پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷

وسعه زیرساخت‌های درمانی کرمان با جدیت دنبال می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی استان کرمان با شدت و جدیت ادامه پیدا می‌کند. علی‌اکبر حقدوست با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت از یک سال پیش در کشور و استان کرمان به اجرا گذاشته شد و با توجه به ارائه چند بسته بهداشتی و درمانی، طرحی ضربتی و با فشار کاری سنگینی برای نیروها در سطوح مختلف بود. وی با اشاره به رضایت‌مندی ایجاد شده از اجرای طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: با همراهی مردم و نیروهای دانشگاه رضایت‌مندی بالایی را شاهد هستیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: پرداخت هزینه درمانی از جیب مردم کاهش یافته و در رفتارهای درمانی اصلاحات قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌ایم. حقدوست عنوان کرد: در ارزیابی‌های وزارت بهداشت، کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو رده‌های اول در پیاده‌سازی بسته‌های حمایتی طرح تحول نظام سلامت هستند.

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب آن «بیست‌ و ‌سه نفر»
حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی داشت: آیین پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با دهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمان و به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: این آیین با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت استان کرمان، نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات مقاومت و مسئولان و شخصیت‌های استانی و کشوری پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه از ساعت 16 در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود. حسینی ادامه داد: در این آیین از 23 آزاده سرافراز که خاطرات متعلق به آنها است، تقدیر می‌شود. وی ضمن تقدیر از تلاش‌ها این نویسنده ابراز داشت: احمد یوسف‌زاده یکی از نویسندگان و اصحاب رسانه جنوب کرمان است که در این کتاب به بیان شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه بیست‌ و ‌سه نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق پرداخته است.

ثبت 540 تخلف از واحدهای صنفی و غیرصنفی جنوب کرمان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در مجموع 2 هزار و 769 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی جنوب کرمان، 540 تخلف صنفی به ثبت رسید. محمود اسکندری‌نسب افزود: بازرسان این سازمان از بیش از 10 هزار واحد صنفی بازدید و با متخلفان برخورد لازم را انجام دادند. وی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای صنفی مقررات لازم را رعایت می‌کردند، اضافه کرد: در مجموع از 2 هزار و 769 مورد بازرسی، 540 تخلف صنفی به ثبت رسید. اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشاهده تخلف از سوی واحدهای صنفی، موضوع را با سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماره 124 در میان گذاشته تا مأموران بازرسی این سازمان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

تشکل‌های کارگری در بم ایجاد شوند
فرماندار بم گفت: تشکل‌های کارگری باید در شهرستان بم احداث‌ شوند. رضا اشک در جمع کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم اظهار داشت: شهرستان بم از قشر کارگری و کشاورزی به یک شهرستان کارگری صنعتی تبدیل شده و می‌طلبد مسائل مشکلات کارگری آن متفاوت باشد و وظیفه سنگینی بر عهده شما است. وی یادآور شد‌: علاوه بر اینکه از تکنولوژی روز دنیا و علم استفاده ‌می‌کنیم از تجربه کارگر نیز باید استفاده کرد چرا که در اقتصاد مقاومتی کشور کارگر نقش به‌سزایی دارد‌. وی عنوان کرد: تشکل‌های کارگری باید در شهرستان بم احداث و فرهنگ کارگری در شهرستان نهادینه شود، کارگر به حق حقوق خود آگاه نیست، باید فرهنگ کار را در جامعه گسترش و به انتظارات به حق کارفرما نیز بها‌ دهیم. صالح برائی‌نژاد رئیس اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم نیز اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم این اداره توجه به مشکلات عدیده‌ای است که برای قشر کارگر به وجود می‌آید.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *