پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | متوقف ساختن تولید خودرو داخلی امکان پذیر نیست

متوقف ساختن تولید خودرو داخلی امکان پذیر نیست





۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۳

متوقف ساختن تولید خودرو داخلی امکان پذیر نیست
عبدالمهدی یوسفی- شرکت أریا اورست ماشین
در پس تمام روزهای سخت سال های تحریم و تمام مقاومت ها و تلاش ها اکنون بذر امیدی در قلب های ما جوانه زده است بذری نوپا که برای جوانه زدن و شکوفا شدن به یقین نیاز به درایت و حمایت دارد . بی شک این امر اتفاق مبارکی است اما نباید فراموش کرد که چگونه تمام مشکلات را پشت سر گذاشته ایم . محدودیت ها اوج خلاقیت را بدنبال داشت . همت های زیادی در جهت توسعه و پیشرفت گماشته شد . گام های بلندی که هرگز از یاد نخواهد رفت یکی از همین همت ها ، فعالیت شرکت های تولیدی انواع خودرو درقالب CKD در کشورمان می باشد .
زمانی که بسیاری از نگاه های شرکت های تولیدی خودرو دنیا از ما برداشته شده بود امیدمان را از دست ندادیم و با عزمی استوار راه بسته را فراموش و خود راهی نو ساختیم و اینگونه شد که ورود قطعات خودروها از دیگر کشورها و تولید داخلی آنان آغاز شد .
هر چه بود گذشت و اکنون لحظه مبارکی است اما بیایید واقع بینانه تر به فرآیند این امر نگاه بیاندازیم . بیاییم رویاپردازی را کنار گذاشته و بر طبق منطق آینده را ترسیم کنیم . چرا که اینگونه است که یقینا موفقیت و توسعه و پیشرفت بهتر صورت می گیرد . شاید نگاهی جزئی تر به گذشته و اکنون این امر را تسهیل کند .
پس بیایید آنچه گذشت و آنچه در حال حاضر موجود است را بررسی و مقایسه کنیم و سپس به منصب قضاوت بنشینیم. بر طبق گزارش بانک ملی مرکزی شاخص نرخ ارز در مورخ 10/6/93 و 10/6/94 به شرحی که در عکس آمده می باشد .
و این در حالی است که نرخ بودجه ارزی دولت در سال 93 در حدود 2650 دلار و در سال 94 در حدود 2850 دلار می باشد .
اکنون بیایید عادلانه از خود بپرسیم به استناد تمامی این موارد آیا :
– شاخص نرخ ارز ایران کاهش چشم گیری می یابد ؟
– دولت روند ساخت داخلی را متوقف می سازد ؟
– این صحیح است که هزاران فرد مشغول بکار به یک باره شغل خود را از دست بدهند ؟
خیر
– حتی با وجود نوسانات کنونی نرخ دلار هرگز به قیمت پایین پیشین خود نخواهد رسید . پس هر چقدر هم توقف کنیم و منتظر بمانیم هرگز فضای سابق تکرار نمی شود .
– متوقف نمودن ساخت داخل آن هم پس از هموارنمودن زیرساخت ها و به روال افتادن فرایند تولید وبازدهی آن امر امکان پذیری نیست . چه بسا که انرژی و هزینه های بسیاری تلف خواهد شد .
– درفرایند فعالیت شرکت های تولیدی ساخت خودرو داخلی نه تنها کارکنان آنها بلکه چندین زیرمجموعه دیگر نیز مشغول بکارهستند . خرید منظم قطعات داخلی ، تعمیرات و غیره سهم به سزایی از افراد را مشغول بکارکرده است . پس اکنون که بخش گسترده ای ازاشتغال زایی صورت گرفته است توقف این امر بزرگترین اشتباه ممکن است.
پس باید عاقلانه اندیشید و عمل کرد . عزم ما توسعه و پیشرفت سرزمین مان است ، توقف و در جا زدن آن هم به امیدی واهی برای یک ایرانی شایسته نیست پس بخواهیم و آغاز کنیم. ((مانا باشید))

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر