غیردولتی
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان از تحصیل 77 هزار و 75 دانش‌آموزان کرمانی در مدارس غیردولتی خبر داد. به گزارش مهر، محمد محسن بیگی دیروز در نشست هم‌اندیشی رؤسای ادارات مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش قطب چهار کشور با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش اظهار کرد: «همکاری و همراهی مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.» وی با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت‌های مردمی در این حوزه افزود: «زمانی که مردم در یک حوزه مشارکت می‌کنند دستیابی به اهداف سهل‌تر می‌شود.» محسن بیگی با اشاره به تحصیل ۷۷ هزار و ۷۵ نفر از دانش‌آموزان کرمانی در مدارس غیردولتی افزود: «حدود ۱۷.۵ درصد دانش‌آموزان استان در این مدارس مشغول کسب علم و دانش هستند.»
وی گفت: «آموزش‌وپرورش ناحیه دو کرمان بیش از ۳۵ درصد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی را به خود اختصاص داده و رتبه دوم کشوری در این زمینه را داراست.» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: «بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز کرمانی در قالب اجرای طرح خرید خدمات آموزشی تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.» وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی، یادآور شد: «اجرای این طرح در بعضی از شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان باعث ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی شده است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر